Research Article
BibTex RIS Cite
Year 2018, Volume: 1 Issue: 1, 1 - 16, 30.12.2018

Abstract

References

  • Aktuğlu, K., Hancı, H. (1999). Acil Serviste Şiddet Tehdidi. Hekimin Yasal Sorumluluk ve Hakları (Tıp ve Sağlık Hukuku), Ege Üniversitesi Tıp Fakültesi, Toprak Ofset, İzmir.Al, B., Zengin, S., Deryal, Y., Gökçen, C., Arı Yılmaz, D., & Yıldırım, C. (2012). Sağlık Çalışanlarına Yönelik Artan Şiddet. The Journal of Academıc Emergency Medicine, 11, 115-24.Annagür B. (2010). Sağlık Çalışanlarına Yönelik Şiddet: Risk Faktörleri, Etkileri, Değerlendirilmesi ve Önlenmesi. Psikiyatride Güncel Yaklaşımlar 2(2)Arnetz, J. E. (1998). The Violent Incident Form (VIF): A Practical Instrument for the Registration of Violent Incidents in the Health Care Workplace. Work & Stress, 12(1), 17-28Çamcı, O., Kutlu, Y. (2011). Kocaeli’nde Sağlık Çalışanlarına Yönelik İşyeri Şiddetinin Belirlenmesi. Psikiyatri Hemşireliği Dergisi, 2(1), 9-16.Heskett, J. L., Jones, T. O., Loveman, G. W., Sasser, W. E., & Schlesinger, L. A. (1994). Putting The Service-Profit Chain To Work. Harvard Business Review, 72(2), 164-174.Keane, J. (1998). Şiddetin Uzun Yüzyılı. (Çeviren: Bülent Peker). Ankara: Dost Kitabevi Yayınları.Koustelios, A. D. (2001). Personal Characteristics And Job Satisfaction Of Grek Teachers. The International Journal of Educational Management, 15(7), 354-358.Saines, C. J. (1999). Violence and Aggression in A&E: Recommendations For Action. Accident and Emergency Nursing, 7(1): 8-12.Turkan, S. (2013). Sağlık Çalışanlarına Şiddet Üzerine Analiz [Derleme]. Androloji Bülteni, 55 (3)Uludağ, A., & Zengin, N. (2016). Sağlıkta Şiddete Hasta Şikayetlerinde Yer Alan Olumsuz İfadeler Açısından Bir Bakış: Konya Örneği. Anadolu University Journal of Social Sciences, 16(3).WHO-World Health Organization. (2002). World Report On Violence And Health. Geneva: World Health Organization. Google Scholar.Zeithaml, V. A., Bitner, M. J., & Gremler, D. D. (1996). Services Marketing, New York. Google Scholar.

Sağlık Kurumlarında Şiddete Karşı Bir Çözüm Önerisi: Sağlık Hizmetleri Pazarlaması

Year 2018, Volume: 1 Issue: 1, 1 - 16, 30.12.2018

Abstract

Bu araştırma sağlık kurumu çalışanlarının
hasta, hasta yakınları, çalışma arkadaşları ve dışarıdan biri tarafından
uğradıkları şiddet sıklığını ve şiddetle ilgili risk etkenlerini belirlemek ve
çözüm yollarını irdelemek amacıyla tanımlayıcı olarak yapılmıştır. Çözüm yolu
olarak hizmet pazarlaması ve sosyal pazarlama anlayışıyla süreçlerin ele
alınması gerekliliğine değinirken sağlık personeli ile hasta arasında güven ve
memnuniyet ilişkisinin kurulması hedeflenmiştir. Araştırmada birincil veri
toplama aracı olarak anket uygulaması tercih edilmiştir. Çalışmanın evrenini
oluşturan Karabük Üniversitesi Eğitim ve Araştırma
Hastanesi çalışanlarından kolayda örnekleme tekniğiyle elde edilen 89
anketin verileri analize tabi tutulmuştur. Çalışmada sağlık çalışanlarına ait
demografik bilgiler, sağlık çalışanına yönelik şiddete ait veriler,
çalışanlarının şiddetle ilgili verdiği cevapların  dağılımı ve 
demografik faktörler ile maruz kalınan şiddet türü arasında ilişki olup
olmadığı Ki-Kare analizi ile test edilmiştir. 

References

  • Aktuğlu, K., Hancı, H. (1999). Acil Serviste Şiddet Tehdidi. Hekimin Yasal Sorumluluk ve Hakları (Tıp ve Sağlık Hukuku), Ege Üniversitesi Tıp Fakültesi, Toprak Ofset, İzmir.Al, B., Zengin, S., Deryal, Y., Gökçen, C., Arı Yılmaz, D., & Yıldırım, C. (2012). Sağlık Çalışanlarına Yönelik Artan Şiddet. The Journal of Academıc Emergency Medicine, 11, 115-24.Annagür B. (2010). Sağlık Çalışanlarına Yönelik Şiddet: Risk Faktörleri, Etkileri, Değerlendirilmesi ve Önlenmesi. Psikiyatride Güncel Yaklaşımlar 2(2)Arnetz, J. E. (1998). The Violent Incident Form (VIF): A Practical Instrument for the Registration of Violent Incidents in the Health Care Workplace. Work & Stress, 12(1), 17-28Çamcı, O., Kutlu, Y. (2011). Kocaeli’nde Sağlık Çalışanlarına Yönelik İşyeri Şiddetinin Belirlenmesi. Psikiyatri Hemşireliği Dergisi, 2(1), 9-16.Heskett, J. L., Jones, T. O., Loveman, G. W., Sasser, W. E., & Schlesinger, L. A. (1994). Putting The Service-Profit Chain To Work. Harvard Business Review, 72(2), 164-174.Keane, J. (1998). Şiddetin Uzun Yüzyılı. (Çeviren: Bülent Peker). Ankara: Dost Kitabevi Yayınları.Koustelios, A. D. (2001). Personal Characteristics And Job Satisfaction Of Grek Teachers. The International Journal of Educational Management, 15(7), 354-358.Saines, C. J. (1999). Violence and Aggression in A&E: Recommendations For Action. Accident and Emergency Nursing, 7(1): 8-12.Turkan, S. (2013). Sağlık Çalışanlarına Şiddet Üzerine Analiz [Derleme]. Androloji Bülteni, 55 (3)Uludağ, A., & Zengin, N. (2016). Sağlıkta Şiddete Hasta Şikayetlerinde Yer Alan Olumsuz İfadeler Açısından Bir Bakış: Konya Örneği. Anadolu University Journal of Social Sciences, 16(3).WHO-World Health Organization. (2002). World Report On Violence And Health. Geneva: World Health Organization. Google Scholar.Zeithaml, V. A., Bitner, M. J., & Gremler, D. D. (1996). Services Marketing, New York. Google Scholar.
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Business Administration
Journal Section Articles
Authors

Volkan Temizkan

Erdem Akbaba This is me

Publication Date December 30, 2018
Published in Issue Year 2018 Volume: 1 Issue: 1

Cite

APA Temizkan, V., & Akbaba, E. (2018). Sağlık Kurumlarında Şiddete Karşı Bir Çözüm Önerisi: Sağlık Hizmetleri Pazarlaması. Uluslararası Bankacılık Ekonomi Ve Yönetim Araştırmaları Dergisi, 1(1), 1-16.