Research Article
BibTex RIS Cite

Spor Bilimleri Fakültesindeki Öğrencilerin Akademik Öz-Yeterlik ve Akademik Güdülenme Düzeyleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi: Akdeniz Üniversitesi Örneği

Year 2017, Volume: 1 Issue: 1, 38 - 47, 28.12.2017

Abstract

Bu araştırmanın amacı; spor
bilimleri fakültesindeki öğrencilerin akademik öz-yeterlik ve akademik
güdülenme düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesidir. Bu araştırmanın
evrenini, Akdeniz Üniversitesi Spor Bilimleri Fakültesinde öğrenim görmekte
olan 720 öğrenci, örneklem grubunu ise 348 öğrenci oluşturmuştur. Araştırmada,
veri toplama aracı olarak, Jerusalem ve Schwarzer (1981) tarafından
geliştirilen, Yılmaz ve diğ., (2007) tarafından Türkçeye uyarlanan “Akademik
Öz-Yeterlik Ölçeği” ve Bozanoğlu (2004) tarafından geliştirilen “A
kademik Güdülenme Ölçeği” kullanılmıştır.
Araştırmada elde edilen verilerin analizinde; betimsel istatistik yöntemleri,
Kruskal Wallis-H Testi, Mann Whitney-U Testi ve Spearman Sıra Farkları
Korelasyon
analizi
kullanılmıştır. Öğrencilerin A
kademik
Öz-Yeterlik
Ölçeği
puanlarının, cinsiyet, yaş, bölüm ve sınıf
değişkenlerine göre istatistiksel olarak anlamlı bir fark göstermediği, ancak
genel akademik not ortalaması değişkenine göre istatistiksel olarak anlamlı bir
fark gösterdiği tespit edilmiştir. Öğrencilerin A
kademik Güdülenme Ölçeği puanlarının bölüm ve sınıf değişkenlerine
göre istatistiksel olarak anlamlı bir fark göstermediği, ancak cinsiyet, yaş ve
genel akademik not ortalaması değişkenlerine göre istatistiksel olarak anlamlı
bir fark gösterdiği tespit edilmiştir. Ayrıca, A
kademik Öz-Yeterlik Ölçeği puanları ve Akademik Güdülenme Ölçeği
puanları arasında pozitif yönlü ve yüksek seviyede anlamlı bir ilişki tespit
edilmiştir.
Araştırma sonucunda; öğrencilerin Akademik Öz-Yeterlik Ölçeği
puanları arttıkça A
kademik Güdülenme Ölçeği puanlarının da arttığı belirlenmiştir.

