Bu çalışmanın amacı, 4 – 6 yaş çocuklarda uygulanan hareket eğitimi programının motor gelişimi üzerine etkisinin incelenmesidir. Araştırmaya, toplam (n=28) çocuk gönüllü olarak katılmıştır. Çalışmamızda; (n=15) deney grubu 8 hafta; hafta içi 3 gün 35 dk. süre ile hareket eğitimi programı uygulanmıştır. Kontrol grubu (n=13) ise herhangi bir etkinlik yaptırılmamıştır. Araştırmada tek ayak üzerinde sekme, çeviklik, top yakalama, tenis topu fırlatma, 9 m sürat, esneklik, dikey sıçrama, durarak uzun atlama ve hedefi vurma performans testleri
çalışmanın başında ve sonunda yapıldı. Verilerin analizi sonucunda, çeviklik, top yakalama, tenis topu fırlatma, esneklik ve hedefi vurma performans sonuçlarına göre deney grubunun, kontrol grubuna göre daha iyi performans gösterdiği tespit edildi (P < 0.05). Tek ayak üzerinde sekme, 9 m sürat, dikey sıçrama ve durarak uzun atlama performans testlerinde ise gruplar arasında istatiksel açıdan anlamlı fark görülmedi (P > 0.05). Hareket eğitimi programının, okul öncesi çocuklarının motor gelişimini anlamlı düzeyde geliştireceği anlaşılmaktadır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Fiziksel Aktivite ve Sağlık |
Bölüm | 2022 Cilt: 3 Sayı : 1 |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Nisan 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 3 Sayı: 1 |