İnceleme Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

"Kalkınma Yolu" ve Haberleşmeye Etkisi

Yıl 2024, Sayı: 1, 1 - 22, 31.12.2024

Öz

Irak’ın Basra Körfezindeki Faw Limanı'ndan başlayarak ülkeyi boydan boya geçmesi ve Türkiye’ye ulaşması hedeflenen Kalkınma Yolu ile beraber inşa edilecek fiber optik altyapı tesislerinin bölge ve Türkiye Ekonomisine etkileri haberleşme altyapıları açısından alternatif olabilme kapasitesi stratejik açıdan avantajlıdır.

Kaynakça

  • Acar, N. (2024). 3 Soruda Türkiye-Basra Körfezi Kalkınma Yolu Projesi. Anadolu Ajansı. https://www.aa.com.tr/tr/analiz/3-soruda-turkiye-basra-korfezi-kalkinmayolu-projesi/2925828 adresinden alındı
  • Alam, M. M., & Moody, J. (2024). The Economic an Environmental Benefits of Regional Railways in the Middle East,. World Bank Group.
  • Basak, S., & Soltanieh, A. A. (2024). G20 Summit and the India-Middle East-Europe Economic Corridor: How Feasible is in the Middle Eastern Comlicated Envieonment?
  • Cai, K. (2018). The One Belt One Road and the Asian Infrastructure Investment Bank: Beijing's New Strategy of Geoeconomics and Geopolitics. Journal of Contemporary China, 27(114). https://www.tandfonline.com/doi/abs/10.1080/10670564.2018.148 8101 adresinden alındı
  • CIA, The World Factbook. (2024). Ağustos 16, 2024 tarihinde https://www.cia.gov/: https://www.cia.gov/the-world-factbook/countries/iraq/#geography adresinden alındı
  • Digital Landscape Assessment of Iraq. (2023). Ağustos 14, 2024 tarihinde https://www. undp.org/iraq/publications/digital-landscape-assessment-iraq adresinden alındı
  • Elektrik Mühendisleri Odası. (2007). Türkiye'de Telekomünikasyon Tarihçesi. Elektrik Mühendisliği Dergisi(430), s. 66-68. Ağustos 16, 2024 tarihinde https://www.emo. org.tr/ekler/e52547a0e7bca35_ek.pdf adresinden alındı
  • Farshidnejad, M., Javanmard, H., & Abutalebpur, A. (2022). Investigation and Identification of Variables of Cost and Time Affecting Internationa Freight Transportation in the International North-South Transit Corridor (INTSC). Internationa Journal of Transportation Engineering, 10(1 (37)), s. 91. https://www. ijte.ir/article_145670_9d1811f9c92212e8a09432eba9a72822.pdf adresinden alındı
  • Feingold, S., & Willige, A. (2024). These are the world's most vital waterways for global trade. https://www.weforum.org/stories/2024/02/worlds-busiest-oceanshipping-routes-trade/ adresinden alındı
  • Harley, J., Morris, S., & Portelance, G. (2018). Examining the Debt Implications of the Belt and Road Initiative from a Policy Perspective. Center for Global Development, Policy Paper, s. 121. https://www.cgdev.org/sites/default/files/examining-debtimplications-belt-and-road-initiative-policy-perspective.pdf adresinden alındı
  • INSAMER. (2024). Ağustos 15, 2024 tarihinde https://www.insamer.com/tr/ulkeprofili-irak/ adresinden alındı Internationally Monetary Fund . (2024). Ağustos 16, 2024 tarihinde https://www.imf. org/en/Countries/IRQ#ataglance adresinden alındı
  • ITU. (2024). DataHub. Ağustos 16, 2024 tarihinde https://datahub.itu.int/indicators/ adresinden alındı
  • Kara, M. A., & Taş, S. (2012). Ulaştırma ve Haberleşme Altyapısının Bölgesel Kalkınmaya Katkısı ve Türkiye Üzerine Bir Uygulama. Maliye Dergisi(163), s. 468-480.
  • Kaya, E. (2024). Orta Koridor'un Dünya Politikasında ve Avrasya'da Artan Önemi. Düşünce Dünyasında Türkiz, 15(1), s. 9-35.
  • Khabibjonov , U., & Ismoilov, I. (2024). General Structure and Development of China's "One Belt, One Road" Program. International Scientific Journal, 3(7), s. 29. https:// scientists.uz/uploads/202407/A-6.pdf adresinden alındı
  • Khan, S. (2021). INSTC (International North South Transport Corridor) connecting Eurasia and India. EURAS Journal of Social Sciences, s. 53-76. https://ejoss.eurasedu.org/wp-content/uploads/2023/08/ejoss_-v01i1003.pdf adresinden alındı
  • Örmeci, O. (2024). Kalkınma Yolu Projesi. Uluslararası Politika Akademisi. https:// politikaakademisi.org/2024/05/27/kalkinma-yolu-projesi/ adresinden alındı
  • Özçubukçu, M. G. (2024). Kalkınma Yolu Projesi: Geleceğe Uzanan Köprü. TÜRKSAM. https://www.turksam.org/detay-kalkinma-yolu-projesi-gelecege-uzanan-kopru adresinden alındı
  • Rajagopalan, R. P. (2023). The Geopolitics of the New India-Middle East-Europe Corridor. https://policycommons.net/artifacts/4940377/the-geopolitics-of-the-newindia-middle-east-europe-corridor/5769709/ adresinden alındı
  • RT Group. (2024). Ağustos 15, 2024 tarihinde http://rtgroup.co/the-company/ adresinden alındı
  • Sidhu, A. (2023). GBI Cable Reaches Europe through Terrestrial Routes via Iraq and Turkey. Submarine Cable Networks: https://www.submarinenetworks.com/en/ systems/asia-europe-africa/gbi/gbi-reaches-europe-through-terrestrial-routesvia-iraq-and-turkey adresinden alındı
  • Submarine Cable Networks. (2024). GBI Cable Reaches Europe through Terrestrial Routes via Iraq and Turkey. Ağustos 15, 2024 tarihinde https://www. submarinenetworks.com/en/systems/asia-europe-africa/gbi/gbi-reaches-europethrough-terrestrial-routes-via-iraq-and-turkey adresinden alındı
  • Submarine Cable Networks. (2024). Iraq. Ağustos 15, 2024 tarihinde https://www. submarinenetworks.com/en/stations/asia/iraq adresinden alındı
  • Submarine Cable Networks. (2024). SEA-ME-WE 5. Ağustos 15, 2024 tarihinde https://www.submarinenetworks.com/en/systems/asia-europe-africa/smw5 adresinden alındı
  • Summers, T. (2016). China's "New Silk Roads": Sub-national regions and networks of global political economy. Third World Quarterly, s. 1628-1643.
  • Ticaret Bakanlığı Ticaret Araştırmaları ve Risk Değerlendirme Genel Müdürlüğü. (2024). Kalkınma Yolu Projesi. Ağustos 16, 2024 tarihinde https://dtybs.ticaret.gov. tr/blog/post/24851 adresinden alındı
  • Ticaret Bakanlığı Uluslararası Anlaşmalar ve Avrupa Birliği Genel Müdürlüğü. (2024). Irak Ülke Profili. Ağustos 16, 2024 tarihinde https://ticaret.gov.tr/ data/5efddfdd13b876a83c6f2fba/IRAK%20%C3%BClke%20profili%202024.pdf adresinden alındı
  • Türkiye Cumhuriyeti Dışişleri Bakanlığı. (2024). Türkiye-Irak Siyasi İlişkileri. Ağustos 16, 2024 tarihinde https://www.mfa.gov.tr/turkiye-irak-siyasi-iliskileri. tr.mfa#:~:text=T%C3%BCrkiye%2DIrak%20ikili%20ticaret%20hacmi,ise%2034.3%20 milyar%20Dolar'd%C4%B1r adresinden alındı
  • Türkiye Cumhuriyeti Ticaret Bakanlığı. (2019). Uluslararası Kuzey-Güney Taşımacılık Koridoru. Ağustos 16, 2024 tarihinde https://ticaret.gov.tr/blog/ulkelerden-ticari-haberler/ iran/uluslararasi-kuzey-guney-tasimacilik-koridoru#:~:text=Uluslararas%C4%B1%20 Kuzey%2DG%C3%BCney%20Ula%C5%9Ft%C4%B1rma%20Koridoru,tasarlanm%- C4%B1%C5%9F%20b%C3%BCy%C3%BCk%20bir%20transit%20yol adresinden alındı Türkiye İhracatçılar Meclisi. (2023). Irak Ülke Bilgi Notu. 2024 tarihinde https://tim. org.tr/tr/ adresinden alındı
  • UNDP. (2024). Ağustos 2024, 14 tarihinde https://hdr.undp.org/: https://hdr.undp. org/data-center/country-insights#/ranks adresinden alındı
  • World Bank Group. (2024). Iraq. Ağustos 13, 2024 tarihinde https://data.worldbank. org/country/iraq adresinden alındı
  • World Bank Group. (2024). Iraq. Ağustos 15, 2024 tarihinde https://data.worldbank. org/country/iraq adresinden alındı
  • Zhao, H. (2016). China's One Belt One Road: An Overview of the Debate. ISEAS-Yusof Ishak Enstitüsü.
Toplam 33 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Bilgi Sistemleri (Diğer), Kalkınma İşbirliği
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Ömer Fatih Sayan

Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2024
Gönderilme Tarihi 21 Ekim 2024
Kabul Tarihi 22 Aralık 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Sayan, Ö. F. (2024). "Kalkınma Yolu" ve Haberleşmeye Etkisi. Ulaştırma Ve Altyapı(1), 1-22.
AMA Sayan ÖF. "Kalkınma Yolu" ve Haberleşmeye Etkisi. Ulaştırma ve Altyapı. Aralık 2024;(1):1-22.
Chicago Sayan, Ömer Fatih. “‘Kalkınma Yolu’ Ve Haberleşmeye Etkisi”. Ulaştırma Ve Altyapı, sy. 1 (Aralık 2024): 1-22.
EndNote Sayan ÖF (01 Aralık 2024) "Kalkınma Yolu" ve Haberleşmeye Etkisi. Ulaştırma ve Altyapı 1 1–22.
IEEE Ö. F. Sayan, “‘Kalkınma Yolu’ ve Haberleşmeye Etkisi”, Ulaştırma ve Altyapı, sy. 1, ss. 1–22, Aralık 2024.
ISNAD Sayan, Ömer Fatih. “‘Kalkınma Yolu’ Ve Haberleşmeye Etkisi”. Ulaştırma ve Altyapı 1 (Aralık 2024), 1-22.
JAMA Sayan ÖF. "Kalkınma Yolu" ve Haberleşmeye Etkisi. Ulaştırma ve Altyapı. 2024;:1–22.
MLA Sayan, Ömer Fatih. “‘Kalkınma Yolu’ Ve Haberleşmeye Etkisi”. Ulaştırma Ve Altyapı, sy. 1, 2024, ss. 1-22.
Vancouver Sayan ÖF. "Kalkınma Yolu" ve Haberleşmeye Etkisi. Ulaştırma ve Altyapı. 2024(1):1-22.