References

  • Akbay, S. E., ve Gizir, C. A. (2010). Cinsiyete göre üniversite öğrencilerinde akademik erteleme davranışı: akademik güdülenme, akademik öz-yeterlik ve akademik yükleme stillerinin rolü. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(1), 61-78.
  • Aktaş, H. (2017). Akademik Güdülenme İle Akademik Özyeterlik Arasındaki İlişki: İlahiyat Fakültesi Öğrencileri Üzerine Ampirik Bir Araştırma. İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 6 (3), 1376-1398
  • Aksu, N. (2015). Lise Öğrencilerinin Akademik Öz Yeterlik, Sosyal İlişki Unsurları İle Suça Eğilimleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Yüksek Lisans Tezi, Zirve Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Gaziantep.
  • Alemdağ, C. (2015). Beden eğitimi öğretmeni adaylarının epistemolojik inançları, akademik öz-yeterlikleri ve öğrenme yaklaşımları. Yayımlanmamış doktora tezi. Karadeniz Teknik Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Beden Eğitimi Ve Spor Anabilim Dalı, Trabzon.
  • Alemdağ, C., Öncü, E., ve Yılmaz, A. K. (2014). Beden Eğitimi Öğretmeni Adaylarının Akademik Motivasyon ve Akademik Öz-Yeterlikleri. Spor Bilimleri Dergisi, 25(1), 23-35.
  • Aydın, F. (2010). Akademik Başarı Yordayıcısı Olarak Akademik Güdülenme, Öz Yeterliği ve Sınav Kaygısı. Yüksek Lisans Tezi, Hacettepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Azar, A. (2012). Ortaöğretim fen bilimleri ve matematik öğretmeni adaylarının öz yeterlilik inançları. Uluslararası Yönetim İktisat ve İşletme Dergisi, 6(12), 235-252.
  • Balaban, F. (2016). Bir dersin harmanlanmış öğrenme yöntemiyle işlenmesinin öğrencilerin akademik güdülenmelerine etkisi. Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 9(1), 225-241.
  • Bandura, A. (1977). “Self-Efficacy: Toward a Unifying Theory of Behavioral Change”, Psychological Review, Vol. 84, pp. 191–215.
  • Basım, H. N., Korkmazyürek, H., ve Tokat, A. O. (2008). Çalışanların Öz Yeterlilik Algılanmasının Yenilikçilik ve Risk Alma Üzerine Etkisi: Kamu Sektöründe Bir Araştırma. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (19), 121-130.
  • Biricik, Y. (2015). Beden Eğitimi Ve Spor Bölümlerinde Öğrenim Gören Öğrencilerin Akademik Öz Yeterliklerinin İncelenmesi. Yüksek Lisans Tezi, Atatürk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Erzurum.
  • Bozanoglu, İ. (2004). Bilissel davranısçı yaklasıma dayalı grup rehberliginin güdülenme, benlik saygısı, basarı ve sınav kaygısı düzeylerine etkisi. Yayımlanmıs doktora tezi, Ankara Üniversitesi Egitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Cıla, M. (2013). Anadolu Lisesi 9. Ve 10. Sınıf Öğrencilerinin Akademik Başarılarının, Akademik Öz Yeterlik, Mükemmeliyetçilik ve Akademik Güdülenmeden Yordanması. Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi. Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Doğu, G. A., ve Yılmaz, B. (2017). Gençlik ve Spor Bakanlığı Merkez Teşkilatı Çalışanlarının Örgütsel Adalet ile Örgütsel Sessizlik Algıları Arasındaki İlişki Üzerine Bir Araştırma. CBÜ Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 12 (1), 16-27.
  • Chu, A. H. C., and Choi, J. N. (2005). Rethinking procrastination: Positive effects of" active" procrastination behavior on attitudes and performance. The Journal of Social Psychology, 145(3), 245.
  • Demir, Z. (2008). Uzaktan Eğitim Öğrencilerinin Akademik Güdülenme Düzeyleri (SAÜ Örneği). Yüksek Lisans Tezi, Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sakarya.
  • Demir, M. K., ve Arı, E. (2013). Öğretmen adaylarının akademik güdülenme düzeylerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 9(3), 265-279.
  • Eğmir, E., Ödemiş, İ. S., Bayar, V., Bayar, A., ve Kayır, G. (2013). Lisansüstü eğitim gören öğrencilerin akademik güdülenme düzeyleri. VI. Ulusal Lisansüstü Eğitim Sempozyumu, 97.
  • Elkatmış, M., Demirbaş, M., ve Ertuğrul, N. (2013). Eğitim fakültesi öğrencileri ile formasyon eğitimi alan fen edebiyat fakültesi öğrencilerinin öğretmenlik mesleğine yönelik öz yeterlik inançları. Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi, 3(3), 41-50.
  • Gömleksiz, M. N., ve Serhatlıoğlu, B. (2013). Öğretmen adaylarının akademik motivasyon düzeylerine ilişkin görüşleri. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, 173(173), 99-128.
  • Güldü, S. (2015). Liselerde Okuyan Öğrencilerin Görüşleri Doğrultusunda Okul Metoforlarının Akademik Öz Yeterlik ve Lise Yaşam Kalitesi Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Yüksek Lisans Tezi, Zirve Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Gaziantep.
