Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Kayseri’deki 9. Sınıf Öğrencilerinin Uzaktan Eğitime İlişkin Görüşlerinin Belirlenmesi

Yıl 2021, Cilt: 6 Sayı: 2, 227 - 235, 31.12.2021

Öz

Tüm dünyayı etkileyen salgın sonrasında eğitimde birçoklarımızın ilk kez karşılaştığı bir kavram olan uzaktan eğitim ile karşılaştık. Ortaokuldan liseye geçiş dönemi olan dokuzuncu sınıflar için bu karşılaşmanın değerlendirilmesi, gelecek planlamaları açısından önem taşıdığını düşündüğümüz için bu araştırmayı yapmaya karar verdik. Bu araştırmada, 2020¬2021 eğitim öğretim yılında dokuzuncu sınıfa devam eden öğrencilerin bakış açısından uzaktan eğitimin değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Betimsel tarama modelinde tasarlanan araştırmanın, çalışma grubunun belirlenmesinde amaçsal örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Uzaktan eğitim öğretime devam eden ve çalışmaya gönüllü olarak katılan 119 dokuzuncu sınıf öğrencisi, çalışma grubunu oluşturmuştur. Veriler araştırmacılar tarafından geliştirilen anket aracılığıyla, Google form üzerinden oluşturulan link üzerinden toplanmıştır. Verilerin analizinde yüzde ve frekans dağılımları kullanılmıştır. Sonuç olarak; araştırmaya katılan öğrencilerin %94.6’sının internet erişimi sağlayabilmek için gerekli teknik altyapıya sahip oldukları, %92.4’ünün online eğitimlerde motivasyon düşüklüğü yaşadıkları, %88.2’sinin uzaktan eğitimde odaklanma sorunu yaşadıkları, %75.7’si uzaktan eğitimi faydalı bulmadıkları belirlenmiştir. Öğrenciler uzaktan eğitimdeki yaşadıkları sorunların psikolojilerini olumsuz yönde etkilediğini, uzaktan eğitimi olumsuz olarak değerlendirdikleri, öğrencilerin, uzaktan eğitime yeterince uyum sağlayamadığı ve sınıf eğitimini uzaktan eğitime tercih ettikleri belirlenmiştir.

