Research Article
BibTex RIS Cite

Sınıf Öğretmeni Adaylarının Birleştirilmiş Sınıf Uygulamasına İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi (Fırat ve Dicle Üniversiteleri Örnekleri)

Year 2016, Volume: 1 Issue: 2, 23 - 32, 31.12.2016

Abstract

Bu araştırmada, ilköğretim sınıf öğretmenliği programı son sınıf
öğrencilerinin birleştirilmiş sınıf uygulamasına ilişkin görüşlerinin
belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırma betimsel bir çalışma olup tarama (survey)
modelindedir. Araştırmanın evrenini, Fırat ve Dicle Üniversiteleri, eğitim
fakültesi ilköğretim bölümü sınıf öğretmenliği programında öğrenim görmekte
olan 154 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Bu evrenden son sınıf öğrencileri ise
örneklem olarak alınmıştır. Veri toplama aracı olarak; İzci (2008) tarafından
geliştirilen ve 20 maddeden oluşan ölçek geliştirilip kullanılmıştır.
Araştırmacılar tarafından ölçeğe 5 madde eklenmiştir. Verilerin analizinde
standart sapma ve yüzde kullanılmıştır. Araştırma bulgularına göre sınıf
öğretmeni adaylarının, birleştirilmiş sınıf uygulamasına olumlu bakmadıkları
ortaya çıkmıştır. Öğretmen adaylarının büyük çoğunluğu, sınıf öğretmenliği
programında görmüş oldukları “Birleştirilmiş
Sınıflarda Öğretim
” dersinin uygulama hakkında yeterli bilgi ve beceri
kazandırmadığını belirtmişlerdir.
Ayrıca öğretmen adayları,
2004 yılında ilköğretim programlarında uygulanmaya başlanan öğrenci merkezli
öğrenme-öğretme kuramlarının, yöntem ve tekniklerinin birleştirilmiş sınıflarda
yeterince uygulanamayacağını; bu uygulamanın olduğu okullarda eğitim gören
öğrencilere katkısının olmadığını; birleştirilmiş sınıf öğretimi dersini teorik
olarak almalarının yanı sıra pratik olarak da almalarının, öğretmenlik
uygulaması ve okul deneyimi derslerini bu okullarda da yapmalarının mesleki
yeterliklerine katkı sağlayacağını düşünmektedirler.
 Ancak öğretmen adayları, birleştirilmiş sınıf
uygulamasında sınıf yönetimi, resmi yazışmalar ve idari işlerle ilgili yeterli
bilgiye sahip olmadıklarını belirtmişlerdir.

References

  • Akpınar, B., Gözler, A. ve Turan, M. (2006). Birleştirilmiş sınıflarda görev yapan öğretmenlerin yeni ilköğretim müfredatına ilişkin görüş ve önerileri. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Kongresi (14-16 Nisan), Ankara: Gazi Üniversitesi.
  • Bayar, S.A. (2009). Sınıf öğretmenliği eğitimi anabilim dalı 4. sınıf öğrencilerinin birleştirilmiş sınıflar hakkındaki görüşleri: Gazi Üniversitesi örneği. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Dursun, F. (2006). Birleştirilmiş sınıflarda eğitim sorunları ve çözüm önerileri. Sosyal Bilimleri Araştırması Dergisi, 2, 33-57.
  • Erdem, A. R. (2015). Birleştirilmiş sınıflarda öğretim. Ankara: Anı Yayıncılık.
Year 2016, Volume: 1 Issue: 2, 23 - 32, 31.12.2016

Abstract

References

  • Akpınar, B., Gözler, A. ve Turan, M. (2006). Birleştirilmiş sınıflarda görev yapan öğretmenlerin yeni ilköğretim müfredatına ilişkin görüş ve önerileri. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Kongresi (14-16 Nisan), Ankara: Gazi Üniversitesi.
  • Bayar, S.A. (2009). Sınıf öğretmenliği eğitimi anabilim dalı 4. sınıf öğrencilerinin birleştirilmiş sınıflar hakkındaki görüşleri: Gazi Üniversitesi örneği. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Dursun, F. (2006). Birleştirilmiş sınıflarda eğitim sorunları ve çözüm önerileri. Sosyal Bilimleri Araştırması Dergisi, 2, 33-57.
  • Erdem, A. R. (2015). Birleştirilmiş sınıflarda öğretim. Ankara: Anı Yayıncılık.
There are 4 citations in total.

Details

Journal Section Makaleler
Authors

Hilal Kazu This is me

Serkan Aslan

Publication Date December 31, 2016
Published in Issue Year 2016 Volume: 1 Issue: 2

Cite

APA Kazu, H., & Aslan, S. (2016). Sınıf Öğretmeni Adaylarının Birleştirilmiş Sınıf Uygulamasına İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi (Fırat ve Dicle Üniversiteleri Örnekleri). Uluslararası Türk Kültür Coğrafyasında Sosyal Bilimler Dergisi, 1(2), 23-32.