  • Horzum, M. B., ve Çakır, Ö. (2009). Çevrim içi teknolojilere yönelik öz-yeterlik algısı ölçeği Türkçe formunun geçerlik ve güvenirlik çalışması. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri Dergisi, 9(3), 1327-1356.
  • Karaduman, B., ve Emrahoğlu, N. (2011). Sınıf Öğretmeni Adaylarının Bazı Değişkenler Açısından Fen Öğretimi Öz-Yeterlik İnanç Düzeylerinin ve Sonuç Beklentilerinin İncelenmesi Üzerine Bir Araştırma. Türk Fen Eğitimi Dergisi, 8(3), 69-79.
  • Koçer, M. (2014). Ortaokul Öğrencilerini Benlik Algıları İle Akademik Öz-Yeterlik Düzeyleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Yayımlanmamış Yüksek lisans tezi. Dokuz Eylül Üniversitesi: İzmir.
  • Pajares, F., and Schunk, D. (2001). The development of academic self-efficacy. Development of achievement motivation. United States, 7.
  • Pekdemir, Ü. (2015). Dokuzuncu ve Onuncu Sınıf Öğrencilerinin Matematik Başarıları İle Matematik Kaygıları, Benlik Saygıları, Akademik Öz Yeterlik İnançları ve Otomatik Düşünceleri Arasındaki İlişkiler. Yüksek Lisans Tezi, Karadeniz Teknik Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Trabzon.
  • Pekel, A. (2016). Spor Yöneticiliği Bölümünde Öğrenim Gören Öğrencilerin Akademik Öz Yeterlikleri ve Üniversite Yaşam Kalitesi Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Yüksek Lisans Tezi, Erciyes Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Kayseri.
  • Polat, A. (2013). Uzaktan Eğitim Öğrencilerinin Sorgulama Topluluğu Algılarının Akademik Güdülenme ve Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi (Cumhuriyet Üniversitesi Örneği). Yüksek Lisans Tezi, Sakarya Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Sakarya.
  • Üniversite öğrencilerinin akademik öz-yeterliklerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü,
  • Sharp, C., Pocklington, K., and Weindling, D. (2002). Study support and the development of the self-regulated learner. Educational Research, 44(1), 29-41.
  • Steffen, A. M., McKibbin, C., Zeiss, A. M., Gallagher-Thompson, D., and Bandura, A. (2002). The revised scale for caregiving self-efficacy: Reliability and validity studies. The Journals of Gerontology Series B: Psychological sciences and social sciences, 57(1), P74-P86.
  • Şeker, S. S. (2017). Müzik Eğitimi Bölümü Öğretmen Adaylarının Akademik Güdülenme ve Akademik Öz-Yeterlik Düzeylerinin İncelenmesi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 17(3), 1465-1484.
  • Oğuz, A. (2012). Sınıf öğretmeni adaylarının akademik öz yeterlik inançları. Anadolu Journal of Educational Sciences International, 2(2).
  • Terzi, M., Ünal, M., ve Gürbüz, M. Ç. (2012). İlköğretim matematik öğretmen adaylarının matematiğe yönelik akademik güdülenme düzeylerinin bazı değişkenler açısından incelenmesi. Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi, 2(1), 51-60.
  • Tschannen-Moran, M., and Hoy, A. W. (2001). Teacher efficacy: Capturing an elusive construct. Teaching and teacher education, 17(7), 783-805.
  • Ünal, M. (2013). Lise Öğrencilerinin Akademik Güdülenme Düzeylerinin Bazı Değişkenler Açısından Yordanması. Yüksek Lisans Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
  • Yağcı, U., ve Aksoy, V. (2015). Müzik Öğretmeni Adaylarının Akademik Öz Yeterlikleriyle Öğretmenlik Öz Yeterlikleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(33), 84-104.
  • Yenilmez, K., ve Kakmacı, Ö. (2008). İlköğretim matematik öğretmenliği bölümü öğrencilerinin öz yeterlilik inanç düzeyleri. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 9(2), 1-21.
  • Yıldırım, F., ve İlhan, İ. Ö. (2010). Genel öz yeterlilik ölçeği türkçe formunun geçerlilik ve güvenilirlik çalışması. Türk Psikiyatri Dergisi, 21(4), 301-308.
  • Yıldırım, İ. (2015). Revised version of physical education teachers’ self-efficacy scale. Journal of Human Sciences, 12(1), 870-886.
  • Yıldırım, İ. (2015). The Correlation between Organizational Commitment and Occupational Burnout among the Physical Education Teachers: The Mediating Role of Self-Efficacy. International Journal of Progressive Education, 11(3).
  • Yılmaz, G., Yılmaz, B., ve Türk, N. (2010). Beden eğitimi ve spor öğretmenlerinin mesleklerine ilişkin öz-yeterlik düzeylerinin incelenmesi (Nevşehir ili örneği). Selçuk Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilim Dergisi, 12(2), 85-90.
  • Yılmaz, M., Gürçay, D. ve Ekici, G. (2007). Akademik özyeterlik ölçeğinin Türkçe’ye uyarlanması. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 33, 253-2.

