Tunceli ili Pertek ilçesinin öğretim haritasını çıkarmak amacıyla yapılan bu araştırma, tarama modelindedir. Araştırmanın evreni Pertek ilçesi merkez ve köyleridir. Araştırmada veriler Milli Eğitim Müdürlüğü ve Milli Eğitim Bakanlığı MERNİS’den alınmıştır. Araştırmada, 2007-2017 yılları verileri üzerinden değerlendirme yapılmıştır. Verilerin analizinde nüfus piramidi, 5’li yaş kümeleri, en küçük kareler yöntemi, öğrenci akış şeması, geometrik artış yöntemleri, yarı logaritmik kalıp ve istatistikî formüller kullanılmıştır. Bu çalışma, genel olarak durum saptama, eğilim saptama, kestirimlerde bulunma, sonuç ve öneriler şeklinde yapılandırılmıştır. Öğrenci sayısının gelişimi, eğilimi ve kestirimleri sonucunda, okul öncesinde öğrenci sayılarında bir artış eğiliminin olduğu ve on yıllık kestirimlerde bu artışın devam edeceği hesaplanmıştır. İlkokul, ortaokul ve ortaöğretimde ise öğrenci sayısında bir düşüş eğiliminin olduğu ve on yıllık kestirimlerde bu düşüşün devam edeceği sonucuna varılmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | MAKALELER |
Authors | |
Publication Date | June 30, 2020 |
Submission Date | January 31, 2020 |
Acceptance Date | April 29, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 9 Issue: 1 |