Abstract
Bu araştırma, Gençlik ve Spor İl Müdürlüğü çalışanlarının mülga Gençlik Hizmetleri ve Spor İl Müdürlüğü ile mülga Kredi ve Yurtlar Kurumu İl Müdürlüğü birleşimine yönelik algılarını metaforlar yoluyla ortaya çıkarmak amacıyla yapılmıştır. Çalışmada nitel araştırma yöntemi çerçevesinde olgu bilim (fenomenoloji) deseni kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, Gençlik ve Spor İl Müdürlüğünde görev yapan 40 katılımcı oluşturmaktadır. Araştırmanın verileri, Gençlik ve Spor İl Müdürlüğü çalışanlarının “Kredi ve Yurtlar Kurumu İl Müdürlüğü ile Gençlik Hizmetleri ve Spor İl Müdürlüğü birleşimi ... benzemektedir/gibidir. Çünkü ...” şeklinde verilen ifadeyi tamamlamalarıyla elde edilmiştir. Metafor yoluyla elde edilen veriler içerik analizi tekniği ile incelenmiştir. Araştırma bulgularına göre, Gençlik ve Spor İl Müdürlüğü çalışanları tarafından birleşime yönelik toplam 35 adet geçerli metafor üretilmiştir. Elde edilen metaforlar nitelikleri bakımından incelenerek farklı kavramsal kategoriler altında toplanmıştır. Bu doğrultuda katılımcıların olumlu metaforik algıları; tamamlayıcı birleşim kategorisi ve ayrılmazlık kategorisi, olumsuz metaforik algıları; uyumsuz birleşim kategorisi ve çatışma ifade eden birleşim kategorisi ile hem olumlu hem olumsuz kategori olmak üzere toplam beş kategoriye ayrılmıştır. Gençlik ve Spor İl Müdürlüğü çalışanlarının Gençlik Hizmetleri ve Spor İl Müdürlüğü ile Kredi ve Yurtlar Kurumu İl Müdürlüğü birleşimi ile ilgili %70’inin olumsuz, %25’inin olumlu, %5’inin hem olumlu hem olumsuz algıya sahip olduğu belirlenmiştir.