İnceleme Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Üniversite Öğrencilerinin Beden Eğitimi Kavramına İlişkinin Metaforik Algıları

Yıl 2020, Cilt: 1 Sayı: 1, 11 - 20, 31.12.2020

Öz

Beden eğitimi bireyin toplumsal, duygusal, fiziksel ve zihinsel gelişim yönlerine aynı anda bütünsel olarak katkı sağlayan bir olgudur. Bugünün üniversite öğrencileri geleceğin yetişkinleri olması bakımından, üniversite öğrencilerinin beden eğitimi kavramına yönelik algılarının metaforlar aracılığıyla tespit edilmesi önemli görülmüştür. Bu araştırmanın amacı, üniversite öğrencilerinin beden eğitimi kavramına yönelik sahip oldukları algıları metaforlar aracılığıyla incelemektir. Araştırmada nitel araştırma desenlerinden olgu bilim deseni tercih edilmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu, 2019-2020 eğitim-öğretim yılında Amasya Üniversitesinde öğrenim gören 50 öğrenci oluşturmuştur. Araştırmadan elde edilen verilerin analizinde önceden belirlenen kavramsal kategorilerin olmaması ve araştırmacı tarafından verilere göre kategorilerin oluşturulacak olması nedeniyle, bu araştırmada içerik analizi kullanılmıştır. Araştırmaya katılan üniversite öğrencileri, beden eğitimi kavramına yönelik 25’i farklı olmak üzere 50 metafor geliştirmiştir. Bu metaforların gerekçeleri dikkate alınarak oluşturulan 3 kategori ise; Sağlık, İhtiyaç, Rekreatif boyut şeklindedir

Kaynakça

  • Aytaş, G. (2013). Yaratıcı dramanın algısal öğrenmedeki rolü. Ana Dili Eğitimi Dergisi, 1(1). 101-106.
  • Arnett, R. C. (1999). Metaphorical guidance: Administration as building and renovation. Journal of Educational Administration, 37(1), 80-89
  • Budak, Y. ve Kula, S. S. (2017). Sınıf öğretmeni adaylarının öğretmenlik mesleğine ilişkin algıları. Journal of Kirsehir Education Faculty, 18(2), 311-329.
  • Cerit, Y. (2008). Öğretmen Kavramı ile İlgili Metaforlara İlişkin Öğrenci, Öğretmen ve Müdürlerin Görüşleri. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 6(4), 693-712.
  • Geçit, Y., ve Gençer, G. (2010). Meslek lisesi 10. sınıf öğrencilerinin coğrafya öğretim programındaki bazı kavramları algılama düzeyleri ve kavram yanılgıları. International Conference on New Trends in Education and Their Implications, Antalya, 11-13.
  • Gün M., ve Şimşek R. (2017). Türkçe Öğretmenliği Öğrencilerinin Türkçe Konuşan Yabancılara Yönelik Metaforik Algıları. Route Educational and Social Science Journal, 19, 365-378.
  • Hançerlioğlu, O. (1982). Felsefe sözlüğü. İstanbul: Remzi Kitapevi
  • Ilgar, E. A. ve Cihan, B. B. (2018). Metaphoric Perceptions of School Principals towards Physical Education Term. International Journal of Higher Education, 7(5), 194-205.
  • Levine P. M. (2005). Metaphors and Images of Classrooms. Kappa Delta Pi Record, 41(4), 172-175, https://doi.org/10.1080/00228958.2005.10532066
  • Merriam, S. B. (2013). Nitel Araştırma: Desen ve Uygulama İçin Bir Rehber. S. Turan (Çev.). Ankara: Nobel Yayınevi.
  • Miles, M. B., ve Huberman, A. M. (1994). An Expanded Sourcebook Qualitative Data Analysis. California: Sage Publications Inc
  • Miller S. (1987). Some Comments on the Utility of Metaphors for Educational Theory and Practice. Educational Theory, 37(3), 219-227.
  • Akpınar, S., ve Yıldız, Ş. (2018). Muhasebe Eğitimi Alan Öğrencilerin Muhasebe Algılarına Yönelik Metaforlar. Muhasebe ve Finansman Dergisi, 77, 91- 114.
  • Özdemir, M. (2012). Lise öğrencilerinin metaforik okul algılarının çeşitli değişkenler bakımından incelenmesi. Eğitim ve Bilim, 37(163), 96-109.
  • Özdinç, Ö. (2005). Çukurova Üniversitesi Öğrencilerinin Sporun ve Spora Katılımın Sosyalleşmeyle İlişkisi Üzerine Görüşleri, Spormetre Dergisi, 3(2): 77-84.
  • Özer U., ve Çolakoğlu T. (2017). Çağdaş Spor Bilincinin Oluşmasına İlişkin Spor Yöneticilerinin Görüşleri. Ulusal Spor Bilimleri Dergisi, 1(2), 1-11.
  • Saban, A. (2008). Okula ilişkin metaforlar. Kuram ve Uygulamada Egitim Yönetimi Dergisi, 14(3), 459-496.
  • Saban, A. (2009). Öğretmen Adaylarının Öğrenci Kavramına İlişkin Sahip Oldukları Zihinsel İmgeler, Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 7(2), 281-326.
  • Varış, F. (1988), Eğitimde Program Geliştirme “Teori ve Teknikler”, Ankara Üniversitesi Eğitim Fakültesi Yayınları, 157, 40. 20
  • Yalçın M., Özoğlu E. A., ve Dönmez A. (2016). Öğretim Elemanlarının Araştırma Görevlisi Kavramına İlişkin Metaforik Algıları. Eğitim ve Bilim, 41(185), 19-32.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2011). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yılmaz, A., Esentürk. O. K., Tekkurşun, D. G. ve İlhan E. L. (2017). Metaphoric perception of gifted students about physical education course and physical education teachers. Journal of Educationand Learning, 6(2), 220-234
  • Yılmaz, B. (2006). Doğa Sporlarına Katılımın Sosyal Bütünleşmeye Etkisi. Doktora Tezi, Gazi Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
Toplam 23 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Spor Biliminde Hareket Eğitimi, Egzersiz ve Spor Psikolojisi
Bölüm 2020 Cilt: 1 Sayı : 1
Yazarlar

Uğur Koç Bu kişi benim 0000-0003-0937-6015

Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Cilt: 1 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Koç, U. (2020). Üniversite Öğrencilerinin Beden Eğitimi Kavramına İlişkinin Metaforik Algıları. Uluslararası Bozok Spor Bilimleri Dergisi, 1(1), 11-20.