Kaynakça

  • Alper, A. (2020). Pandemi Sürecinde K-12 Düzeyinde Uzaktan Eğitim: Durum Çalışması . Milli Eğitim, 45-67.
  • Başaran, M., Doğan, E., Karaoğlu, E., & Şahin, E. (2020). Koronavirüs (Covıd-19) Pandemi Sürecinin Getirisi Olan Uzaktan Eğitimin Etkililiği Üzerine Bir Çalışma. Academia Eğitim Araştırmaları Dergisi, 368-397.
  • Bozkurt, A. (2020). Koronavirüs (Covid-19) pandemi süreci ve pandemi sonrası dünyada eğitime yönelik değerlendirmeler: Yeni normal ve yeni eğitim paradigması. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 113-132.
  • Dönmez, G. (2020, Eylül 15). Hürriyet: https://www.hurriyet.com.tr/aile/yazarlar/dr-gulden-donmez/uzaktan-egitimle-ilgili-temel-sorunlar-41610699 adresinden alındı
  • Eren, E. (2020). Yeni Tip Koronavirüs'ün Türk Eğitim Politikaları Uygulamalarına Etkisi: Milli Eğitim Bakanlığının ve Yükseköğretim Kurulunun Yeni Düzenlemeleri. Yükseköğretim Dergisi, 153-162.
  • Erkut, E. (2020). Covid-19 Sonrası Yükseköğretim. Yükseköğretim Dergisi, 125-133.
  • Gören, S. Ç., Gök, F. S., Yalçın, M. T., Göregen, F., & Çalışkan, M. (2020). Küresel salgın sürecinde uzaktan eğitimin değerlendirilmesi: Ankara örneği. Milli Eğitim Dergisi, 69¬94.
  • Karagöz, S. (2018). Öğrenme Sitilleri. Öğretim ilke ve Yöntemleri( Edit. Mustafa Güçlü). Ankara: Maya Akademi Yayınları.
  • Karagöz, S (2021). Evaluation of Distance Education: The Sample of Guidance and Counseling Students (Example of Aksaray University) . The Universal Academic Research Journal, 3 (1), 18-25. Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/tuara/issue/62346/919126
  • Karakaş, M. (2020). Covid-19 Salgınının Çok Boyutlu Sosyolojisi ve Yeni Normal Meselesi. İstanbul Üniversitesi Sosyoloji Dergisi, 542-571.
  • Karakuş, M. (2020, Ekim 07). Hürriyet: https://www.hurriyet.com.tr/aile/yazarlar/merve- karakus/online-egitim-sisteminde-yasanan-sorunlar-41628049 adresinden alındı
  • Keskin, M., & Kaya, D. Ö. (2020). COVID-19 Sürecinde Öğrencilerin Web Tabanlı Uzaktan Eğitime Yönelik Geri Bildirimlerinin Değerlendirilmesi. İzmir Kâtip Çelebi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Dergisi, 59-67.
  • Odabaş, H. (2003). Internet Tabanlı Uzaktan Eğitim ve Bilgi ve Belge Yönetimi Bölümleri. Türk Kütüphaneciliği, 22-36.
  • Özdoğan, A. Ç., & Berkant, H. G. (2020). COVID-19 Pandemi Dönemindeki Uzaktan Eğitime İlişkin Paydaş Görüşlerin İncelenmesi. Milli Eğitim Dergisi, 13-43. SB. (2020, Nisan 2). T.C. SAĞLIK BAKANLIĞI. https://dosyamerkez.saglik.gov.tr/Eklenti/37044,covid-19rehberipdf.pdf?0 adresinden alındı
  • Serçemeli, M., & Kurnaz, E. (2020). COVID-19 Pandemi Döneminde Öğrencilerin Uzaktan Eğitim Ve Uzaktan Muhasebe Eğitimine Yönelik Bakış Açıları Üzerine Bir Araştırma. Uluslarası Sosyal Bilimler Akademik Araştırmalar Dergisi, 40-53.
  • Sezgin, S., & Fırat, M. (2020). Covid-19 pandemisinde uzaktan eğitime geçiş ve dijital uçurum tehlikesi. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 37-54.
  • Ünal, M., & Bulunuz, N. (2020). COVID-19 Salgını Dönemi Ve Uzaktan Eğitim Çalışmaları Ve Sonraki Süreçle İlgili Fen Bilimleri Öğretmenlerinin Görüş Ve Önerileri. Milli Eğitim Dergisi, 343-369.
  • Üstün, Ç., & Özçiftçi, S. (2020). COVID-19 Pandemisinin Sosyal Yaşam ve Etik Düzlem Üzerine Etkileri: Bir Değerlendirme Çalışması. Anadolu Kliniği Tıp Bilimleri Dergisi, 142-153.
  • Vikipedi, ö. a. (2021, Ocak 21). Vikipedi:Özgür Ansiklopedi: https://tr.wikipedia.org/wiki/COVID-19_pandemisi adresinden alındı
  • Zan, N., & Zan, B. U. (2020, Ağustos 30). Koronavirüs ile Acil Durumda Eğitim: Türkiye’nin Farklı Bölgelerinden Uzaktan Eğitim Sistemine Dahil Olan Edebiyat Fakültesi Öğrencilerine Genel Bakış. Turkish Studies: https://websitem.karatekin.edu.tr/user_files/nurayzan/yayinlar/20200930_7f1a42436cf 8457cb32e9052de692f28.pdf adresinden alındı

Determination of 9th Grade Student's Opinions About Distance Education: Example of Kayseri Province

