Bu araştırmanın amacı, ortaokul 7. ve 8. sınıf öğrencilerinin okulların karakter eğitimi yetkinliği ile ilgili
görüşlerini belirleyerek çeşitli değişkenler doğrultusunda incelemektir. Bu çalışma katılımcılardan elde edilen
nicel verilere dayalı olarak tarama modelinde tasarlanmıştır. Araştırma 2018-2019 yılında Eskişehir ilindeki iki
adet devlet, iki adet özel ortaokulunun 7. ve 8. sınıflarında öğrenim gören toplam 333 öğrenci ile
gerçekleştirilmiştir. Çalışmada Aslan (2011) tarafından geliştirilen “Okulların Karakter Eğitimi Yetkinliği
Ölçeği Öğrenci Formu” kullanılmıştır. Okulların Karakter Eğitimi Yetkinliği Ölçeği Öğrenci Formu planlama ve
uygulama, etkileşim, psiko-sosyal ortam, paydaşların katılımı ve değerlendirme olmak üzere 4 alt boyuttan ve
toplam 22 maddeden oluşmaktadır. Araştırmanın amacına yönelik verilerin test edilmesinde frekans, yüzde,
aritmetik ortalama, standart sapma ile değişkenler arasında farklılık olup olmadığını belirlemek için t-testi ve
ANOVA kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen verilere göre, öğrencilerin en olumlu görüş belirttikleri
boyutun “psiko-sosyal ortam”, en olumsuz görüşün ise “paydaşların katılımı ve değerlendirme” boyutunda
olduğu ortaya çıkmıştır. “Planlama ve uygulama boyutunda” cinsiyet değişkenine göre istatistiksel açıdan
anlamlı farklılık bulunmuş fakat “psiko-sosyal ortam”, “etkileşim” ve “paydaşların katılımı ve değerlendirme”
boyutlarında ise anlamlı farklılık bulunamamıştır. Ayrıca sınıf düzeylerine göre “psiko-sosyal ortam”,
“paydaşların katılımı ve değerlendirme”, “planlama ve uygulama” boyutlarında istatistiksel olarak anlamlı bir
fark ortaya çıkmıştır. Ancak anne-baba eğitim durumlarına göre öğrencilerin okulların karakter eğitimi yetkinliği
konusunda ise istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık gözlenmemiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Beden Eğitimi ve Spor Pedagojisi |
Bölüm | 2021 Cilt: 2 Sayı : 2 |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Ağustos 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 2 Sayı: 2 |