Bu çalışmada ortaokul 8. sınıf öğrencilerinin okuduğunu anlama ve fen başarılarının bazı değişkenler açısından incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırma ilişkisel tarama modeli çerçevesinde yürütülmüştür. Araştırmanın örneklemini 2018-2019 eğitim-öğretim yılında Van il merkezinde bulunan ve Milli Eğitim Bakanlığına bağlı; alt, orta ve üst sosyoekonomik düzeye sahip okullardan “sistematik tesadüfi (katmanlı) örnekleme” yoluyla belirlenen 152 tane 8. sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama amacıyla Fen Başarı Testi ve Okuduğunu Anlama Başarı Testi kullanılmıştır. Verilerin analizinde SPSS 22 paket programı kullanılmıştır. Öğrencilerin, okuduğunu anlama ve Fen başarılarının bazı değişkenler açısından incelemek için Pearson Momentler Çarpım Korelasyon Katsayısı hesaplanmış ayrıca Frekans (f), Yüzde (%) ve elde edilen verilerin homojen dağılıp dağılmadıklarına göre t test, Varyans Analizi (ANOVA) analizi gerçekleştirilmiştir. Araştırma verilerinden elde edilen sonuçlara göre öğrencilerin okuduğunu anlama ve fen başarıları arasında orta düzeyde bir benzerlik olduğu (r=0.57, p=0.003) görülmüştür. Öğrencilerin, soru çözerken okuduğunu anlamada zorlanıp zorlanmama durum değişkenine ve sosyoekonomik düzey değişkenine göre okuduğunu anlama başarısı arasında anlamlı bir fark olmadığı görülmüştür. Öğrencilerin soru çözerken okuduğunu anlamada zorlanıp zorlanmama durum değişkenine ve sosyoekonomik düzey değişkenine göre fen başarıları arasında anlamlı bir fark olduğu ortaya çıkmıştır. Öğrencilerin, cinsiyet, kitap türü ve kitap okuma sıklık değişkenlerine göre okuduğunu anlama başarısı arasında anlamlı bir farklılık yoktur. Yine öğrencilerin, cinsiyet, kitap türü ve kitap okuma sıklık değişkenlerine göre fen başarısı arasında anlamlı bir farklılığın olmadığı ortaya çıkmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | October 30, 2020 |
Submission Date | May 1, 2020 |
Acceptance Date | August 17, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 7 Issue: 3 |