Yıl 2021, Cilt: 6 Sayı: 2, 227 - 235, 31.12.2021

Öz

Kaynakça

  • Alper, A. (2020). Pandemi Sürecinde K-12 Düzeyinde Uzaktan Eğitim: Durum Çalışması . Milli Eğitim, 45-67.
  • Başaran, M., Doğan, E., Karaoğlu, E., & Şahin, E. (2020). Koronavirüs (Covıd-19) Pandemi Sürecinin Getirisi Olan Uzaktan Eğitimin Etkililiği Üzerine Bir Çalışma. Academia Eğitim Araştırmaları Dergisi, 368-397.
  • Bozkurt, A. (2020). Koronavirüs (Covid-19) pandemi süreci ve pandemi sonrası dünyada eğitime yönelik değerlendirmeler: Yeni normal ve yeni eğitim paradigması. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 113-132.
  • Dönmez, G. (2020, Eylül 15). Hürriyet: https://www.hurriyet.com.tr/aile/yazarlar/dr-gulden-donmez/uzaktan-egitimle-ilgili-temel-sorunlar-41610699 adresinden alındı
  • Eren, E. (2020). Yeni Tip Koronavirüs'ün Türk Eğitim Politikaları Uygulamalarına Etkisi: Milli Eğitim Bakanlığının ve Yükseköğretim Kurulunun Yeni Düzenlemeleri. Yükseköğretim Dergisi, 153-162.
  • Erkut, E. (2020). Covid-19 Sonrası Yükseköğretim. Yükseköğretim Dergisi, 125-133.
  • Gören, S. Ç., Gök, F. S., Yalçın, M. T., Göregen, F., & Çalışkan, M. (2020). Küresel salgın sürecinde uzaktan eğitimin değerlendirilmesi: Ankara örneği. Milli Eğitim Dergisi, 69¬94.
  • Karagöz, S. (2018). Öğrenme Sitilleri. Öğretim ilke ve Yöntemleri( Edit. Mustafa Güçlü). Ankara: Maya Akademi Yayınları.
  • Karagöz, S (2021). Evaluation of Distance Education: The Sample of Guidance and Counseling Students (Example of Aksaray University) . The Universal Academic Research Journal, 3 (1), 18-25. Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/tuara/issue/62346/919126
  • Karakaş, M. (2020). Covid-19 Salgınının Çok Boyutlu Sosyolojisi ve Yeni Normal Meselesi. İstanbul Üniversitesi Sosyoloji Dergisi, 542-571.
  • Karakuş, M. (2020, Ekim 07). Hürriyet: https://www.hurriyet.com.tr/aile/yazarlar/merve- karakus/online-egitim-sisteminde-yasanan-sorunlar-41628049 adresinden alındı
  • Keskin, M., & Kaya, D. Ö. (2020). COVID-19 Sürecinde Öğrencilerin Web Tabanlı Uzaktan Eğitime Yönelik Geri Bildirimlerinin Değerlendirilmesi. İzmir Kâtip Çelebi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Dergisi, 59-67.
  • Odabaş, H. (2003). Internet Tabanlı Uzaktan Eğitim ve Bilgi ve Belge Yönetimi Bölümleri. Türk Kütüphaneciliği, 22-36.
  • Özdoğan, A. Ç., & Berkant, H. G. (2020). COVID-19 Pandemi Dönemindeki Uzaktan Eğitime İlişkin Paydaş Görüşlerin İncelenmesi. Milli Eğitim Dergisi, 13-43. SB. (2020, Nisan 2). T.C. SAĞLIK BAKANLIĞI. https://dosyamerkez.saglik.gov.tr/Eklenti/37044,covid-19rehberipdf.pdf?0 adresinden alındı
  • Serçemeli, M., & Kurnaz, E. (2020). COVID-19 Pandemi Döneminde Öğrencilerin Uzaktan Eğitim Ve Uzaktan Muhasebe Eğitimine Yönelik Bakış Açıları Üzerine Bir Araştırma. Uluslarası Sosyal Bilimler Akademik Araştırmalar Dergisi, 40-53.
  • Sezgin, S., & Fırat, M. (2020). Covid-19 pandemisinde uzaktan eğitime geçiş ve dijital uçurum tehlikesi. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 37-54.
  • Ünal, M., & Bulunuz, N. (2020). COVID-19 Salgını Dönemi Ve Uzaktan Eğitim Çalışmaları Ve Sonraki Süreçle İlgili Fen Bilimleri Öğretmenlerinin Görüş Ve Önerileri. Milli Eğitim Dergisi, 343-369.
  • Üstün, Ç., & Özçiftçi, S. (2020). COVID-19 Pandemisinin Sosyal Yaşam ve Etik Düzlem Üzerine Etkileri: Bir Değerlendirme Çalışması. Anadolu Kliniği Tıp Bilimleri Dergisi, 142-153.
  • Vikipedi, ö. a. (2021, Ocak 21). Vikipedi:Özgür Ansiklopedi: https://tr.wikipedia.org/wiki/COVID-19_pandemisi adresinden alındı
  • Zan, N., & Zan, B. U. (2020, Ağustos 30). Koronavirüs ile Acil Durumda Eğitim: Türkiye’nin Farklı Bölgelerinden Uzaktan Eğitim Sistemine Dahil Olan Edebiyat Fakültesi Öğrencilerine Genel Bakış. Turkish Studies: https://websitem.karatekin.edu.tr/user_files/nurayzan/yayinlar/20200930_7f1a42436cf 8457cb32e9052de692f28.pdf adresinden alındı
Toplam 20 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Eray Demirçelik 0000-0002-3165-7211

Rüveyda Mert Bu kişi benim 0000-0003-2883-5053

Zeynep Sude Yıldırım Bu kişi benim 0000-0002-4716-7989

Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Cilt: 6 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Demirçelik, E., Mert, R., & Yıldırım, Z. S. (2021). Kayseri’deki 9. Sınıf Öğrencilerinin Uzaktan Eğitime İlişkin Görüşlerinin Belirlenmesi. Uluslararası Türk Kültür Coğrafyasında Sosyal Bilimler Dergisi, 6(2), 227-235.