The Students at the Faculty of Sport Sciences Academic Self-Efficacy and Academic Examination of the Relationship Between Levels of Motivation: Example Of Akdeniz University

Year 2017, Volume: 1 Issue: 1, 38 - 47, 28.12.2017

Abstract

The aim of this research is to examine academic
self-efficacy and academic examination of the relationship between levels of
motivation of the students at the Faculty of Sport Sciences . The population of this study is the
720 in the Faculty of Sport Sciences of the Akdeniz University, the sample of
group from 348 students.  As the data
collection tools have been used “Academic Self-Efficacy Scale”  developed by Jerusalem ve Schwarzer (1981),
adapted to Turkish Yılmaz et al. (2007) and “Academic Motivation Scale”
developed by Bozanoğlu (2004) et al. Research, data analysis; the methods of
descriptive statistics, Kruskal Wallis-H Test, 
Mann-Whitney-U Test and Correlation Analysis were used. Students scores Academic Self-Efficacy Scale did not show a statistically significant difference
according to the gender, age, department, and class variables, however, that
according to general academic grade point average scores, it was determined
that the variable showed a statistically significant difference. Students
scores Academic Motivation Scale did not show
a statistically significant difference of scores according to where the
department and class variables, however, it was determined that according to
the gender, age, and general academic gradepoint average variables showed a
statistically significant difference. In addition, students were identified Academic
Self-Efficacy Scale scores and Academic
Motivation Scale scores between directional and a
highly significant positive relationship. As a result of research;
students scores Academic Self-Efficacy Scale as a result of research students
increases, it can be said that the Academic Motivation Scale scores also
increased.

