Yapılandırmacı yaklaşımın benimsenmesi ile öğrencinin ölçme
değerlendirme sürecine aktif katılımının sağlandığı değerlendirme
yaklaşımları kullanılmaya başlanmıştır. Öğrencilerin aktif katılımını
sağlayan değerlendirme yöntemlerinden biri de akran
değerlendirmedir. Akran değerlendirmesi ülkemizde yeterli ilgiyi
görememiştir. Bu etkinin oluşumunda arkadaşlık ilişkilerinin
değerlendirmenin önüne geçmesi en büyük problem olarak karşımıza
çıkmaktadır. Bu çalışmanın amacı, akran değerlendirmesinde
arkadaşlık ilişkilerinin ne derece etkili olduğunu araştırmaktır. Fırat
Üniversitesi BÖTE bölümünde öğrenim gören öğrencilerden 45'i
değerlendirmeye tabi tutulmuş, toplam 1283 akran ve 56 öğretim
elemanı değerlendirmesi gerçekleşmiştir. Değerlendirme
formlarından elde edilen verilerin analizinde aritmetik ortalama,
standart sapma ve korelasyon kullanılmıştır. Çalışma bulguları
doğrultusunda, öğrencilerin akran puanlamalarının ortalaması, öğretim
elemanı puanlamalarının ortalamasından daha yüksek çıkmıştır. Bu durum öğrencilerin akranları tarafından daha yüksek puanlandıklarını
göstermiştir. Bununla birlikte Öğrencilerin arkadaşlık ilişkilerine göre
puanlarının ortalamasına bakılmış ve arkadaşlık derecesini
“tanımıyorum” şeklinde belirtenlerin ortalaması diğer üç gruptan da
düşük çıkmıştır. Bu durum arkadaşlık ilişkilerinin değerlendirmeyi
etkilediği şeklinde yorumlanabilir. Sonuç olarak akran
değerlendirmesinde arkadaşlık ilişkilerinin etkili olduğu sonucuna
ulaşılmıştır ve objektifliği artırmak için kullanılabilecek farklı
yöntemler araştırılmalıdır. Öğrencilerin akran değerlendirme
konusunda görüş ve eksiklikleri belirlenmelidir. Bunlar belirlendikten
sonra öğrencilerin eksiklerinin giderilmesi için akran değerlendirme
eğitimi verilmelidi
With the adoption of the constructivis tapproach have been
used are provided the student's active participation in the process of
assessment and evaluation approaches. One of the evaluation method
that allows the active participation of students is peer assessment. Peer
assessment did not see enough interest in our country. The formation
of this effect is emerges obviating the assessment of the friendship
relations as the biggest problem. The aim of this study is to investigate
the relationship of friendship is how effective peer assessment. Studying at Fırat University CEIT 45 students were subjected to
evaluation and is realized 1283 peer and 56 instructor assessment. In
the analysis of data obtained from the evaluation forms mean, standart
deviation and correlation were used. Accordingto the reached
findings, friendship relations are effective at peer assessment. In the
light of findings of study, The average of students’ peer scores was
higher than the average of academicians’ scores. This situation
indicated that students were scored higher by their peers. At the same
time, average of points was taken according to friendship relations of
students and average of the ones who stated friendship degree as “I
don’t know” was also low in other three groups. As a result, the
consequence that friendship relations are effective in peer assessment
was reached and different methods that can be used to increase
objectivity should be researched.
Other ID | JA64RJ64KD |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | January 1, 2017 |
Submission Date | January 1, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 4 Issue: 1 |