Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

DEVELOPMENT ROAD PROJECT: A STRATEGIC STEP IN TURKIYE'S JOURNEY TO BECOME A LOGISTICS AND TRADE HUB

Yıl 2024, Sayı: 1, 134 - 144, 31.12.2024

Öz

The rapid growth of global trade volume, driven by globalization, has prompted countries to make strategic investments in logistics and transportation infrastructure. Positioned as a strategic bridge between Asia and Europe, Türkiye aims to become a global logistics hub through the Development Road Project. This project, which connects the Al-Faw Port in the Persian Gulf to Europe via Türkiye, focuses on enhancing railway infrastructure, reducing logistics costs, and strengthening regional trade. Upon completion, the project is expected to solidify Türkiye’s role in the global logistics network, contributing significantly to economic development and sustainable transportation. It represents a strategic initiative not only for Türkiye but also for fostering economic and commercial cooperation across the region.

Kaynakça

  • Beylur, S., Zhanaltay, Z., Hanayi, O., Khitakhunuv, A. (2022). "Tarihi İpek Yolunun Yeniden Canlandırılmasında Orta Kordior Mevcut Durum-Potansiyel-Güncel Meseleler". 12 01, 2024 tarihinde https://www.ayu.edu.tr/mypanel/_app/upload/yayin/dosya/fe131d7f5a6b38b23cc967316c13dae2.pdf adresinden alındı
  • Harith, H. (2024, 03 19). "Iraq’s Development Road: Geopolitics, Rentierism, and Border Connectivity". ResearchGate. 12 01, 2024 tarihinde https://www.researchgate.net/publication/379054051_Iraq's_Development_Road_Geopolitics_Rentierism_ and_Border_Connectivity/link/65f9555ba4857c79625d9b76/downloadp=eyJjb250ZXh0Ijp7ImZpcnN0UGFnZSI6InB1YmxpY2F0aW9uIiwicGFnZSI6InB1YmxpY2F0aW9uIn19 adresinden alındı
  • Kara, M., Tayfur, L. (2009). "Küresel Ticarette Lojistik Üslerin Önemi ve Türkiye". Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 6, 11.
  • Lojiport. (2024). 12 01, 2024 tarihinde LOJIPORT: https://www.lojiport.com/38-milyon-tondan-150-milyon-tona-demiryolu-yuk-alacak-117026h.htm adresinden alındı
  • New Silk Road Discovery. (2024, 01 24). 12 01, 2024 tarihinde https://www.newsilkroaddiscovery.com/overview-of-china-europe-rail-freight-data-2023/ adresinden alındı
  • Ticaret Bakanlığı. (2024). Dış Ticaret Lojistiği. 12 01, 2024 tarihinde https://ticaret.gov.tr/data/5b87bf9113b8761160fa1258/D%C4%B1%C5%9F%20Ticaret%20Lojisti%C4%9Fi%202024.pdf adresinden alındı
  • Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı. (2022, 04 05). 12 01, 2024 tarihinde https://www.uab.gov.tr/haberler/ulastirma-ve-altyapi-bakani-karaismailoglu-2053-ulastirma-ve-lojistik-ana-plani-ni-acikladi adresinden alındı
  • UTİKAD. (2022). 12 01, 2024 tarihinde https://www.utikad.org.tr/Detay/Sektor-Haberleri/30939/cin-in-nakliye-icin-avrupa-ya-ulasmasinda-b-plani-turkiye#:~:- text=Bir%20y%C4%B1l%20i%C3%A7inde%20%C3%87in'den,Demiryolu%20hatt%- C4%B1%20%C3%BCzerinden%20sevk%20edildi. adresinden alındı
  • World Trade Organization. (2023). World Trade Statistical Review. World Trade Organization. 12 01, 2024 tarihinde https://www.wto.org/english/res_e/booksp_e/wtsr_2023_e.pdf adresinden alındı

KALKINMA YOLU PROJESİ: TÜRKİYE’NİN LOJİSTİK VE TİCARET MERKEZİ OLMA YOLUNDA STRATEJİK ADIMI

Yıl 2024, Sayı: 1, 134 - 144, 31.12.2024

Öz

Dünya ticaretinin küreselleşmesi ve hızla büyümesi, ülkeleri lojistik ve ulaşım altyapılarına stratejik yatırımlar yapmaya yöneltmiştir. Asya ve Avrupa arasında stratejik bir köprü konumunda yer alan Türkiye, Kalkınma Yolu Projesi ile küresel ticaretin lojistik merkezi olmayı hedeflemektedir. Basra Körfezi’ndeki El-Faw Limanı’nı Türkiye üzerinden Avrupa’ya bağlayan bu proje, demiryolu altyapısının geliştirilmesi, lojistik maliyetlerin azaltılması ve bölgesel ticaretin güçlendirilmesi gibi hedeflere sahiptir. Projenin tamamlanmasıyla Türkiye’nin küresel lojistik ağındaki rolü güçlenecek, ekonomik kalkınma ve sürdürülebilir taşımacılık açısından önemli katkılar sağlanacaktır. Bu proje, sadece Türkiye için değil, aynı zamanda bölge ülkeleri için de ekonomik ve ticari iş birliğini derinleştiren stratejik bir adım olarak öne çıkmaktadır.

