Research Article
BibTex RIS Cite

TUNCELİ İLİ PERTEK İLÇESİ ÖĞRETİM HARİTASI

Year 2020, Volume: 9 Issue: 1, 1 - 21, 30.06.2020

Abstract

Tunceli ili Pertek ilçesinin öğretim haritasını çıkarmak amacıyla yapılan bu araştırma, tarama modelindedir. Araştırmanın evreni Pertek ilçesi merkez ve köyleridir. Araştırmada veriler Milli Eğitim Müdürlüğü ve Milli Eğitim Bakanlığı MERNİS’den alınmıştır. Araştırmada, 2007-2017 yılları verileri üzerinden değerlendirme yapılmıştır. Verilerin analizinde nüfus piramidi, 5’li yaş kümeleri, en küçük kareler yöntemi, öğrenci akış şeması, geometrik artış yöntemleri, yarı logaritmik kalıp ve istatistikî formüller kullanılmıştır. Bu çalışma, genel olarak durum saptama, eğilim saptama, kestirimlerde bulunma, sonuç ve öneriler şeklinde yapılandırılmıştır. Öğrenci sayısının gelişimi, eğilimi ve kestirimleri sonucunda, okul öncesinde öğrenci sayılarında bir artış eğiliminin olduğu ve on yıllık kestirimlerde bu artışın devam edeceği hesaplanmıştır. İlkokul, ortaokul ve ortaöğretimde ise öğrenci sayısında bir düşüş eğiliminin olduğu ve on yıllık kestirimlerde bu düşüşün devam edeceği sonucuna varılmıştır.

References

  • Adem, M. (1981). Eğitim Planlaması. Ankara: A.Ü. Eğitim Bilimleri Fakültesi.
  • Balcı, A. (2010). Açıklamalı Eğitim Yönetimi Terimleri Sözlüğü. Ankara: Pegem Akademi.
  • Başaran, İ. E. ve Çınkır, Ş. (2011). Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi. Ankara: Ekinoks Yayınları.
  • Coombs, P.H. (1973). Eğitim Planlaması Nedir? (Çev. C. Mıhçıoğlu). Ankara: Milli Eğitim Basımevi.
  • Gümüş, E. ve Şişman, M. (2012). Eğitim Ekonomisi ve Planlaması. Ankara: Pegem Akademi.
  • Gürsoy, A. (2017). Eğitim-Öğretimin Planlanması. Onur, M., Yaylacı, L. ve Sanal, M. (Ed.). Öğretim İlke ve Yöntemleri içinde (ss. 69-84).
  • Hesapçıoğlu M. (1989). Eğitim Planlaması ve Yönetim. İstanbul: M.Ü. Yayını, No: 472.
  • Kavak, Y. (1992). Eğitim Planlaması Ders Notları. Ankara: Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi.
  • Karagöz, F. (2005). Eğitim Planlamasında Coğrafi Bilgi Sistemleri Kullanımı: Eskişehir ili örneği. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi.
  • Karakütük, K. (2016). Eğitim Planlaması. İkinci Baskı. Ankara: Pegem Akademi. Karasar, N. (2012). Bilimsel Araştırma Yöntemleri (24. baskı). Ankara: Nobel Yayınevi.
  • İnternet Kaynakları
  • TÜİK. http://www.tuik.gov.tr, [Erişim Tarihi: 10.05.2018].
Year 2020, Volume: 9 Issue: 1, 1 - 21, 30.06.2020

Abstract

References

  • Adem, M. (1981). Eğitim Planlaması. Ankara: A.Ü. Eğitim Bilimleri Fakültesi.
  • Balcı, A. (2010). Açıklamalı Eğitim Yönetimi Terimleri Sözlüğü. Ankara: Pegem Akademi.
  • Başaran, İ. E. ve Çınkır, Ş. (2011). Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi. Ankara: Ekinoks Yayınları.
  • Coombs, P.H. (1973). Eğitim Planlaması Nedir? (Çev. C. Mıhçıoğlu). Ankara: Milli Eğitim Basımevi.
  • Gümüş, E. ve Şişman, M. (2012). Eğitim Ekonomisi ve Planlaması. Ankara: Pegem Akademi.
  • Gürsoy, A. (2017). Eğitim-Öğretimin Planlanması. Onur, M., Yaylacı, L. ve Sanal, M. (Ed.). Öğretim İlke ve Yöntemleri içinde (ss. 69-84).
  • Hesapçıoğlu M. (1989). Eğitim Planlaması ve Yönetim. İstanbul: M.Ü. Yayını, No: 472.
  • Kavak, Y. (1992). Eğitim Planlaması Ders Notları. Ankara: Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi.
  • Karagöz, F. (2005). Eğitim Planlamasında Coğrafi Bilgi Sistemleri Kullanımı: Eskişehir ili örneği. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi.
  • Karakütük, K. (2016). Eğitim Planlaması. İkinci Baskı. Ankara: Pegem Akademi. Karasar, N. (2012). Bilimsel Araştırma Yöntemleri (24. baskı). Ankara: Nobel Yayınevi.
  • İnternet Kaynakları
  • TÜİK. http://www.tuik.gov.tr, [Erişim Tarihi: 10.05.2018].
There are 12 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section MAKALELER
Authors

Mahmut Karatay 0000-0002-4810-9000

Publication Date June 30, 2020
Submission Date January 31, 2020
Acceptance Date April 29, 2020
Published in Issue Year 2020 Volume: 9 Issue: 1

Cite

APA Karatay, M. (2020). TUNCELİ İLİ PERTEK İLÇESİ ÖĞRETİM HARİTASI. Munzur Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 9(1), 1-21.