References

  • Akbay, S. E., ve Gizir, C. A. (2010). Cinsiyete göre üniversite öğrencilerinde akademik erteleme davranışı: akademik güdülenme, akademik öz-yeterlik ve akademik yükleme stillerinin rolü. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(1), 61-78.
  • Aktaş, H. (2017). Akademik Güdülenme İle Akademik Özyeterlik Arasındaki İlişki: İlahiyat Fakültesi Öğrencileri Üzerine Ampirik Bir Araştırma. İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 6 (3), 1376-1398
  • Aksu, N. (2015). Lise Öğrencilerinin Akademik Öz Yeterlik, Sosyal İlişki Unsurları İle Suça Eğilimleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Yüksek Lisans Tezi, Zirve Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Gaziantep.
  • Alemdağ, C. (2015). Beden eğitimi öğretmeni adaylarının epistemolojik inançları, akademik öz-yeterlikleri ve öğrenme yaklaşımları. Yayımlanmamış doktora tezi. Karadeniz Teknik Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Beden Eğitimi Ve Spor Anabilim Dalı, Trabzon.
  • Alemdağ, C., Öncü, E., ve Yılmaz, A. K. (2014). Beden Eğitimi Öğretmeni Adaylarının Akademik Motivasyon ve Akademik Öz-Yeterlikleri. Spor Bilimleri Dergisi, 25(1), 23-35.
  • Aydın, F. (2010). Akademik Başarı Yordayıcısı Olarak Akademik Güdülenme, Öz Yeterliği ve Sınav Kaygısı. Yüksek Lisans Tezi, Hacettepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Azar, A. (2012). Ortaöğretim fen bilimleri ve matematik öğretmeni adaylarının öz yeterlilik inançları. Uluslararası Yönetim İktisat ve İşletme Dergisi, 6(12), 235-252.
  • Balaban, F. (2016). Bir dersin harmanlanmış öğrenme yöntemiyle işlenmesinin öğrencilerin akademik güdülenmelerine etkisi. Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 9(1), 225-241.
  • Bandura, A. (1977). “Self-Efficacy: Toward a Unifying Theory of Behavioral Change”, Psychological Review, Vol. 84, pp. 191–215.
  • Basım, H. N., Korkmazyürek, H., ve Tokat, A. O. (2008). Çalışanların Öz Yeterlilik Algılanmasının Yenilikçilik ve Risk Alma Üzerine Etkisi: Kamu Sektöründe Bir Araştırma. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (19), 121-130.
  • Biricik, Y. (2015). Beden Eğitimi Ve Spor Bölümlerinde Öğrenim Gören Öğrencilerin Akademik Öz Yeterliklerinin İncelenmesi. Yüksek Lisans Tezi, Atatürk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Erzurum.
  • Bozanoglu, İ. (2004). Bilissel davranısçı yaklasıma dayalı grup rehberliginin güdülenme, benlik saygısı, basarı ve sınav kaygısı düzeylerine etkisi. Yayımlanmıs doktora tezi, Ankara Üniversitesi Egitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Cıla, M. (2013). Anadolu Lisesi 9. Ve 10. Sınıf Öğrencilerinin Akademik Başarılarının, Akademik Öz Yeterlik, Mükemmeliyetçilik ve Akademik Güdülenmeden Yordanması. Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi. Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Doğu, G. A., ve Yılmaz, B. (2017). Gençlik ve Spor Bakanlığı Merkez Teşkilatı Çalışanlarının Örgütsel Adalet ile Örgütsel Sessizlik Algıları Arasındaki İlişki Üzerine Bir Araştırma. CBÜ Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 12 (1), 16-27.
  • Chu, A. H. C., and Choi, J. N. (2005). Rethinking procrastination: Positive effects of" active" procrastination behavior on attitudes and performance. The Journal of Social Psychology, 145(3), 245.
  • Demir, Z. (2008). Uzaktan Eğitim Öğrencilerinin Akademik Güdülenme Düzeyleri (SAÜ Örneği). Yüksek Lisans Tezi, Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sakarya.
  • Demir, M. K., ve Arı, E. (2013). Öğretmen adaylarının akademik güdülenme düzeylerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 9(3), 265-279.
  • Eğmir, E., Ödemiş, İ. S., Bayar, V., Bayar, A., ve Kayır, G. (2013). Lisansüstü eğitim gören öğrencilerin akademik güdülenme düzeyleri. VI. Ulusal Lisansüstü Eğitim Sempozyumu, 97.
  • Elkatmış, M., Demirbaş, M., ve Ertuğrul, N. (2013). Eğitim fakültesi öğrencileri ile formasyon eğitimi alan fen edebiyat fakültesi öğrencilerinin öğretmenlik mesleğine yönelik öz yeterlik inançları. Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi, 3(3), 41-50.
  • Gömleksiz, M. N., ve Serhatlıoğlu, B. (2013). Öğretmen adaylarının akademik motivasyon düzeylerine ilişkin görüşleri. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, 173(173), 99-128.
  • Güldü, S. (2015). Liselerde Okuyan Öğrencilerin Görüşleri Doğrultusunda Okul Metoforlarının Akademik Öz Yeterlik ve Lise Yaşam Kalitesi Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Yüksek Lisans Tezi, Zirve Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Gaziantep.
