Eğitimin
niteliğinin artırılması, eğitim kurumlarında görev yapan personelin niteliğinin
artırılması ile mümkündür. Öğrenci başarısını etkileyen en önemli okul değişkeni
öğretmen kalitesidir. Toplumumuzun ve geleceğimizin en önemli ve değerli
varlıkları diyebileceğimiz üstün zekâlı ve yetenekli öğrencilerin hak ettikleri
eğitimin, özel olarak yetiştirilmiş uzmanlar ve belirli niteliklere sahip olan
öğretmenler tarafından verilmesi ve yine özel becerilerle donatılmış yönetim
kadrosuna emanet edilmesi büyük bir gerekliliktir. Üstün zekalı alanında görev
yapan yöneticiler, öğretmenlerin, eğitim uzmanlarının, ebeveynlerin
danışmanlığında düzenli olarak programları değerlendirmeli, okul politikalarını
geliştirmeli ve uygulamalı, eğitimcilere profesyonel gelişim imkânı sunmalı,
programlara, uzmanlığa, etkinliklere ve bilgiye erişimi artırmak için okul içi
ve dışı işbirliğini artırmalı, toplumu dahil edip desteğini alarak okul
kapasitesini artırmalı, okul yıllık planlarına ve operasyonel planlara özel
stratejiler dahil ederek üstün zekâlı ve yetenekli öğrencilerin öğrenme
ihtiyaçlarını karşılamaya çalışmalıdır. Başarılı bir üstün zekâlı eğitim
programlarının yöneticilerinin mükemmeli hedefledikleri, ulusal standartlarla
örtüşen hedefler koydukları, konferanslara katılarak güncel bilgiyi takip
ettikleri görülmektedir. Bu nedenle de farklılaştırılmış ve zenginleştirilmiş
eğitim programlarına gereksinim vardır.
Journal Section | Miscellaneous |
---|---|
Authors | |
Publication Date | January 31, 2018 |
Submission Date | December 4, 2017 |
Acceptance Date | January 24, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 5 Issue: 1 |