Bu araştırma; Türkiye’de Millî Eğitim Bakanlığı tarafından düzenlenen uzaktan hizmet içi eğitim uygulamasında karşılaşılan sorunlar ve çözüm önerilerini incelemek amacıyla yapılmıştır. Çalışmada, bu programların öğretmenlerin hizmet içi eğitim ihtiyaçlarını karşılama açısından nicelik ve nitelik yönüyle ne derece yeterli olduğu değerlendirilmiştir. Araştırma nitel bir çalışmadır. Çalışma olgubilim desenine göre düzenlenmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu aşırı veya aykırı durum ve maksimum çeşitlilik örneklemesine göre seçilmiş İstanbul ili Anadolu Yakasında bulunan dokuz okuldaki kırkiki öğretmen oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Araştırmada nitel veri analiz yöntemlerinden “içerik analizi” kullanılmıştır. Araştırma sonucunda; öğretmenlerin mesleki gelişime ihtiyaç duydukları, bunun için de hizmet içi eğitimi gerekli gördükleri ve Milli Eğitim Bakanlığı tarafından düzenlenen uzaktan hizmet içi eğitim programlarının öğretmenlerin ihtiyaçları doğrultusunda düzenlenmediği, ayrıca biçim ve içerik yönünden yetersiz olduğu belirlenmiştir. Öğretmenler düzenlenecek uzaktan hizmet içi eğitimlerin ihtiyaçları doğrultusunda, nitelikli olarak , yetkin eğitimciler tarafından yapılması beklentisi içerisindedirler.
The Problems Encountered In Distance Teacher
Training Programs and Solutions They Offer To Thos
Other ID | JA26SN99VA |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | August 1, 2017 |
Submission Date | August 1, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 4 Issue: 2 |