Bu araştırma, devlet ortaokullarında öğrenim gören öğrencilerin, müziksel etkinliklerine katılımlarının sosyal beceri düzeylerine etkisini ortaya koymak amacı ile yapılmıştır. İlişkisel tarama modeline uygun olarak düzenlenmiştir. Araştırmanın evreni Sakarya ili Karasu ilçesi, 6., 7. ve 8. Sınıf ortaokul öğrencileridir. Örneklem grubunu ise ilçede bulunan 3 ortaokulun, 6., 7. ve 8. sınıfında öğrenim gören öğrencilerden rastgele seçilmiş 273 (138 kız, 135 erkek) öğrenci oluşturmaktadır. Veriler, 2019 - 2020 eğitim öğretim yılı güz döneminde toplanmıştır. Öğrencilerin demografik özelliklerini ve müzik etkinliklerine katılma durumlarını öğrenmek üzere düzenlenen “Öğrenci Bilgi Formu” ve öğrencilerin sosyal becerilerini belirlemek amacıyla “Sosyal Beceri Ölçeği” uygulanmıştır. Toplanan verilerin istatistiksel analizinde, frekans, yüzde, ortalama ve standart sapma değerleri incelenmiş ve verilerin karşılaştırılmasında t testi ile tek yönlü varyans analizine başvurulmuştur. Sonuçlar % 95 güven aralığında anlamlılık p<0.05 düzeyinde değerlendirilmiştir. Araştırmanın sonunda, öğrencilerin müziksel aktiviteleri ile sosyal becerileri arasında anlamlı ve olumlu yönde bir ilişki saptanmıştır. Özellikle bireysel müzik etkinliklerinin, öğrencilerin, toplumsal yaşamda çok önemli olan sosyal becerilerine etkisi olduğu sonucuna varılmıştır.
Bu araştırma, devlet ortaokullarında öğrenim gören öğrencilerin, müziksel etkinliklerine katılımlarının sosyal beceri düzeylerine etkisini ortaya koymak amacı ile yapılmıştır. İlişkisel tarama modeline uygun olarak düzenlenmiştir. Araştırmanın evreni Sakarya ili Karasu ilçesi, 6., 7. ve 8. Sınıf ortaokul öğrencileridir. Örneklem grubunu ise ilçede bulunan 3 ortaokulun, 6., 7. ve 8. sınıfında öğrenim gören öğrencilerden rastgele seçilmiş 273 (138 kız, 135 erkek) öğrenci oluşturmaktadır. Veriler, 2019 - 2020 eğitim öğretim yılı güz döneminde toplanmıştır. Öğrencilerin demografik özelliklerini ve müzik etkinliklerine katılma durumlarını öğrenmek üzere düzenlenen “Öğrenci Bilgi Formu” ve öğrencilerin sosyal becerilerini belirlemek amacıyla “Sosyal Beceri Ölçeği” uygulanmıştır. Toplanan verilerin istatistiksel analizinde, frekans, yüzde, ortalama ve standart sapma değerleri incelenmiş ve verilerin karşılaştırılmasında t testi ile tek yönlü varyans analizine başvurulmuştur. Sonuçlar % 95 güven aralığında anlamlılık p<0.05 düzeyinde değerlendirilmiştir. Araştırmanın sonunda, öğrencilerin müziksel aktiviteleri ile sosyal becerileri arasında anlamlı ve olumlu yönde bir ilişki saptanmıştır. Özellikle bireysel müzik etkinliklerinin, öğrencilerin, toplumsal yaşamda çok önemli olan sosyal becerilerine etkisi olduğu sonucuna varılmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | October 31, 2021 |
Submission Date | September 11, 2020 |
Acceptance Date | September 21, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 8 Issue: 3 |