İntermodal taşımacılık, küresel ölçekte ticaretin gerçekleştirilmesi ve hizmetlerin transferinde yenilikçi bir yöntem olarak görülmektedir. Bölgesel ve küresel ölçekte kargo taşımacılığında deniz yolu taşımacılığı, demiryolu taşımacılığı, karayolu taşımacılığı araç ve sistemlerinin entegre olduğu ulusal ve uluslararası ticaretin daha güvenilir ve rekabetçiçi bir ortamda gerçekleştirilebildiği uygulamalar lojistik sektöründe önemli bir gelişme olarak karşımıza çıkmaktadır. Yüklerin çeşitli taşıma araç-gereç ve sistemleri kullanılarak pazarlara ve tüketicilere daha verimli, uygun maliyetli ve çevreye duyarlı bir şekilde taşınarak ulaştırılması bir yandan ulaştırma maliyetlerinin optimize edilmesine fırsat tanırken diğer yandan da taşıma araç gereçlerinin neden olduğu çevre üzerindeki olumsuz etkiyi de en aza indirmiş olacaktır. İntermodal Taşımacılık Sistemi olarak adlandırılan lojistik uygulamaları ile küresel pazar büyüklüğününden önemli bir pay alınması kaçınılmaz olacaktır. İntermodal taşımacılıkta ürün ve hizmetlerle ilgili taşıma maliyetleri ve sürelerinin azalması yanında daha güvenilir ve ülke içlerine kadar ulaştırılabilen ulaştırma hizmetlerinin yönetimi ile verimlilik artışı ve serbest ticaretin hızlanması ve yaygınlaşması mümkün olabilecektir. Lojistik sektöründe önemli bir genişleme göstermeye başlamış olan bu yenilikçi taşımacılık modeli ile yeni ticaret yollarının geliştirilmesine de ihtiyaç duyulacağı aşikardır.
Türkiye ile Irak arasında yapılması planlanan ve Basra Körfezi'ni Türkiye üzerinden Avrupa'ya bağlamayı hedefleyen Kalkınma Yolu Projeside ihtiva ettiği deniz yolu, demir yolu ve karayolu ulaştırma sistemlerinin entegre olması özelliği ile küresel ölçekte ticaretin gelişmesine katkı sağlaycak yeni ticaret yolu anlayışına ve arayışına katkı sağlayacak önemli bir projedir.
Bu yayında, Kalkınma Yolu Projesinin güzergâhı, konumu ve özellikleri, bölgesel ve küresel ticaret yollarında ve hizmetlerin taşınmasında yaşanan gelişmeler, Kalkınma Yolu Projesinin alternatif ve yeni bir ticaret yolu olarak arayışını gerektiren nedenler, ülkemiz ulaşım ve altyapı sistemlerine entegrasyonunda olası etkiler ve alınması gereken önlemler ile bu kapsamda ülke ulaşım master ve lojistik master palanları ile bölge illeri çevre düzeni planlarında ne tür revizyon çalışmalarına ihtiyaç duyulacağı gibi hususlar ele alınacaktır.
Kalkınma Yolu Lojistik intermodal taşımacılık altyapı ulaşım
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Ulaşım Ekonomisi, Ulaşım Coğrafyası, Lojistik |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2024 |
Gönderilme Tarihi | 21 Ekim 2024 |
Kabul Tarihi | 22 Aralık 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Sayı: 1 |