Bu araştırmada, uzaktan eğitim sürecinde çevrimiçi derslerde istenmeyen öğrenci davranışların yönetimine ilişkin öğretmen görüşlerinin incelenmesi amaçlanmaktadır. Araştırma, nitel araştırma desenlerinden durum çalışması olarak tasarlanmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak açık uçlu anket formu kullanılmıştır. Elde edilen veriler içerik analizi ile analiz edilmiştir. Çalışmada amaçlı örnekleme yöntemlerinden maksimum çeşitlilik örneklemesi kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, farklı okul kademelerinde görev yapan 40 öğretmen oluşturmaktadır. Araştırma sonuçlarına göre öğretmenler uzaktan eğitim sürecinde çevrimiçi derslerde teknolojik araçların kullanımı, iletişim dili, öğrencilerin derse katılımı ve öğretim süreci bağlamında istenmeyen öğrenci davranışları ile karşılaşmışlardır. Öğretmenler, çevrimiçi derslerde istenmeyen öğrenci davranışlarıyla karşılaştıklarında duygusal olarak olumsuz etkilendiklerini, motivasyon düşüklüğü yaşadıklarını, mesleki doyuma ulaşamadıklarını, bu durumu yönetmede zorlandıklarını belirtmişlerdir. Bu tür davranışların yönetimine ilişkin olarak öğrencileri uyarma, veli ve öğrenci ile iletişim geçme, öğrencilere rehberlik etme, öğretim faaliyetlerine dikkatlerini çekme ve çevrimiçi uygulamanın teknik özelliklerini bilme şeklinde değerlendirmişlerdir. Öğretmenler, meslektaşlarına çevrimiçi uygulama, iletişim, kurallar ve motivasyon ile ilgili önerilerde bulunurken; ebeveynlere de ders ortamı, iletişim, takip ve kontrol, ve pekiştireç kullanma ile ilgili önerilerde bulunmuşlardır.
In this study, it is aimed to examine the teachers’ views on the management of undesirable student behaviors in online courses in the distance education process. The research was designed as a case study. In the research, an open-ended questionnaire form was used as a data collection tool. The obtained data were analyzed by content analysis. Maximum variation sampling, one of the purposive sampling methods, was used in the study. The study group of the research consisted of 40 teachers working at different school levels. According to the findings of the research, teachers encountered with undesirable student behaviors in the context of the technological tools, communicative language, course attendancy and teaching process. Teachers were affected emotionally, had low motivation, couldn’t achieve professional satisfaction, had difficulty managing the situations about students’ undesirable behaviors. On the management of such behaviors, teachers evaluated it as warning and guiding students, communicating with parents and students, drawing students’ attention to the teaching activities and knowing the technical features of online appliances. While teachers made suggestions to their colleagues about online appliances, course rules, communication and motivation; they also made suggestions to the parents about the classroom, communication, follow and control students, and using reinforcers.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | May 31, 2022 |
Submission Date | November 1, 2021 |
Acceptance Date | March 15, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 Volume: 9 Issue: 2 |