11 Eylül 2001’de gerçekleşen ikiz kule saldırıları insanoğlunun siyasi, askeri ve stratejik tarihindeki kırılma noktalarından belki de en önemlisi olmuştur. Bu olay küresel jeopolitik mücadelenin başlangıcı olmuştur. Küresel jeopolitik mücadele, içeriği ve kapsamı bakımından ekonomiden, diplomasiye, savunma ve güvenlik politikalarından ikili ilişkilere kadar çok yönlü ve çok kapsamlıdır. Küresel jeopolitik mücadelenin aslında yüzyıllar içerisinde oluşan ticaret ağları ve yolları ve de bu yolların geçtiği ülkeler üzerinde egemenlik kurma, bu coğrafyalarda süreçleri kendi lehine çevirmek için nüfuz kurmak amacıyla yapıldığı yadsınamaz bir gerçektir. Uluslararası ilişkilerde yaşanan bu rekabet ve kapışma uluslararası ticaretin de yeniden şekillendiği bir süreci başlatmıştır. Çin ve Hindistan dünyanın en kalabalık iki ülkesi ve her ikisi de küresel anlamda ekonomik hakimiyet elde etmeyi hedeflemektedir. Çin, dünyanın üretim merkezi olma konumunu korurken Hindistan da teknoloji, hizmet sektörü ve üretimde küresel bir aktör olma arayışını sürdürmektedir. Kalkınma Yolu Projesi’nin küresel ekonomik güç olmak isteyen iki ülkenin rekabet halinde olmak istedikleri bir coğrafyada yani Ortadoğu’da ve yine ulaşmak istedikleri hedef pazarlara giden güzergahlar üzerinde olması önemli bir konu olarak gündemlerinde yer alacaktır. Kalkınma Yolu Projesi zamanla bir rekabet alanına dönüşecek ve Türkiye’yi daha güçlü bir aktör olarak küresel ticaretin merkezine oturtacaktır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Kalkınma Coğrafyası, Akıllı Hareketlilik, Hava Taşımacılığı ve Nakliye Hizmetleri |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2024 |
Gönderilme Tarihi | 22 Aralık 2024 |
Kabul Tarihi | 27 Aralık 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Sayı: 1 |