Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Yabancı Öğrencilerin Türkiye’de Üniversiteye Giriş Sınavı Başarılarının Karşılaştırılmalı Analizi

Yıl 2022, Cilt: 7 Sayı: 2, 240 - 254, 31.12.2022

Öz

Bu çalışmanın amacı Türkiye’de düzenlenen uluslararası öğrencilerin üniversiteye giriş sınavının madde ve test istatistiklerinin incelenerek analizlerinin yapılması ve bireylerden elde edilen puanların gruplar arasında farklılaşıp farklılaşmadığını saptamaktır. Araştırma Antalya ili örnekleminde yapılmış ve Akdeniz Üniversitesine devam eden yabancı uyruklu öğrencilerin katılımıyla oluşturulmuştur. Çalışmada öncelikle 2019 yılında yapılan Yabancı Öğrenci Sınavının madde analizleri incelenmiş, bu kapsamda da madde güçlük değerleri, madde ayırt edicilik değerleri, maddelerin dağılımları ve madde güvenirlik katsayıları çalışmada değerlendirilmiştir. Çalışmanın devamında ise, Yabancı Öğrenci Sınavının test istatistiklerine ilişkin sonuçlar incelemiştir. Bu sonuçlar kapsamında maddelerin çeldirici analiz sonuçlarına yer verilmiş, sınava katılan bireylerin dil değişkenine yönelik karşılaştırma yapılmıştır. Genel olarak araştırma kapsamında maddelerin analiz sonucuna göre, niteliklerine göre önerilerde bulunulmuştur.
Anahtar kelimeler: Başarı testi, Madde Analizi, Yabancı Öğrenci Seçme Sınavı

Yıl 2022, Cilt: 7 Sayı: 2, 240 - 254, 31.12.2022

Öz

Yıl 2022, Cilt: 7 Sayı: 2, 240 - 254, 31.12.2022

Öz

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Erhan Çatal Bu kişi benim

Alper Sinan Bu kişi benim 0000-0001-6632-5500

Ömer Faruk Kına Bu kişi benim 0000-0001-6427-3700

Alper Tosun Bu kişi benim 0000-0001-9715-5209

Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Cilt: 7 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Çatal, E., Sinan, A., Kına, Ö. F., Tosun, A. (2022). Yabancı Öğrencilerin Türkiye’de Üniversiteye Giriş Sınavı Başarılarının Karşılaştırılmalı Analizi. Uluslararası Türk Kültür Coğrafyasında Sosyal Bilimler Dergisi, 7(2), 240-254.