Research Article
BibTex RIS Cite

Yabancı Öğrencilerin Türkiye’de Üniversiteye Giriş Sınavı Başarılarının Karşılaştırılmalı Analizi

Year 2022, Volume: 7 Issue: 2, 240 - 254, 31.12.2022

Abstract

Bu çalışmanın amacı Türkiye’de düzenlenen uluslararası öğrencilerin üniversiteye giriş sınavının madde ve test istatistiklerinin incelenerek analizlerinin yapılması ve bireylerden elde edilen puanların gruplar arasında farklılaşıp farklılaşmadığını saptamaktır. Araştırma Antalya ili örnekleminde yapılmış ve Akdeniz Üniversitesine devam eden yabancı uyruklu öğrencilerin katılımıyla oluşturulmuştur. Çalışmada öncelikle 2019 yılında yapılan Yabancı Öğrenci Sınavının madde analizleri incelenmiş, bu kapsamda da madde güçlük değerleri, madde ayırt edicilik değerleri, maddelerin dağılımları ve madde güvenirlik katsayıları çalışmada değerlendirilmiştir. Çalışmanın devamında ise, Yabancı Öğrenci Sınavının test istatistiklerine ilişkin sonuçlar incelemiştir. Bu sonuçlar kapsamında maddelerin çeldirici analiz sonuçlarına yer verilmiş, sınava katılan bireylerin dil değişkenine yönelik karşılaştırma yapılmıştır. Genel olarak araştırma kapsamında maddelerin analiz sonucuna göre, niteliklerine göre önerilerde bulunulmuştur.
Anahtar kelimeler: Başarı testi, Madde Analizi, Yabancı Öğrenci Seçme Sınavı

Year 2022, Volume: 7 Issue: 2, 240 - 254, 31.12.2022

Abstract

Year 2022, Volume: 7 Issue: 2, 240 - 254, 31.12.2022

Abstract

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Other Fields of Education
Journal Section Makaleler
Authors

Erhan Çatal This is me

Alper Sinan This is me 0000-0001-6632-5500

Ömer Faruk Kına This is me 0000-0001-6427-3700

Alper Tosun This is me 0000-0001-9715-5209

Publication Date December 31, 2022
Published in Issue Year 2022 Volume: 7 Issue: 2

Cite

APA Çatal, E., Sinan, A., Kına, Ö. F., Tosun, A. (2022). Yabancı Öğrencilerin Türkiye’de Üniversiteye Giriş Sınavı Başarılarının Karşılaştırılmalı Analizi. Uluslararası Türk Kültür Coğrafyasında Sosyal Bilimler Dergisi, 7(2), 240-254.