BibTex RIS Cite

FEN BİLGİSİ ÖĞRETMEN VE ÖĞRETMEN ADAYLARININ BİLİMİN DOĞASINA İLİŞKİN GÖRÜŞLERİNİN ARAŞTIRILMASI

Year 2016, Volume: 3 Issue: 3, 0 - 0, 01.10.2016

Abstract

Bu araştırmanın amacı, Fen Bilgisi öğretmen ve öğretmen adaylarının bilimin doğasına ilişkin görüşlerinin araştırılmasıdır. Araştırmaya, 2015-2016 öğretim yılında Fırat Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, İlköğretim Bölümü Fen Bilgisi Öğretmenliği 4. sınıfta öğrenim gören 19 FB öğretmen adayı ile Elazığ ve çevre il merkezi ve ilçelerde görev yapan toplam 21 FB öğretmeni katılmıştır. FB öğretmen ve öğretmen adaylarının bilimin doğasına ilişkin görüşlerinin araştırılması için Lederman, Schwartz, Abd-El Khalick ve Bell (2002) tarafından geliştirilen Bilimin Doğası ile İlgili Görüş Anketi (BDİGA) kullanılmış ve anketin uygulanmasından sonra yarı-yapılandırılmış mülakatlar yapılmıştır. Araştırmada, FB öğretmen ve öğretmen adaylarının bilimin doğasına ilişkin her bir ana unsura ilişkin görüşleri arasında anlamlı farklılık olup olmadığını belirlemek için Kay-Kare testi yapılmıştır. Araştırmadan elde edilen bulgular, FB öğretmen ve öğretmen adaylarının bilimin doğası ile ilgili tüm ana unsurlarda genel olarak birbirine yakın seviyede ve kısmen bilimsel görüşlere sahip oldukları tespit edilmiştir. FB öğretmen ve öğretmen adaylarının bilimin doğasına ilişkin kısmi seviyede görüşlere sahip olmalarına rağmen bilimsel okuryazar bireyler yetiştirme konusunda yetersiz oldukları düşünülmektedir.

Year 2016, Volume: 3 Issue: 3, 0 - 0, 01.10.2016

Abstract

There are 0 citations in total.

Details

Other ID JA86BJ35YR
Journal Section Miscellaneous
Authors

Selçuk Aydemir This is me

Sefa Kazanç This is me

Didem KARAKAYA Cırıt This is me

Publication Date October 1, 2016
Submission Date October 1, 2016
Published in Issue Year 2016 Volume: 3 Issue: 3

Cite

APA Aydemir, S., Kazanç, S., & Cırıt, D. K. (2016). FEN BİLGİSİ ÖĞRETMEN VE ÖĞRETMEN ADAYLARININ BİLİMİN DOĞASINA İLİŞKİN GÖRÜŞLERİNİN ARAŞTIRILMASI. Turkish Journal of Educational Studies, 3(3).