  • Horzum, M. B., ve Çakır, Ö. (2009). Çevrim içi teknolojilere yönelik öz-yeterlik algısı ölçeği Türkçe formunun geçerlik ve güvenirlik çalışması. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri Dergisi, 9(3), 1327-1356.
  • Karaduman, B., ve Emrahoğlu, N. (2011). Sınıf Öğretmeni Adaylarının Bazı Değişkenler Açısından Fen Öğretimi Öz-Yeterlik İnanç Düzeylerinin ve Sonuç Beklentilerinin İncelenmesi Üzerine Bir Araştırma. Türk Fen Eğitimi Dergisi, 8(3), 69-79.
  • Koçer, M. (2014). Ortaokul Öğrencilerini Benlik Algıları İle Akademik Öz-Yeterlik Düzeyleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Yayımlanmamış Yüksek lisans tezi. Dokuz Eylül Üniversitesi: İzmir.
  • Pajares, F., and Schunk, D. (2001). The development of academic self-efficacy. Development of achievement motivation. United States, 7.
  • Pekdemir, Ü. (2015). Dokuzuncu ve Onuncu Sınıf Öğrencilerinin Matematik Başarıları İle Matematik Kaygıları, Benlik Saygıları, Akademik Öz Yeterlik İnançları ve Otomatik Düşünceleri Arasındaki İlişkiler. Yüksek Lisans Tezi, Karadeniz Teknik Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Trabzon.
  • Pekel, A. (2016). Spor Yöneticiliği Bölümünde Öğrenim Gören Öğrencilerin Akademik Öz Yeterlikleri ve Üniversite Yaşam Kalitesi Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Yüksek Lisans Tezi, Erciyes Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Kayseri.
  • Polat, A. (2013). Uzaktan Eğitim Öğrencilerinin Sorgulama Topluluğu Algılarının Akademik Güdülenme ve Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi (Cumhuriyet Üniversitesi Örneği). Yüksek Lisans Tezi, Sakarya Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Sakarya.
  • Üniversite öğrencilerinin akademik öz-yeterliklerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü,
  • Sharp, C., Pocklington, K., and Weindling, D. (2002). Study support and the development of the self-regulated learner. Educational Research, 44(1), 29-41.
  • Steffen, A. M., McKibbin, C., Zeiss, A. M., Gallagher-Thompson, D., and Bandura, A. (2002). The revised scale for caregiving self-efficacy: Reliability and validity studies. The Journals of Gerontology Series B: Psychological sciences and social sciences, 57(1), P74-P86.
  • Şeker, S. S. (2017). Müzik Eğitimi Bölümü Öğretmen Adaylarının Akademik Güdülenme ve Akademik Öz-Yeterlik Düzeylerinin İncelenmesi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 17(3), 1465-1484.
  • Oğuz, A. (2012). Sınıf öğretmeni adaylarının akademik öz yeterlik inançları. Anadolu Journal of Educational Sciences International, 2(2).
  • Terzi, M., Ünal, M., ve Gürbüz, M. Ç. (2012). İlköğretim matematik öğretmen adaylarının matematiğe yönelik akademik güdülenme düzeylerinin bazı değişkenler açısından incelenmesi. Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi, 2(1), 51-60.
  • Tschannen-Moran, M., and Hoy, A. W. (2001). Teacher efficacy: Capturing an elusive construct. Teaching and teacher education, 17(7), 783-805.
  • Ünal, M. (2013). Lise Öğrencilerinin Akademik Güdülenme Düzeylerinin Bazı Değişkenler Açısından Yordanması. Yüksek Lisans Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
  • Yağcı, U., ve Aksoy, V. (2015). Müzik Öğretmeni Adaylarının Akademik Öz Yeterlikleriyle Öğretmenlik Öz Yeterlikleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(33), 84-104.
  • Yenilmez, K., ve Kakmacı, Ö. (2008). İlköğretim matematik öğretmenliği bölümü öğrencilerinin öz yeterlilik inanç düzeyleri. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 9(2), 1-21.
  • Yıldırım, F., ve İlhan, İ. Ö. (2010). Genel öz yeterlilik ölçeği türkçe formunun geçerlilik ve güvenilirlik çalışması. Türk Psikiyatri Dergisi, 21(4), 301-308.
  • Yıldırım, İ. (2015). Revised version of physical education teachers’ self-efficacy scale. Journal of Human Sciences, 12(1), 870-886.
  • Yıldırım, İ. (2015). The Correlation between Organizational Commitment and Occupational Burnout among the Physical Education Teachers: The Mediating Role of Self-Efficacy. International Journal of Progressive Education, 11(3).
  • Yılmaz, G., Yılmaz, B., ve Türk, N. (2010). Beden eğitimi ve spor öğretmenlerinin mesleklerine ilişkin öz-yeterlik düzeylerinin incelenmesi (Nevşehir ili örneği). Selçuk Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilim Dergisi, 12(2), 85-90.
  • Yılmaz, M., Gürçay, D. ve Ekici, G. (2007). Akademik özyeterlik ölçeğinin Türkçe’ye uyarlanması. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 33, 253-2.
There are 43 citations in total.

