The target of this study is to investigate the relationship among associate degree students’ online learning readiness, satisfaction and academic achievement levels taking English I course. The study was conducted with the exploratory sequential design, one of the mixed method research designs. In the study, it was deduced that students’ online learning readiness and satisfaction levels were high in the overall scale and their academic achievement was at a good level. Moreover, a very strong positive correlation was found between students' readiness and satisfaction. Yet, no significant correlation was found between students' readiness and academic achievement, and their satisfaction and academic achievement. Students generally had positive opinions about online learning environment. In addition to being able to access course materials easily and comfortably, the teaching methods and assessment and evaluation techniques used by the lecturer were some factors that increase students' satisfaction.
Online learning, readiness, satisfaction, academic achievement
Bu araştırmanın amacı İngilizce I dersini alan ön lisans öğrencilerinin çevrim içi ortamda öğrenmeye hazırbulunuşluk, memnuniyet ve akademik başarı düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesidir. Araştırma karma yöntem desenlerinden açımlayıcı sıralı desen ile yürütülmüştür. Araştırmada öğrencilerin çevrim içi öğrenmeye yönelik genel hazırbulunuşluk ve memnuniyet düzeylerinin yüksek, akademik başarılarının iyi düzeyde olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Öğrencilerin çevrim içi ortamda öğrenmeye hazırbulunuşlukları ile memnuniyetleri arasında pozitif yönlü ve oldukça yüksek bir düzeyde ilişki bulunmuştur. Bununla birlikte öğrencilerin çevrim içi ortamda öğrenmeye hazırbulunuşlukları ve memnuniyetleri ile akademik başarıları arasında anlamlı bir ilişki tespit edilememiştir. Öğrenciler çevrim içi öğrenme ortamıyla ilgili genel olarak olumlu görüşlere sahiptir. Ders materyallerine kolay ve rahat bir şekilde erişebilmenin yanında öğretim elemanının kullandığı öğretim yöntemleri ile ölçme ve değerlendirme teknikleri öğrencilerin memnuniyetlerini arttıran bazı faktörlerdir.
Çevrim içi öğrenme, hazırbulunuşluk, memnuniyet, akademik başarı
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Education, Scientific Disciplines |
Journal Section | Articles |
Authors |
|
Publication Date | August 29, 2022 |
Published in Issue | Year 2022, Volume 5, Issue 2 |
Bibtex | @research article { ubed1129155, journal = {Uluslararası Bilim ve Eğitim Dergisi}, eissn = {2667-4122}, address = {}, publisher = {Gürbüz OCAK}, year = {2022}, volume = {5}, number = {2}, pages = {133 - 156}, doi = {10.47477/ubed.1129155}, title = {Öğrencilerin Çevrim İçi Öğrenmeye Hazırbulunuşluk, Memnuniyet ve Akademik Başarı Düzeyleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi}, key = {cite}, author = {Öztürk Demir, Sibel and Eren, Esra} } |
APA | Öztürk Demir, S. & Eren, E. (2022). Öğrencilerin Çevrim İçi Öğrenmeye Hazırbulunuşluk, Memnuniyet ve Akademik Başarı Düzeyleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi . Uluslararası Bilim ve Eğitim Dergisi , 5 (2) , 133-156 . DOI: 10.47477/ubed.1129155 |
MLA | Öztürk Demir, S. , Eren, E. "Öğrencilerin Çevrim İçi Öğrenmeye Hazırbulunuşluk, Memnuniyet ve Akademik Başarı Düzeyleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi" . Uluslararası Bilim ve Eğitim Dergisi 5 (2022 ): 133-156 <https://dergipark.org.tr/en/pub/ubed/issue/72369/1129155> |
Chicago | Öztürk Demir, S. , Eren, E. "Öğrencilerin Çevrim İçi Öğrenmeye Hazırbulunuşluk, Memnuniyet ve Akademik Başarı Düzeyleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi". Uluslararası Bilim ve Eğitim Dergisi 5 (2022 ): 133-156 |
RIS | TY - JOUR T1 - The Investigation of Relationship Among Students’ Online Learning Readiness, Satisfaction and Academic Achievement Levels AU - SibelÖztürk Demir, EsraEren Y1 - 2022 PY - 2022 N1 - doi: 10.47477/ubed.1129155 DO - 10.47477/ubed.1129155 T2 - Uluslararası Bilim ve Eğitim Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - 133 EP - 156 VL - 5 IS - 2 SN - -2667-4122 M3 - doi: 10.47477/ubed.1129155 UR - https://doi.org/10.47477/ubed.1129155 Y2 - 2022 ER - |
EndNote | %0 Journal of International Science and Education Öğrencilerin Çevrim İçi Öğrenmeye Hazırbulunuşluk, Memnuniyet ve Akademik Başarı Düzeyleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi %A Sibel Öztürk Demir , Esra Eren %T Öğrencilerin Çevrim İçi Öğrenmeye Hazırbulunuşluk, Memnuniyet ve Akademik Başarı Düzeyleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi %D 2022 %J Uluslararası Bilim ve Eğitim Dergisi %P -2667-4122 %V 5 %N 2 %R doi: 10.47477/ubed.1129155 %U 10.47477/ubed.1129155 |
ISNAD | Öztürk Demir, Sibel , Eren, Esra . "Öğrencilerin Çevrim İçi Öğrenmeye Hazırbulunuşluk, Memnuniyet ve Akademik Başarı Düzeyleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi". Uluslararası Bilim ve Eğitim Dergisi 5 / 2 (August 2022): 133-156 . https://doi.org/10.47477/ubed.1129155 |
AMA | Öztürk Demir S. , Eren E. Öğrencilerin Çevrim İçi Öğrenmeye Hazırbulunuşluk, Memnuniyet ve Akademik Başarı Düzeyleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. IJSE. 2022; 5(2): 133-156. |
Vancouver | Öztürk Demir S. , Eren E. Öğrencilerin Çevrim İçi Öğrenmeye Hazırbulunuşluk, Memnuniyet ve Akademik Başarı Düzeyleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Uluslararası Bilim ve Eğitim Dergisi. 2022; 5(2): 133-156. |
IEEE | S. Öztürk Demir and E. Eren , "Öğrencilerin Çevrim İçi Öğrenmeye Hazırbulunuşluk, Memnuniyet ve Akademik Başarı Düzeyleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi", Uluslararası Bilim ve Eğitim Dergisi, vol. 5, no. 2, pp. 133-156, Aug. 2022, doi:10.47477/ubed.1129155 |