Beden eğitimi bireyin toplumsal, duygusal, fiziksel ve zihinsel gelişim yönlerine aynı anda bütünsel olarak katkı sağlayan bir olgudur. Bugünün üniversite öğrencileri geleceğin yetişkinleri olması bakımından, üniversite öğrencilerinin beden eğitimi kavramına yönelik algılarının metaforlar aracılığıyla tespit edilmesi önemli görülmüştür. Bu araştırmanın amacı, üniversite öğrencilerinin beden eğitimi kavramına yönelik sahip oldukları algıları metaforlar aracılığıyla incelemektir. Araştırmada nitel araştırma desenlerinden olgu bilim deseni tercih edilmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu, 2019-2020 eğitim-öğretim yılında Amasya Üniversitesinde öğrenim gören 50 öğrenci oluşturmuştur. Araştırmadan elde edilen verilerin analizinde önceden belirlenen kavramsal kategorilerin olmaması ve araştırmacı tarafından verilere göre kategorilerin oluşturulacak olması nedeniyle, bu araştırmada içerik analizi kullanılmıştır. Araştırmaya katılan üniversite öğrencileri, beden eğitimi kavramına yönelik 25’i farklı olmak üzere 50 metafor geliştirmiştir. Bu metaforların gerekçeleri dikkate alınarak oluşturulan 3 kategori ise; Sağlık, İhtiyaç, Rekreatif boyut şeklindedir
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Movement Education in Sports Science, Exercise and Sports Psychology |
Journal Section | 2020 Cilt: 1 Sayı : 1 |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 1 Issue: 1 |