Bu çalışmanın amacı
öğretmen adaylarının “öğretim teknolojileri ve materyal tasarım dersi”ne
ilişkin görüşleri belirlemek ve bu derste karşılaştıkları durumları
belirlemektir. Araştırmanın çalışma grubunu 2017-2018 öğretim yılında Fırat
üniversitesi eğitim fakültesi Sınıf öğretmenliği, Türkçe öğretmenliği ve Okul
öncesi öğretmenliğinde öğrenim gören toplam 75 öğretmen adayı oluşturmaktadır.
Araştırmada nitel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Veriler araştırmacı
tarafından hazırlanan yarı
yapılandırılmış görüşme formu ile toplanmıştır. Elde edilen verilerde içerik
analizi ile çözümlenmiştir. Çalışma sonuçlarına bakıldığında; öğretmen adaylarının büyük bir çoğunluğu
öncelikli olarak hazırlanacak
materyallerin öğrencilerin dikkatini çekmesi gerektiğini, materyal hazırlamak için alınacak malzemelerin
fiyatlarının uygun olmasını, hazırlanmış
olan materyallerin dayanıklı olmasını en fazla dile getirilen görüşler arasındadır. Ayrıca öğretmen adaylarının materyal
hazırlarken grup oluşturması veya bireysel olarak çalışma isteği öğrenci ve
öğretim üyesinin ortak kararı ile verilmedir. Yapılan materyal daha sonra
tekrardan kullanılabilmesi için gerekli izinler alındıktan sonra okullara
hediye edilebilir. Ayrıca Öğretmen adaylarının derse yönelik motivasyonları
artırmak için yapmış oldukları materyaller dönem sonunda sergilenebilir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | January 15, 2019 |
Submission Date | December 10, 2018 |
Acceptance Date | January 9, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 6 Issue: 1 |