Bu araştırmada, özel yetenekli lise öğrencilerinin pandemi sürecinde yaşadıkları sorunların, sıralama yargılarına dayalı olarak ölçeklenmesi amaçlanmıştır. Araştırma tarama modeline göre tasarlanmıştır. Araştırmada cinsiyet ve okul değişkenlerine göre ölçeklendirme analizi yapılarak tespit edilen 10 kriterin önem sırasının belirlenmesine çalışılmıştır. Araştırmaya özel yetenekli 113 lise öğrencisi katılmıştır. Kriterlerin belirlenmesinde literatür taraması ve özel yetenekli lise öğrencilerinin görüşlerinden yararlanılmıştır. Çalışma verileri, kişisel bilgiler ve belirlenen kriterlerin yer aldığı soruların internet üzerinden katılımcılara ulaştırılması yoluyla elde edilmiştir. Verilerin analizinde Microsoft Excel programından yararlanılmıştır. Araştırmada elde ettiğimiz bulgulara göre özel yetenekli lise öğrencileri pandemi sürecinde en çok içsel huzursuzluk sorunu yaşadıkları görülmektedir. Bu sorunu sırasıyla gelecek kaygısı, uyku düzensizliği, sağlık sıkıntıları, asosyallik, yeme alışkanlıklarındaki değişim, tüketim bağımlılığı, hareketsizlik ve eğitime erişim sorunları izlemekte olup en düşük ölçek değerine sahip kriter ekonomik sıkıntı olarak tespit edilmiştir. Öğrencilerin içsel huzursuzluklarını gidermeye yönelik, online derslerin yanı sıra psikolojik seminerlerin verilmesi, öğrencilerin kaliteli vakit geçirebilecekleri aktivitelere yönlendirilmesi ve aile içi iletişimin artırılması önerilmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 6 Issue: 2 |