Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

ÇİN HİNDİSTAN REKABETİ VE KALKINMA YOLU PROJESİ

Yıl 2024, Sayı: 1, 146 - 165, 31.12.2024

Öz

11 Eylül 2001’de gerçekleşen ikiz kule saldırıları insanoğlunun siyasi, askeri ve stratejik tarihindeki kırılma noktalarından belki de en önemlisi olmuştur. Bu olay küresel jeopolitik mücadelenin başlangıcı olmuştur. Küresel jeopolitik mücadele, içeriği ve kapsamı bakımından ekonomiden, diplomasiye, savunma ve güvenlik politikalarından ikili ilişkilere kadar çok yönlü ve çok kapsamlıdır. Küresel jeopolitik mücadelenin aslında yüzyıllar içerisinde oluşan ticaret ağları ve yolları ve de bu yolların geçtiği ülkeler üzerinde egemenlik kurma, bu coğrafyalarda süreçleri kendi lehine çevirmek için nüfuz kurmak amacıyla yapıldığı yadsınamaz bir gerçektir. Uluslararası ilişkilerde yaşanan bu rekabet ve kapışma uluslararası ticaretin de yeniden şekillendiği bir süreci başlatmıştır. Çin ve Hindistan dünyanın en kalabalık iki ülkesi ve her ikisi de küresel anlamda ekonomik hakimiyet elde etmeyi hedeflemektedir. Çin, dünyanın üretim merkezi olma konumunu korurken Hindistan da teknoloji, hizmet sektörü ve üretimde küresel bir aktör olma arayışını sürdürmektedir. Kalkınma Yolu Projesi’nin küresel ekonomik güç olmak isteyen iki ülkenin rekabet halinde olmak istedikleri bir coğrafyada yani Ortadoğu’da ve yine ulaşmak istedikleri hedef pazarlara giden güzergahlar üzerinde olması önemli bir konu olarak gündemlerinde yer alacaktır. Kalkınma Yolu Projesi zamanla bir rekabet alanına dönüşecek ve Türkiye’yi daha güçlü bir aktör olarak küresel ticaretin merkezine oturtacaktır.

