Research Article
BibTex RIS Cite

İlkokulda Görev Yapan İngilizce Öğretmenlerinin Erken Yaşta Yabancı Dil Öğretiminde Yaşadıkları Zorluklar

Year 2024, Volume: 7 Issue: 1, 17 - 39, 30.04.2024
https://doi.org/10.47477/ubed.1263440

Abstract

Bu çalışmada, ilkokulda görev yapan İngilizce öğretmenlerinin erken yaşta yabancı dil öğretiminde yaşadıkları zorlukların belirlenmesi amaçlanmaktadır. Araştırma, Van ilinde görev yapan 25 İngilizce öğretmeniyle gerçekleştirilmiştir. Çalışma grubunun belirlenmesinde ölçüt örnekleme yöntemi ve veri toplamak amacıyla araştırmacılar tarafından geliştirilen yarı-yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Verilerin analizinde betimsel analiz tekniği kullanılmıştır. Araştırmanın sonucunda, ilkokulda İngilizce öğretiminde öğretmenden, öğrencilerin bilişsel ve duyuşsal hazırbulunuşluklarının yetersizliğinden, öğretim programından, sınıfların teknolojik açıdan donanımlı olmamasından, fiziki koşulların yetersiz olmasından, eğitim materyallerinden, haftalık ders saatinin yetersiz olmasından, materyal desteğinin sağlanamamasından, eğitim sistemi ve okul yönetiminden, veli desteğinin olmamasından kaynaklı çeşitli zorlukların yaşandığı belirlenmiştir. Ayrıca, ilkokulda İngilizce öğretiminde en çok 2. sınıf düzeyinde zorluk yaşandığı ortaya çıkmıştır. Bu doğrultuda; öğretmenlerin haftalık ders saatinin artırılması, öğrencilere materyal desteği sağlanması, öğretim programının iyileştirilmesi, kitapların zenginleştirilmesi gibi önerilerde bulunulabilir.

References

  • Akar, H. (2019). Nitel araştırma desenleri (ed. Ahmet Saban, Ali Ersoy). Anı Yayıncılık.
  • Akdeniz, G. (2018). Erken yaşta İngilizce konuşma becerisi öğretimi ve öğrenme: Bir karma desen araştırması (Yüksek lisans tezi). Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Akdeniz, G. ve Gelmez-Burakgazi, S. (2020). A mixed design research on foreign language learning and teaching at early ages. Inonu University Journal of the Faculty of Education, 21(1), 62-86.
  • Akpınar, N. ve Kuru Atadere, Y. (2015). Erken yaşta yabancı dil eğitimine yönelik velilerin bilinç ve algı düzeyleri. Electronic Turkish Studies, 10(11), 25-38.
Year 2024, Volume: 7 Issue: 1, 17 - 39, 30.04.2024
https://doi.org/10.47477/ubed.1263440

Abstract

References

  • Akar, H. (2019). Nitel araştırma desenleri (ed. Ahmet Saban, Ali Ersoy). Anı Yayıncılık.
  • Akdeniz, G. (2018). Erken yaşta İngilizce konuşma becerisi öğretimi ve öğrenme: Bir karma desen araştırması (Yüksek lisans tezi). Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Akdeniz, G. ve Gelmez-Burakgazi, S. (2020). A mixed design research on foreign language learning and teaching at early ages. Inonu University Journal of the Faculty of Education, 21(1), 62-86.
  • Akpınar, N. ve Kuru Atadere, Y. (2015). Erken yaşta yabancı dil eğitimine yönelik velilerin bilinç ve algı düzeyleri. Electronic Turkish Studies, 10(11), 25-38.
There are 4 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Studies on Education
Journal Section Articles
Authors

İshak Kozikoğlu 0000-0003-3772-4179

Yonca Arkalı 0000-0002-3556-0732

Publication Date April 30, 2024
Published in Issue Year 2024 Volume: 7 Issue: 1

Cite

APA Kozikoğlu, İ., & Arkalı, Y. (2024). İlkokulda Görev Yapan İngilizce Öğretmenlerinin Erken Yaşta Yabancı Dil Öğretiminde Yaşadıkları Zorluklar. Uluslararası Bilim Ve Eğitim Dergisi, 7(1), 17-39. https://doi.org/10.47477/ubed.1263440
AMA Kozikoğlu İ, Arkalı Y. İlkokulda Görev Yapan İngilizce Öğretmenlerinin Erken Yaşta Yabancı Dil Öğretiminde Yaşadıkları Zorluklar. UBED. April 2024;7(1):17-39. doi:10.47477/ubed.1263440
Chicago Kozikoğlu, İshak, and Yonca Arkalı. “İlkokulda Görev Yapan İngilizce Öğretmenlerinin Erken Yaşta Yabancı Dil Öğretiminde Yaşadıkları Zorluklar”. Uluslararası Bilim Ve Eğitim Dergisi 7, no. 1 (April 2024): 17-39. https://doi.org/10.47477/ubed.1263440.
EndNote Kozikoğlu İ, Arkalı Y (April 1, 2024) İlkokulda Görev Yapan İngilizce Öğretmenlerinin Erken Yaşta Yabancı Dil Öğretiminde Yaşadıkları Zorluklar. Uluslararası Bilim ve Eğitim Dergisi 7 1 17–39.
IEEE İ. Kozikoğlu and Y. Arkalı, “İlkokulda Görev Yapan İngilizce Öğretmenlerinin Erken Yaşta Yabancı Dil Öğretiminde Yaşadıkları Zorluklar”, UBED, vol. 7, no. 1, pp. 17–39, 2024, doi: 10.47477/ubed.1263440.
ISNAD Kozikoğlu, İshak - Arkalı, Yonca. “İlkokulda Görev Yapan İngilizce Öğretmenlerinin Erken Yaşta Yabancı Dil Öğretiminde Yaşadıkları Zorluklar”. Uluslararası Bilim ve Eğitim Dergisi 7/1 (April 2024), 17-39. https://doi.org/10.47477/ubed.1263440.
JAMA Kozikoğlu İ, Arkalı Y. İlkokulda Görev Yapan İngilizce Öğretmenlerinin Erken Yaşta Yabancı Dil Öğretiminde Yaşadıkları Zorluklar. UBED. 2024;7:17–39.
MLA Kozikoğlu, İshak and Yonca Arkalı. “İlkokulda Görev Yapan İngilizce Öğretmenlerinin Erken Yaşta Yabancı Dil Öğretiminde Yaşadıkları Zorluklar”. Uluslararası Bilim Ve Eğitim Dergisi, vol. 7, no. 1, 2024, pp. 17-39, doi:10.47477/ubed.1263440.
Vancouver Kozikoğlu İ, Arkalı Y. İlkokulda Görev Yapan İngilizce Öğretmenlerinin Erken Yaşta Yabancı Dil Öğretiminde Yaşadıkları Zorluklar. UBED. 2024;7(1):17-39.