Günümüzde eğitim araştırmalarında sıklıkla kullanılan nitel araştırmalar insanların kendi deneyimlerini nasıl yorumladıkları, kendi dünyalarını nasıl yapılandırdıkları ve deneyimlerine ne anlamlar yükledikleri ile ilgilenir. Nitel araştırmaların kendilerine özgü özellikleri vardır. Nitel araştırmalar naturalistik, tanımlayıcı, süreçle ilgili, tümevarımsal ve anlamın önemli olduğu çalışmalardır. Bu özelliklerinden dolayı nitel araştırmalarda yanlış algılamayı ve sonuçların geçersizliğini en aza indirmek için üçgenleme kullanılır. Üçgenleme, doğruluğu arttırmak için bir şeye çoklu bakış açısı ile bakmak anlamına gelir. Bu bağlamda nitel araştırmalarda veri üçgenlemesi olarak odak grup görüşmesi, bireysel görüşme ve gözlem kullanılabilir.Odak grup görüşmeleri araştırmacının süreç içerisindeki sosyal etkileşimleri görmesini sağlar.Odak gruplar belirli bir şekilde yapılandırılmış, iyi tanımlanmış hedefleri olan grup görüşmeleridir. Görüşme ise bir kişinin bilgi edinmek amacı ile diğerine soru yöneltmesidir. Görüşme katılımcıların kendi kelimeleri ile tanımlayıcı veri elde etmek için kullanılır. Böylece, araştırmacı katılımcıların kendi dünyalarını nasıl yorumladıkları ile ilgili iç görü geliştirebilir. Bu çalışmada veri üçgenlemesi olarak kullanılan son yöntem olan gözlem yoluyla araştırmacı katılımcıların günlük uygulamalarını belgeleyerek, onların deneyimlerini daha iyi anlamaya çalışır.Bu çalışmanın amacı, nitel araştırmalarda kullanılan odak grup görüşmeleri, bireysel görüşmeler ve gözlemleri tanıtmak ve veri üçgenlemesi olarak nasıl kullanıldığını betimlemektir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Miscellaneous |
Authors | |
Publication Date | October 25, 2019 |
Submission Date | August 21, 2019 |
Acceptance Date | October 8, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 6 Issue: 3 |