Research Article
BibTex RIS Cite

Ortaöğretim Öğrencilerinin Sosyal Medya Kullanım Deneyimleri ve Sosyal Medya ile İlgili Görüşlerinin İncelenmesi

Year 2024, , 40 - 56, 30.04.2024
https://doi.org/10.47477/ubed.1267367

Abstract

Bu araştırmada ortaöğretim öğrencilerinin sosyal medya kullanım deneyimleri ve sosyal medya ile ilgili düşüncelerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın çalışma grubu 5’i kız ve 5’sı erkek olmak üzere toplam 10 öğrenciden oluşmaktadır. Araştırma nitel modellerden olgu bilim deseninde tasarlanmıştır. Çalışmanın verileri araştırmacı tarafından geliştirilmiş olan yarı yapılandırılmış görüşme formu ile toplanmıştır. Araştırmada elde edilen nitel veriler içerik analizi yöntemi ile analiz edilmiştir. İçerik analizi sonrasında katılımcıların sosyal medya kavramını bireysel etmenleri ve sosyal etmenleri temele alarak tanımladıkları görülmektedir. Yapılan içerik analizi sonucuna göre katılımcıların günlük beş ile dokuz saat arasında sosyal medya kullandıkları görülmüştür. Ayrıca, sosyal medyayı iletişim kurmak, bilgiye ulaşmak, paylaşımda bulunmak, eğlenmek, video izlemek, boş zamanını değerlendirmek, gündemi takip etmek, mesajlaşmak, müzik dinlemek, insanlara ulaşmak ve haber takip etmek için sosyal medyayı kullandıklarını ifade ettikleri görülmektedir. Katılımcıların sosyal medyanın bilgilenme, farklı bakış açısı kazanma, kendilerini ifade etme, eğitim-öğrenme, arkadaş edinme, eleştirel düşünme, yansıtıcı düşünce ve kişisel gelişim konularında katkısı olduğunu ifade ettikleri görülmektedir. Katılımcıların sosyal medya kullanımı ile ilgili başta bilinçli ve güvenli kullanım olmak üzere farklı önerileri ele alınmıştır. Elde edilen sonuçlar alanyazın ışığında tartışılıp bir takım önerilerde bulunulmuştur.

References

  • Akın, M. (2017). A research on the impacts of the young people’s Internet addiction levels and their social media preferences. International Review of Management and Marketing, 7(2), 256-262.
  • Akyazı, E. & Tutgun-Ünal, A. (2013). İletişim fakültesi öğrencilerinin amaç, benimseme, yalnızlık düzeyi ilişkisi bağlamında sosyal ağları kullanımı. Global Media Journal TR, 3(6), 1-24.
  • Andreassen, C. S., Torsheim, T., & Pallesen, S. (2014). Predictors of use of social network sites at work-a specific type of cyberloafing. Journal of Computer-Mediated Communication, 19(4), 906-921.
  • Arık, İ. A. (1998). Psikolojide bilimsel yöntem. Ankara: Çantay Kitabevi.
Year 2024, , 40 - 56, 30.04.2024
https://doi.org/10.47477/ubed.1267367

Abstract

References

  • Akın, M. (2017). A research on the impacts of the young people’s Internet addiction levels and their social media preferences. International Review of Management and Marketing, 7(2), 256-262.
  • Akyazı, E. & Tutgun-Ünal, A. (2013). İletişim fakültesi öğrencilerinin amaç, benimseme, yalnızlık düzeyi ilişkisi bağlamında sosyal ağları kullanımı. Global Media Journal TR, 3(6), 1-24.
  • Andreassen, C. S., Torsheim, T., & Pallesen, S. (2014). Predictors of use of social network sites at work-a specific type of cyberloafing. Journal of Computer-Mediated Communication, 19(4), 906-921.
  • Arık, İ. A. (1998). Psikolojide bilimsel yöntem. Ankara: Çantay Kitabevi.
There are 4 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Studies on Education
Journal Section Articles
Authors

Ali Rıza Yavrutürk 0000-0002-6724-6019

Publication Date April 30, 2024
Published in Issue Year 2024

Cite

APA Yavrutürk, A. R. (2024). Ortaöğretim Öğrencilerinin Sosyal Medya Kullanım Deneyimleri ve Sosyal Medya ile İlgili Görüşlerinin İncelenmesi. Uluslararası Bilim Ve Eğitim Dergisi, 7(1), 40-56. https://doi.org/10.47477/ubed.1267367
AMA Yavrutürk AR. Ortaöğretim Öğrencilerinin Sosyal Medya Kullanım Deneyimleri ve Sosyal Medya ile İlgili Görüşlerinin İncelenmesi. UBED. April 2024;7(1):40-56. doi:10.47477/ubed.1267367
Chicago Yavrutürk, Ali Rıza. “Ortaöğretim Öğrencilerinin Sosyal Medya Kullanım Deneyimleri Ve Sosyal Medya Ile İlgili Görüşlerinin İncelenmesi”. Uluslararası Bilim Ve Eğitim Dergisi 7, no. 1 (April 2024): 40-56. https://doi.org/10.47477/ubed.1267367.
EndNote Yavrutürk AR (April 1, 2024) Ortaöğretim Öğrencilerinin Sosyal Medya Kullanım Deneyimleri ve Sosyal Medya ile İlgili Görüşlerinin İncelenmesi. Uluslararası Bilim ve Eğitim Dergisi 7 1 40–56.
IEEE A. R. Yavrutürk, “Ortaöğretim Öğrencilerinin Sosyal Medya Kullanım Deneyimleri ve Sosyal Medya ile İlgili Görüşlerinin İncelenmesi”, UBED, vol. 7, no. 1, pp. 40–56, 2024, doi: 10.47477/ubed.1267367.
ISNAD Yavrutürk, Ali Rıza. “Ortaöğretim Öğrencilerinin Sosyal Medya Kullanım Deneyimleri Ve Sosyal Medya Ile İlgili Görüşlerinin İncelenmesi”. Uluslararası Bilim ve Eğitim Dergisi 7/1 (April 2024), 40-56. https://doi.org/10.47477/ubed.1267367.
JAMA Yavrutürk AR. Ortaöğretim Öğrencilerinin Sosyal Medya Kullanım Deneyimleri ve Sosyal Medya ile İlgili Görüşlerinin İncelenmesi. UBED. 2024;7:40–56.
MLA Yavrutürk, Ali Rıza. “Ortaöğretim Öğrencilerinin Sosyal Medya Kullanım Deneyimleri Ve Sosyal Medya Ile İlgili Görüşlerinin İncelenmesi”. Uluslararası Bilim Ve Eğitim Dergisi, vol. 7, no. 1, 2024, pp. 40-56, doi:10.47477/ubed.1267367.
Vancouver Yavrutürk AR. Ortaöğretim Öğrencilerinin Sosyal Medya Kullanım Deneyimleri ve Sosyal Medya ile İlgili Görüşlerinin İncelenmesi. UBED. 2024;7(1):40-56.