Kaynakça

  • Abid, M. (2015). “CPEC: Challenges and opportunities for Pakistan”. Journal of Pakistan Vision, 16(2), 142-169.
  • Akçay, E. Y. (2024). “Türkiye’s Policy of Fighting the Terrorist Organization PKK After July 15: A Turnaround from Smart Power to Hard Power”. Turkish StudiesEconomics, Finance, Politics, , 19,1.
  • Alterman, J. B. (2008). Managing China-U.S. Energy Competition. Washington: The CSIS PRESS.
  • Barbieri, K. (2024). Geopolitics and International Trade. In: Cope, Z. (eds) Palgrave Macmillan, Cham. The Palgrave Handbook of Contemporary Geopolitics, 1-23. doi:https://doi.org/10.1007/978-3-031-25399-7_49-1
  • Bitzinger, R. A. (2015). “Comparing defense industry reforms in China and India”. Asian politics & Policy, 531-553.
  • Bukhari, S. R. (2024). “Global conflicts and economic corridors: Impact of Palestine and Ukraine on key trade routes”. Journal of Development and Social Sciences, 5(3), 694-705.157
  • Cohen, S. B. (1991). “Global Geopolitical Change in the Post-Cold War Era”. Annals of the Association of American Geographers, 551–580. doi:https://doi.org/10.1111/j.1467-8306.1991.tb01709.x
  • Çamaş, T. (2018). “Rusya Ukrayna Krizi ve Soğuk Savaşın Tarihi Simetrisi”. Ankasam Stratejik Bakış, 1-12. https://www.ankasam.org/wp-content/uploads/2021/12/3620-Tugrul-CAMAS-Rusya-Ukrayna-Krizi-ve-Soguk-SavasinTarihi-Simetrisi.pdf adresinden alındı
  • De Waal, T. (2021). “In the South Caucasus, can new trade routes help overcome a geography of conflict”. Carnegie Europe, 1-8.
  • Dower, J. W. (2010). Cultures of War: Pearl Harbor/Hiroshima/9-11/Iraq. New York: WW Norton & Company.
  • Gearóid Ó Tuathail. (2010). “Localizing geopolitics: Disaggregating violence and return in conflict regions”. Political Geography, 256-265.
  • Goswami, N. (2011). “China’s ‘Aggressive’Territorial Claim on India’s Arunachal Pradesh: A Response to Changing Power Dynamics in Asia”. Strategic Analysis, 781-792. doi:https://doi.org/10.1080/09700161.2011.591248
  • Hansen, B. (2010). Unipolarity and World Politics: A Theory and its Implications (1st ed.). London: Routledge. https://doi.org/10.4324/9780203832301 adresinden alındı
  • He, K. &. (2020). “Understanding the dynamics of the Indo-Pacific: US–China strategic competition, regional actors, and beyond”. International Affairs, 1–7. https://doi.org/10.1093/ia/iiz242 adresinden alındı
  • https://www.isro.gov.in/Vision-Mission-Objectives.html. (2024, 12 15). Indian Space Research Organisation: https://www.isro.gov.in/Vision-Mission-Objectives.html adresinden alındı
  • Ministry of Ports, Shipping and Waterways. (2024, 10 5). Overview of Sagarmala Programme: https://sagarmala.gov.in/about-sagarmala/introduction adresinden alındı
  • Ministry of Road Transport and Highways. (2024, 11 9). Ministry of Road Transport and Highways: https://morth.nic.in/bharatmalaphase adresinden alındı
  • Ministry of Shipping, G. G. (2024, 12 26). Ministry of Shipping, GOI, Government of India. Ministry of Shipping, GOI, Government of India: https://sagarmala.gov.in/ adresinden alındı
  • Panda, J. (2024, 4 16). Institute for Security and Development Policy. https:// www.isdp.eu: https://www.isdp.eu/publication/jagannath-panda-indias-instc-commitment-isnot-reliant-on-western-endorsement/ adresinden alındı
  • Pant, H. V. (2018). “India-Iran Cooperation at Chabahar Port”. CSIS Briefs., 1-4.
  • Salami, M. (2024, 12 15). https://www.stimson.org/ STIMSON. https://www.stimson.org/2024/despite-a-recent-india-iran-agreement-challenges-loom-for-chabahar-port/: https://www.stimson.org/2024/despite-a-recent-india-iran-agreement-challengesloom-for-chabahar-port/ adresinden alındı
  • Sarker, M. N. (2018). “One belt one road initiative of China: Implication for future of global development”. Modern Economy, 9(4), 623-638.158
  • Sevilla Jr, H. A. (2020). “Middle East Geopolitics and China-India Strategic Interaction in the New Era”. Asian Journal of Middle Eastern and Islamic Studies, 14(2), 179-193.
  • Siddiqi, T. (2011). “China and India: More cooperation than competition in energy and climate change”. Journal of International Affairs, 73-90.
  • Storbeck, D. (2021). “Indian labour migration to the Arab Gulf States: The impact of a growing interdependence. In Internationales Asien Forum”. International Quarterly for Asian Studies Arnold Bergsträsser Institut., (Vol. 42, No. 1/2, p. 21).
  • Ullah, M. (2019). “The Arab Spring Genesis: Implications for Global Politics”. The Dialogue, 14(1), 1-1.
Toplam 26 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Kalkınma Coğrafyası, Akıllı Hareketlilik, Hava Taşımacılığı ve Nakliye Hizmetleri
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Tuğrul Çamaş

Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2024
Gönderilme Tarihi 22 Aralık 2024
Kabul Tarihi 27 Aralık 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Çamaş, T. (2024). ÇİN HİNDİSTAN REKABETİ VE KALKINMA YOLU PROJESİ. Ulaştırma Ve Altyapı(1), 146-165.
AMA Çamaş T. ÇİN HİNDİSTAN REKABETİ VE KALKINMA YOLU PROJESİ. Ulaştırma ve Altyapı. Aralık 2024;(1):146-165.
Chicago Çamaş, Tuğrul. “ÇİN HİNDİSTAN REKABETİ VE KALKINMA YOLU PROJESİ”. Ulaştırma Ve Altyapı, sy. 1 (Aralık 2024): 146-65.
EndNote Çamaş T (01 Aralık 2024) ÇİN HİNDİSTAN REKABETİ VE KALKINMA YOLU PROJESİ. Ulaştırma ve Altyapı 1 146–165.
IEEE T. Çamaş, “ÇİN HİNDİSTAN REKABETİ VE KALKINMA YOLU PROJESİ”, Ulaştırma ve Altyapı, sy. 1, ss. 146–165, Aralık 2024.
ISNAD Çamaş, Tuğrul. “ÇİN HİNDİSTAN REKABETİ VE KALKINMA YOLU PROJESİ”. Ulaştırma ve Altyapı 1 (Aralık 2024), 146-165.
JAMA Çamaş T. ÇİN HİNDİSTAN REKABETİ VE KALKINMA YOLU PROJESİ. Ulaştırma ve Altyapı. 2024;:146–165.
MLA Çamaş, Tuğrul. “ÇİN HİNDİSTAN REKABETİ VE KALKINMA YOLU PROJESİ”. Ulaştırma Ve Altyapı, sy. 1, 2024, ss. 146-65.
Vancouver Çamaş T. ÇİN HİNDİSTAN REKABETİ VE KALKINMA YOLU PROJESİ. Ulaştırma ve Altyapı. 2024(1):146-65.