Bu çalışmada Z kuşağı içerisinde yer alan lisans öğrencilerinin işgücü piyasası bağlamında Endüstri 4.0 ve Toplum 5.0 kavramlarına yönelik algılarının değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Çalışmada nitel araştırma yöntemlerinden olgu bilim kullanılmıştır. Çalışmanın örneklemini Yalova Üniversitesinde öğrenim görmekte olan Çalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileri öğrencileri oluşturmaktadır. Öğrencilere demografik bilgilerinin yanı sıra “Endüstri 4.0 …. gibidir. Çünkü, …” ve “Toplum 5.0 … gibidir. Çünkü, …” cümlelerini tamamlamaları istenmiştir. Öğrencilerin “Endüstri 4.0” ve “Toplum 5.0” kavramlarına yönelik ifadelerinin çözümlenmesi içerik analizi yöntemi ile yapılmıştır. Araştırmanın sonucunda, öğrencilerden elde edilen verilerden Endüstri 4.0 kategorisine ait “Çeşitlilik, Gelişim, Hayal, İhtiyaç, Kolaylık, Risk, Tasarruf,”” temaları, Toplum 5.0 kategorisine ait ise “Gerçeküstü, Sonsuzluk, Sürekli Gelişim ve Kalkınma, Tehdit ve Tembellik” temaları oluşturulmuştur. Katılımcıların görüşlerinin yer aldığı hedef alan ile kaynak alandaki ifadelerin anlam ve gerekçe bakımından Endüstri 4.0 ile ilişkisi daha tutarlı iken Toplum 5.0 ile ilişkisi daha az tutarlıdır. Katılımcıların Endüstri 4.0’a yönelik daha kolay, Toplum 5.0’a yönelik daha az metafor ürettikleri sonucuna ulaşılmıştır. Böylelikle katılımcıların Toplum 5.0 farkındalık düzeyinin Endüstri 4.0’a göre daha düşük olduğu tespit edilmiştir.
This study aimed to evaluate the perceptions of undergraduate students in Generation Z towards the concepts of Industry 4.0 and Society 5.0 in the context of the labor market. The study was designed in a phenomenological pattern. The sample of the study consists of Labor Economics and Industrial Relations students studying at Yalova University. In addition to their demographic information, students were asked “Industry 4.0 …. like this. Because, …” and “Society 5.0 is like ….” They were asked to complete the sentences because, …”. The analysis of students’ expressions regarding the concepts of “Industry 4.0” and “Society 5.0” was done using the content analysis method. As a result of the research, from the data obtained from the students, the themes of “Diversity, Development, Dream, Need, Convenience, Risk, Savings,” belong to the Industry 4.0 category, and the themes of “Surreal, Infinity, Continuous Improvement and Development, Threat and Laziness” belong to the Society 5.0 category. has been created. While the expressions in the target area and the source area, where the participants’ opinions are included, are more consistent with Industry 4.0 in terms of meaning and justification, their relationship with Society 5.0 is less consistent. It was concluded that while the participants could produce metaphors more easily for Industry 4.0, they produced fewer metaphors for Society 5.0. Thus, it was determined that the participants’ awareness level of Society 5.0 was lower than that of Industry 4.0.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Higher Education Studies (Other) |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Early Pub Date | May 22, 2024 |
Publication Date | June 20, 2024 |
Submission Date | November 16, 2023 |
Acceptance Date | April 26, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 |
Articles published in the Journal of University Research (Üniversite Araştırmaları Dergisi - ÜAD) are licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0) License .