15 Mart 2011'de başlayan Suriye iç savaşı neticesinde Türkiye komşu ülkeden yoğun göç almıştır. Göç İdaresi verilerine göre gelen sığınmacıların çoğunluğu çocuklardan oluşmaktadır. Bu çocukların eğitim öğretime kesintisiz devam edebilmesi için Millî Eğitim Bakanlığı tarafından Avrupa ortaklı birtakım projeler hayata geçirilmiştir. Türk Eğitim Sisteminde Çocuklar İçin Kapsayıcı Eğitimin Desteklenmesi Projesi (PIKTES) bu projelerden biridir. 2019 yılında Çin'in Wuhan kentinden dünyaya yayılan COVID-19 salgını her alanda olduğu gibi eğitim alanında da yeni sorunları beraberinde getirmiştir. Söz konusu salgın nedeniyle eğitimin bütün kademelerinde uzaktan eğitime geçiş zorunluluğu doğmuştur. Türk Eğitim Sisteminde Çocuklar İçin Kapsayıcı Eğitimin Desteklenmesi Projesi (PIKTES) kapsamında yürütülen derslerde de uzaktan eğitime geçiş yaşanmıştır. Bu çalışmayla 2020-2021 eğitim öğretim döneminde uzaktan eğitimle ders gören ve 2021-2022 yılında yüz yüze eğitime başlayan PIKTES kapsamında, uyum sınıflarında öğrenim görmekte olan 15 yabancı uyruklu öğrenicinin sürece yönelik görüşlerinin ortaya konması amaçlanmıştır. Nitel modeldeki çalışmada veriler yarı yapılandırılmış görüşme formu yoluyla toplanmıştır ve içerik analizi yöntemi kullanılarak çözümlenmiştir. Araştırma sonucunda dil engeli, cihaz ve alt yapı yetersizliği nedeniyle öğrenicilerin sorun yaşadıkları tespit edilmiştir. Araştırmanın yabancı dil olarak Türkçe öğretimi alanındaki araştırmacılara, öğretim programı ve ders kitabı hazırlayıcılarına, hibrit eğitim veya uzaktan eğitimle ders işleyen eğitimcilere katkı sunacağı düşünülmektedir.
Anahtar Kelimeler: Covıd-19 küresel salgını, Öğrenici görüşleri, PIKTES, Uzaktan eğitim, Yabancı dil olarak Türkçe öğretimi.
Covıd-19 küresel salgını Öğrenici görüşleri PIKTES Uzaktan eğitim Yabancı dil olarak Türkçe öğretimi.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Applied and Developmental Psychology (Other) |
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | January 1, 2024 |
Submission Date | December 6, 2023 |
Acceptance Date | January 1, 2024 |
Published in Issue | Year 2023 Volume: 8 Issue: 2 |