Bu çalışmada, ilkokulda görev yapan İngilizce öğretmenlerinin erken yaşta yabancı dil öğretiminde yaşadıkları zorlukların belirlenmesi amaçlanmaktadır. Araştırma, Van ilinde görev yapan 25 İngilizce öğretmeniyle gerçekleştirilmiştir. Çalışma grubunun belirlenmesinde ölçüt örnekleme yöntemi ve veri toplamak amacıyla araştırmacılar tarafından geliştirilen yarı-yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Verilerin analizinde betimsel analiz tekniği kullanılmıştır. Araştırmanın sonucunda, ilkokulda İngilizce öğretiminde öğretmenden, öğrencilerin bilişsel ve duyuşsal hazırbulunuşluklarının yetersizliğinden, öğretim programından, sınıfların teknolojik açıdan donanımlı olmamasından, fiziki koşulların yetersiz olmasından, eğitim materyallerinden, haftalık ders saatinin yetersiz olmasından, materyal desteğinin sağlanamamasından, eğitim sistemi ve okul yönetiminden, veli desteğinin olmamasından kaynaklı çeşitli zorlukların yaşandığı belirlenmiştir. Ayrıca, ilkokulda İngilizce öğretiminde en çok 2. sınıf düzeyinde zorluk yaşandığı ortaya çıkmıştır. Bu doğrultuda; öğretmenlerin haftalık ders saatinin artırılması, öğrencilere materyal desteği sağlanması, öğretim programının iyileştirilmesi, kitapların zenginleştirilmesi gibi önerilerde bulunulabilir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | April 30, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 Volume: 7 Issue: 1 |