Research Article
BibTex RIS Cite

Ortaokul 6. ve 7. Sınıf Öğrencilerinin Tabu Oyununun Fen Eğitiminde Kullanılmasına İlişkin Görüşlerinin Belirlenmesi

Year 2021, Volume: 6 Issue: 1, 66 - 78, 05.08.2021

Abstract

Bu araştırmanın amacı ortaokul 6. ve 7. sınıf öğrencilerinin Dünya ve Evren öğrenme alanı kapsamında hazırlanan tabu oyunun fen eğitimine kullanılmasına ilişkin görüşlerinin tespit edilmesidir. Araştırmanın çalışma grubunu 2019– 2020 yılında Tokat ilindeki bir merkez okulundan 6. sınıf düzeyinde 69 kız ve 54 erkek öğrenci, 7. sınıf düzeyinde 50 kız ve 42 erkek öğrenci olmak üzere toplam 215 öğrenci oluşturmaktadır. Çalışma grubu amaçlı örnekleme yöntemlerinden uygun örnekleme yöntemi kullanılarak oluşturulmuştur. Çalışmada 2 farklı veri toplama aracı kullanılmıştır. Bunlardan birincisi öğrencilerin kavram imajlarını belirlemek için kullanılan tabu kartlarıdır. İkinci veri toplama aracı ise öğrencilerin tabu oyununa yönelik görüşlerinin belirlenmesi için araştırmacı tarafından hazırlanan ve 3 açık uçlu sorudan oluşan anket formudur. Tabu oyunu, çalışma grubundaki öğrencilerin tamamıyla oynanırken, anket formu çalışma grubu içinden rastgele seçilen 92 öğrenciye uygulanmıştır. Anket formundan elde edilen veriler de içerik analizi kullanılarak kodlama yapılmış ve kodların ortak yönlerine göre temalar oluşturulmuştur. Anket formundan elde edilen veriler de incelendiğinde öğrencilerin büyük çoğunluğunun tabu oyununu güzel ve öğretici bulduğu, Dünya ve Evren öğrenme alanı konu ve kavramlarına yönelik bakış açısını değiştirdiği ve tabu oyununun fen bilimleri dersinin diğer konu ve kavramlarında kullanılmasını istediği görülmüştür. Anahtar kelimeler: Fen Öğretimi, Ortaokul Öğrencileri, Tabu Oyunu, Dünya ve Evren Öğrenme Alanı.

References

  • Agustina, H. (2013). The effect of using taboo game on grade eight students’ vocabulary achievement, at Smpn1 bangsalsari in the 2012/2013 academic year. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, University of Jember, Endonezya.
  • Awidianingrum, A. (2012). Using “taboo game” as a technique to teach speaking descriptive text to the seventh graders of smpn 33 surabaya. Header halaman genap: Nama Jurnal, 1-216.
  • Balcı, A. (2006). Sosyal bilimlerde araştırma: Yöntem, teknik ve ilkeler (6. Baskı). Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Başal, H. A. (2007). Geçmiş yıllarda Türkiye’de çocuklar tarafından oynanan çocuk oyunları. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, XX (2), 243-266. http://kutuphane.uludag.edu.tr/Univder/uufader.Htm adresinden alınmıştır. Bayat, S., Kılıçarslan, H. ve Şentürk, Ş. (2014). Fen ve Teknoloji dersinde eğitsel oyunların yedinci sınıf öğrencilerinin akademik başarısına etkisinin incelenmesi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 14(2), 204-216.
  • Batur, Z. ve Erkek, G. (2017). A "taboo" in word teaching. International Journal of Language Academy, 5(2), 1-11. DOI: 10.18033/ ijla. 3546.
  • Bilen, M. (1999). Plandan uygulamaya öğretim. Ankara: Anı Yayıncılık. Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2016). Eğitimde Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi.
  • Can, İ. (2010). İlköğretim fen ve teknoloji öğretiminde oyunlarla fen öğretiminin maddenin yapısı ve özellikleri ünitesi için 8. Sınıf öğrencilerinin başarı ve tutumuna etkisi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Capps, K. (2008). Chemistry taboo: An active learning game for the general chemistry classroom. Journal of Chemical Education, 85(4), 518. DOI: 10.1021/ed085p518.
  • Coşkun, H., Akarsu, B. ve Kariper, A. (2012). Bilim öyküleri içeren eğitsel oyunların fen ve teknoloji dersindeki öğrencilerin akademik başarılarına etkisi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 13(1), 93-109.
  • Creswell, J. W. (2007). Qualitative inquiry ve research design: Choosing among five approaches (2. Baskı). USA: SAGE Publications. Çavuş, R., Kulak, B., Berk, H. ve Öztuna Kaplan, A. (2011). Fen ve Teknoloji öğretiminde oyun etkinlikleri ve günlük hayattaki oyunların derse uyarlanması. İGEDER Fen ve Teknoloji Öğretmenleri Zirvesi, İstanbul.
  • Demir, M. (2012). 7.Sınıf vücudumuzdaki sistemler ünitesinin oyun tabanlı öğrenme yaklaşımı ile işlenmesinin öğrencilerin akademik başarılarına ve fen teknoloji dersine karşı tutumlarına etkisi. X. Ulusal Fen ve Matematik Eğitimi Kongresi, Niğde Üniversitesi, Niğde.
  • Demirel, Ö. (2002). Programdan değerlendirmeye öğretme sanatı. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
Year 2021, Volume: 6 Issue: 1, 66 - 78, 05.08.2021