Details

Subjects Sports Medicine
Journal Section Derleme
Authors

Oğuzhan Eroğlu 0000-0003-4046-6289

Yunus Yıldırım

Hasan Şahan

Publication Date December 28, 2017
Submission Date December 18, 2017
Acceptance Date December 27, 2017
Published in Issue Year 2017 Volume: 1 Issue: 1

Cite

APA Eroğlu, O., Yıldırım, Y., & Şahan, H. (2017). Spor Bilimleri Fakültesindeki Öğrencilerin Akademik Öz-Yeterlik ve Akademik Güdülenme Düzeyleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi: Akdeniz Üniversitesi Örneği. Türkiye Spor Bilimleri Dergisi, 1(1), 38-47.
AMA Eroğlu O, Yıldırım Y, Şahan H. Spor Bilimleri Fakültesindeki Öğrencilerin Akademik Öz-Yeterlik ve Akademik Güdülenme Düzeyleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi: Akdeniz Üniversitesi Örneği. Türkiye Spor Bilimleri Dergisi. December 2017;1(1):38-47.
Chicago Eroğlu, Oğuzhan, Yunus Yıldırım, and Hasan Şahan. “Spor Bilimleri Fakültesindeki Öğrencilerin Akademik Öz-Yeterlik Ve Akademik Güdülenme Düzeyleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi: Akdeniz Üniversitesi Örneği”. Türkiye Spor Bilimleri Dergisi 1, no. 1 (December 2017): 38-47.
EndNote Eroğlu O, Yıldırım Y, Şahan H (December 1, 2017) Spor Bilimleri Fakültesindeki Öğrencilerin Akademik Öz-Yeterlik ve Akademik Güdülenme Düzeyleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi: Akdeniz Üniversitesi Örneği. Türkiye Spor Bilimleri Dergisi 1 1 38–47.
IEEE O. Eroğlu, Y. Yıldırım, and H. Şahan, “Spor Bilimleri Fakültesindeki Öğrencilerin Akademik Öz-Yeterlik ve Akademik Güdülenme Düzeyleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi: Akdeniz Üniversitesi Örneği”, Türkiye Spor Bilimleri Dergisi, vol. 1, no. 1, pp. 38–47, 2017.
ISNAD Eroğlu, Oğuzhan et al. “Spor Bilimleri Fakültesindeki Öğrencilerin Akademik Öz-Yeterlik Ve Akademik Güdülenme Düzeyleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi: Akdeniz Üniversitesi Örneği”. Türkiye Spor Bilimleri Dergisi 1/1 (December 2017), 38-47.
JAMA Eroğlu O, Yıldırım Y, Şahan H. Spor Bilimleri Fakültesindeki Öğrencilerin Akademik Öz-Yeterlik ve Akademik Güdülenme Düzeyleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi: Akdeniz Üniversitesi Örneği. Türkiye Spor Bilimleri Dergisi. 2017;1:38–47.
MLA Eroğlu, Oğuzhan et al. “Spor Bilimleri Fakültesindeki Öğrencilerin Akademik Öz-Yeterlik Ve Akademik Güdülenme Düzeyleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi: Akdeniz Üniversitesi Örneği”. Türkiye Spor Bilimleri Dergisi, vol. 1, no. 1, 2017, pp. 38-47.
Vancouver Eroğlu O, Yıldırım Y, Şahan H. Spor Bilimleri Fakültesindeki Öğrencilerin Akademik Öz-Yeterlik ve Akademik Güdülenme Düzeyleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi: Akdeniz Üniversitesi Örneği. Türkiye Spor Bilimleri Dergisi. 2017;1(1):38-47.


Flag Counter