Bu çalışma, spor bilimleri fakültesinde öğrenim gören öğrencilerin karar vermede öz saygı ve karar verme
düzeylerinin bazı değişkenlere göre farklılaşıp farklılaşmadığını belirlemeyi amaçlamaktadır. Araştırmanın
modeli, nicel araştırma yöntemlerinden betimsel niteliktedir. Araştırma grubunu spor bilimleri fakültesinde
öğrenim gören toplam 176 öğrenci (Yaş Ort.= 22,36±2,67) oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak Mann ve
Diğ. (1998) tarafından geliştirilen “Melbourne Karar Verme Ölçeği ve öğrencilerin kişisel özelliklerini
belirlemek için araştırmacı tarafından geliştirilen “Kişisel Bilgi Formu” kullanılmıştır. Ölçek ile karar vermede
öz saygı ve alt boyutlarından dikkatli karar verme, kaçıngan karar verme, erteleyici karar verme ve panik karar
verme olmak üzere beş puanı elde edilmektedir. Ölçümlerin, normal dağılıma uygun olup olamadığını
belirlemek için yapılan Çarpıklık (Skewness) – Basıklık (Kurtosis) tekniği sonucunda tüm boyutlarda normal
dağılım gösterdiği anlaşılmıştır. Elde edilen puanların belirlenmesinde X , S ve t-Testi, Tek Yönlü Varyans (One
Way ANOVA) analizi ve farkın kaynağını belirlemek için ise Bonferroni testine bakılmıştır. Araştırmaya katılan
öğrencilerin orta seviyenin üzerinde karar vermede öz saygı ve karar verme ölçeği alt boyutlarından dikkatli
karar verme ve kaçıngan karar verme düzeylerine sahip oldukları fakat karar verme ölçeği alt boyutlarından
erteleyici karar verme ve panik karar verme düzeylerinin ise orta seviyenin altında olduğu anlaşılmaktadır.
Kişisel özelliklere göre katılımcıların cinsiyet ve sınıf değişkenleri açısından istatistiksel olarak anlamlı farklılık
gösterirken, yaş, spor yapma süresi ve boş zamanlarını değerlendirmede güçlük çekme değişkenleri açısından
istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık göstermediği sonucuna varılmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Beden Eğitimi ve Oyun |
Bölüm | 2021 Cilt: 2 Sayı : 1 |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Nisan 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 2 Sayı: 1 |