Kaynakça

  • Beylur, S., Zhanaltay, Z., Hanayi, O., Khitakhunuv, A. (2022). "Tarihi İpek Yolunun Yeniden Canlandırılmasında Orta Kordior Mevcut Durum-Potansiyel-Güncel Meseleler". 12 01, 2024 tarihinde https://www.ayu.edu.tr/mypanel/_app/upload/yayin/dosya/fe131d7f5a6b38b23cc967316c13dae2.pdf adresinden alındı
  • Harith, H. (2024, 03 19). "Iraq’s Development Road: Geopolitics, Rentierism, and Border Connectivity". ResearchGate. 12 01, 2024 tarihinde https://www.researchgate.net/publication/379054051_Iraq's_Development_Road_Geopolitics_Rentierism_ and_Border_Connectivity/link/65f9555ba4857c79625d9b76/downloadp=eyJjb250ZXh0Ijp7ImZpcnN0UGFnZSI6InB1YmxpY2F0aW9uIiwicGFnZSI6InB1YmxpY2F0aW9uIn19 adresinden alındı
  • Kara, M., Tayfur, L. (2009). "Küresel Ticarette Lojistik Üslerin Önemi ve Türkiye". Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 6, 11.
  • Lojiport. (2024). 12 01, 2024 tarihinde LOJIPORT: https://www.lojiport.com/38-milyon-tondan-150-milyon-tona-demiryolu-yuk-alacak-117026h.htm adresinden alındı
  • New Silk Road Discovery. (2024, 01 24). 12 01, 2024 tarihinde https://www.newsilkroaddiscovery.com/overview-of-china-europe-rail-freight-data-2023/ adresinden alındı
  • Ticaret Bakanlığı. (2024). Dış Ticaret Lojistiği. 12 01, 2024 tarihinde https://ticaret.gov.tr/data/5b87bf9113b8761160fa1258/D%C4%B1%C5%9F%20Ticaret%20Lojisti%C4%9Fi%202024.pdf adresinden alındı
  • Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı. (2022, 04 05). 12 01, 2024 tarihinde https://www.uab.gov.tr/haberler/ulastirma-ve-altyapi-bakani-karaismailoglu-2053-ulastirma-ve-lojistik-ana-plani-ni-acikladi adresinden alındı
  • UTİKAD. (2022). 12 01, 2024 tarihinde https://www.utikad.org.tr/Detay/Sektor-Haberleri/30939/cin-in-nakliye-icin-avrupa-ya-ulasmasinda-b-plani-turkiye#:~:- text=Bir%20y%C4%B1l%20i%C3%A7inde%20%C3%87in'den,Demiryolu%20hatt%- C4%B1%20%C3%BCzerinden%20sevk%20edildi. adresinden alındı
  • World Trade Organization. (2023). World Trade Statistical Review. World Trade Organization. 12 01, 2024 tarihinde https://www.wto.org/english/res_e/booksp_e/wtsr_2023_e.pdf adresinden alındı
Toplam 9 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Ulaşım Coğrafyası, Demiryolu Taşımacılığı ve Nakliye Hizmetleri
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Veysi Kurt

Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2024
Gönderilme Tarihi 16 Aralık 2024
Kabul Tarihi 24 Aralık 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Kurt, V. (2024). KALKINMA YOLU PROJESİ: TÜRKİYE’NİN LOJİSTİK VE TİCARET MERKEZİ OLMA YOLUNDA STRATEJİK ADIMI. Ulaştırma Ve Altyapı(1), 134-144.
AMA Kurt V. KALKINMA YOLU PROJESİ: TÜRKİYE’NİN LOJİSTİK VE TİCARET MERKEZİ OLMA YOLUNDA STRATEJİK ADIMI. Ulaştırma ve Altyapı. Aralık 2024;(1):134-144.
Chicago Kurt, Veysi. “KALKINMA YOLU PROJESİ: TÜRKİYE’NİN LOJİSTİK VE TİCARET MERKEZİ OLMA YOLUNDA STRATEJİK ADIMI”. Ulaştırma Ve Altyapı, sy. 1 (Aralık 2024): 134-44.
EndNote Kurt V (01 Aralık 2024) KALKINMA YOLU PROJESİ: TÜRKİYE’NİN LOJİSTİK VE TİCARET MERKEZİ OLMA YOLUNDA STRATEJİK ADIMI. Ulaştırma ve Altyapı 1 134–144.
IEEE V. Kurt, “KALKINMA YOLU PROJESİ: TÜRKİYE’NİN LOJİSTİK VE TİCARET MERKEZİ OLMA YOLUNDA STRATEJİK ADIMI”, Ulaştırma ve Altyapı, sy. 1, ss. 134–144, Aralık 2024.
ISNAD Kurt, Veysi. “KALKINMA YOLU PROJESİ: TÜRKİYE’NİN LOJİSTİK VE TİCARET MERKEZİ OLMA YOLUNDA STRATEJİK ADIMI”. Ulaştırma ve Altyapı 1 (Aralık 2024), 134-144.
JAMA Kurt V. KALKINMA YOLU PROJESİ: TÜRKİYE’NİN LOJİSTİK VE TİCARET MERKEZİ OLMA YOLUNDA STRATEJİK ADIMI. Ulaştırma ve Altyapı. 2024;:134–144.
MLA Kurt, Veysi. “KALKINMA YOLU PROJESİ: TÜRKİYE’NİN LOJİSTİK VE TİCARET MERKEZİ OLMA YOLUNDA STRATEJİK ADIMI”. Ulaştırma Ve Altyapı, sy. 1, 2024, ss. 134-4.
Vancouver Kurt V. KALKINMA YOLU PROJESİ: TÜRKİYE’NİN LOJİSTİK VE TİCARET MERKEZİ OLMA YOLUNDA STRATEJİK ADIMI. Ulaştırma ve Altyapı. 2024(1):134-4.