Tüm dünyayı etkileyen salgın sonrasında eğitimde birçoklarımızın ilk kez karşılaştığı bir kavram olan uzaktan eğitim ile karşılaştık. Ortaokuldan liseye geçiş dönemi olan dokuzuncu sınıflar için bu karşılaşmanın değerlendirilmesi, gelecek planlamaları açısından önem taşıdığını düşündüğümüz için bu araştırmayı yapmaya karar verdik. Bu araştırmada, 2020¬2021 eğitim öğretim yılında dokuzuncu sınıfa devam eden öğrencilerin bakış açısından uzaktan eğitimin değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Betimsel tarama modelinde tasarlanan araştırmanın, çalışma grubunun belirlenmesinde amaçsal örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Uzaktan eğitim öğretime devam eden ve çalışmaya gönüllü olarak katılan 119 dokuzuncu sınıf öğrencisi, çalışma grubunu oluşturmuştur. Veriler araştırmacılar tarafından geliştirilen anket aracılığıyla, Google form üzerinden oluşturulan link üzerinden toplanmıştır. Verilerin analizinde yüzde ve frekans dağılımları kullanılmıştır. Sonuç olarak; araştırmaya katılan öğrencilerin %94.6’sının internet erişimi sağlayabilmek için gerekli teknik altyapıya sahip oldukları, %92.4’ünün online eğitimlerde motivasyon düşüklüğü yaşadıkları, %88.2’sinin uzaktan eğitimde odaklanma sorunu yaşadıkları, %75.7’si uzaktan eğitimi faydalı bulmadıkları belirlenmiştir. Öğrenciler uzaktan eğitimdeki yaşadıkları sorunların psikolojilerini olumsuz yönde etkilediğini, uzaktan eğitimi olumsuz olarak değerlendirdikleri, öğrencilerin, uzaktan eğitime yeterince uyum sağlayamadığı ve sınıf eğitimini uzaktan eğitime tercih ettikleri belirlenmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 6 Issue: 2 |