Bu araştırma sağlık kurumu çalışanlarının
hasta, hasta yakınları, çalışma arkadaşları ve dışarıdan biri tarafından
uğradıkları şiddet sıklığını ve şiddetle ilgili risk etkenlerini belirlemek ve
çözüm yollarını irdelemek amacıyla tanımlayıcı olarak yapılmıştır. Çözüm yolu
olarak hizmet pazarlaması ve sosyal pazarlama anlayışıyla süreçlerin ele
alınması gerekliliğine değinirken sağlık personeli ile hasta arasında güven ve
memnuniyet ilişkisinin kurulması hedeflenmiştir. Araştırmada birincil veri
toplama aracı olarak anket uygulaması tercih edilmiştir. Çalışmanın evrenini
oluşturan Karabük Üniversitesi Eğitim ve Araştırma
Hastanesi çalışanlarından kolayda örnekleme tekniğiyle elde edilen 89
anketin verileri analize tabi tutulmuştur. Çalışmada sağlık çalışanlarına ait
demografik bilgiler, sağlık çalışanına yönelik şiddete ait veriler,
çalışanlarının şiddetle ilgili verdiği cevapların dağılımı ve
demografik faktörler ile maruz kalınan şiddet türü arasında ilişki olup
olmadığı Ki-Kare analizi ile test edilmiştir.
Pazarlama Hizmet Pazarlaması Sağlık Hizmetleri Pazarlaması Sağlık Kurumları
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İşletme |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 1 Sayı: 1 |