Abstract

References

  • Agustina, H. (2013). The effect of using taboo game on grade eight students’ vocabulary achievement, at Smpn1 bangsalsari in the 2012/2013 academic year. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, University of Jember, Endonezya.
  • Awidianingrum, A. (2012). Using “taboo game” as a technique to teach speaking descriptive text to the seventh graders of smpn 33 surabaya. Header halaman genap: Nama Jurnal, 1-216.
  • Balcı, A. (2006). Sosyal bilimlerde araştırma: Yöntem, teknik ve ilkeler (6. Baskı). Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Başal, H. A. (2007). Geçmiş yıllarda Türkiye’de çocuklar tarafından oynanan çocuk oyunları. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, XX (2), 243-266. http://kutuphane.uludag.edu.tr/Univder/uufader.Htm adresinden alınmıştır. Bayat, S., Kılıçarslan, H. ve Şentürk, Ş. (2014). Fen ve Teknoloji dersinde eğitsel oyunların yedinci sınıf öğrencilerinin akademik başarısına etkisinin incelenmesi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 14(2), 204-216.
  • Batur, Z. ve Erkek, G. (2017). A "taboo" in word teaching. International Journal of Language Academy, 5(2), 1-11. DOI: 10.18033/ ijla. 3546.
  • Bilen, M. (1999). Plandan uygulamaya öğretim. Ankara: Anı Yayıncılık. Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2016). Eğitimde Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi.
  • Can, İ. (2010). İlköğretim fen ve teknoloji öğretiminde oyunlarla fen öğretiminin maddenin yapısı ve özellikleri ünitesi için 8. Sınıf öğrencilerinin başarı ve tutumuna etkisi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Capps, K. (2008). Chemistry taboo: An active learning game for the general chemistry classroom. Journal of Chemical Education, 85(4), 518. DOI: 10.1021/ed085p518.
  • Coşkun, H., Akarsu, B. ve Kariper, A. (2012). Bilim öyküleri içeren eğitsel oyunların fen ve teknoloji dersindeki öğrencilerin akademik başarılarına etkisi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 13(1), 93-109.
  • Creswell, J. W. (2007). Qualitative inquiry ve research design: Choosing among five approaches (2. Baskı). USA: SAGE Publications. Çavuş, R., Kulak, B., Berk, H. ve Öztuna Kaplan, A. (2011). Fen ve Teknoloji öğretiminde oyun etkinlikleri ve günlük hayattaki oyunların derse uyarlanması. İGEDER Fen ve Teknoloji Öğretmenleri Zirvesi, İstanbul.
  • Demir, M. (2012). 7.Sınıf vücudumuzdaki sistemler ünitesinin oyun tabanlı öğrenme yaklaşımı ile işlenmesinin öğrencilerin akademik başarılarına ve fen teknoloji dersine karşı tutumlarına etkisi. X. Ulusal Fen ve Matematik Eğitimi Kongresi, Niğde Üniversitesi, Niğde.
  • Demirel, Ö. (2002). Programdan değerlendirmeye öğretme sanatı. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
There are 12 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Other Fields of Education
Journal Section Makaleler
Authors

Hatice Halaç 0000-0001-5627-3567

Aykut Emre Bozdoğan 0000-0002-5781-9960

Publication Date August 5, 2021
Published in Issue Year 2021 Volume: 6 Issue: 1

Cite

APA Halaç, H., & Bozdoğan, A. E. (2021). Ortaokul 6. ve 7. Sınıf Öğrencilerinin Tabu Oyununun Fen Eğitiminde Kullanılmasına İlişkin Görüşlerinin Belirlenmesi. Uluslararası Türk Kültür Coğrafyasında Sosyal Bilimler Dergisi, 6(1), 66-78.