Bu çalışma Fen ve Sosyal alanı öğretmen adaylarının bilimin doğası ve özellikleri konusundaki görüşlerini ortaya çıkarmayı amaçlamaktadır. Araştırmaya çeşitli üniversitelerde lisans eğitimini tamamlamış olup Fırat Üniversitesi Eğitim Fakültesinde pedagojik formasyon eğitimi almakta olan Fen ve Sosyal branşı öğretmen adayı (86 Fen ve 97 Sosyal) katılmıştır. Bilimin doğası ve özellikleri konusundaki görüşler, orjinal adı VOSTS olan envanterden 22 sorunun seçilmesi ve adapte edilmesiyle oluşturulan, VOSTS ile ölçülmüştür. Araştırma 2012-2013 eğitim öğretim yılının güz döneminde gerçekleştirilmiştir.Araştırma sorularının analiz sonuçlarına bakıldığında, örneklemdeki Fen ve Sosyal alanı öğretmen adaylarının çoğunun, sınıflandırma tekniklerinin doğası; bilimsel bilginin geçiciliği, bilim insanının çalışma ve yaşantısına etki eden değerler ve mantıksal akıl yürütme gibi konularda gerçekçi görüşlere sahip oldukları söylenebilir. Fen ve Sosyal alanı öğretmen adaylarının çoğunun, bilimin doğası ve özellikleri ile ilgili diğer konularda gerçekçi görüşlere sahip olmadıkları bulunmuştur. Öğretmen adayları hipotezler, teoriler ve kanunlar arasındaki ilişki, bilimsel modellerin doğası, araştırmalar için bilimsel yaklaşım, bilimsel kararlar ve bilimin ürünleri konularında geleneksel (yetersiz) görüş belirtmişlerdir. Genel olarak çalışmada Fen branşı öğretmen adayları, Sosyal branşı öğretmen adaylarına göre gerçekçi görüşleri daha çok benimsemişlerdir.
This study aims to reveal preservice Science teachers' and preservice Social
teachers' views on the nature of science, in order to achieve this aim. This study has
completed his undergraduate studies at various universities Science and Social
branch of Firat University pedagogical training who receives training in the Faculty
of Education teachers participated (86 branches of preservice Science teachers and
97 branches of preservice Social teachers). Views on the nature of science were
measured by VOSTS which was constituted 22 adapted items from the original
VOSTS item pool. This study was applied in 2012-2013 academic autum term.
in the analysis of research questions, it was found that many preservice
Science teachers' and preservice Social teachers' in the sample held realistic views
on the tentativeness of scientific knowledge; science affecting the work and life of
human values and logical reasoning aspects. in other aspects, most of the preservice
Science teachers' and preservice Social teachers' held naive views. Teacher
candidates hypothesis, the relationship between theory and law, the nature of
scientific models, scientific approach to research, traditional issues of scientific
decisions and the products of science (poor) stated opinions. When the branch of
preservice science teachers compared to preservice classroom teachers, they have
more realistic views about the nature of science.
Other ID | JA78MH95YE |
---|---|
Journal Section | Miscellaneous |
Authors | |
Publication Date | October 1, 2016 |
Submission Date | October 1, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 Volume: 3 Issue: 3 |