İnceleme Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

4 – 6 Yaş Çocuklarda Uygulanan Hareket Eğitimi Programının Motor Gelişimi Üzerine Etkisi The Effect of the Movement Training Program Applied in Children Aged 4-6 on Motor Development

Yıl 2022, Cilt: 3 Sayı: 1, 100 - 107, 30.04.2022

Öz

Bu çalışmanın amacı, 4 – 6 yaş çocuklarda uygulanan hareket eğitimi programının motor gelişimi üzerine etkisinin incelenmesidir. Araştırmaya, toplam (n=28) çocuk gönüllü olarak katılmıştır. Çalışmamızda; (n=15) deney grubu 8 hafta; hafta içi 3 gün 35 dk. süre ile hareket eğitimi programı uygulanmıştır. Kontrol grubu (n=13) ise herhangi bir etkinlik yaptırılmamıştır. Araştırmada tek ayak üzerinde sekme, çeviklik, top yakalama, tenis topu fırlatma, 9 m sürat, esneklik, dikey sıçrama, durarak uzun atlama ve hedefi vurma performans testleri
çalışmanın başında ve sonunda yapıldı. Verilerin analizi sonucunda, çeviklik, top yakalama, tenis topu fırlatma, esneklik ve hedefi vurma performans sonuçlarına göre deney grubunun, kontrol grubuna göre daha iyi performans gösterdiği tespit edildi (P < 0.05). Tek ayak üzerinde sekme, 9 m sürat, dikey sıçrama ve durarak uzun atlama performans testlerinde ise gruplar arasında istatiksel açıdan anlamlı fark görülmedi (P > 0.05). Hareket eğitimi programının, okul öncesi çocuklarının motor gelişimini anlamlı düzeyde geliştireceği anlaşılmaktadır.

Kaynakça

  • Ayaydın, A. (2011). Güzel sanatlar ve spor liselerinde karşılaşılan sorunlar ve çözüm önerileri: Öğretmenlerin görüşleri. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 8(16), 435-453.
  • Bala, G., Krneta, Ž., ve Drid, P. (2013). The effects of kinesiological activity on the motor and intellectual functions of children in relation to their physical structures at birth. Collegium Anthropologicum, 37(2), 161-169.
  • Biddle, S. J., ve Asare, M. (2011). Physical activity and mental health in children and adolescents: a review of reviews. British Journal of Sports Medicine, 45(11), 886-895.
  • Brown, L., Walkley, J., ve Holland, B. (2005). 126 Relationships between physical activity and basic motor skill competence in Victorian children. Journal of Science and Medicine in Sports, 8, 74.
  • Çalışandemir, F. (2014). Oyun ve özellikler. Hayatın ilk yıllarında oyun: Oyuna çok yönlü bir bakış. Ankara: Pegem Akademi.
  • Dennison, B. A., Erb, T. A., ve Jenkins, P. L. (2002). Bed-viewing and television with weight risk among low-income preschool children. Pediatrics, 109(6), 1028-1035.
  • Gabbord, C. P. (1996). Motor development throughout life (2nd ed.). Dubuque: Brown ve Benchmark.
  • Gallahue, D. L., ve Ozmun, J. C. (2006). Understanding motor development: Infant, children, adolescents, adult. Indiana.
  • Iivonen, S., ve Sääkslahti, A. K. (2014). Preschool children's fundamental motor skills: a review of significant determinants. Early Child Development and Care, 184(7), 1107- 1126.
  • İnan, M. (1998). Applied movement education teacher's handbook for 3–9 years-old children. İstanbul: Ozal Printing House.
  • Janssen, I., ve LeBlanc, A. G. (2010). Systematic review of the health benefits of physical activity and fitness in school-aged children and youth. International Journal of Behavioral Nutrition and Physical Activity, 7(1), 1-16.
  • Karachle, N., Dania, A., ve Venetsanou, F. (2017). Effects of a recreational gymnastics program on the motor proficiency of young children. Science of Gymnastics Journal, 9(1), 17-25.
  • Lubans, David, R. (2010). Fundamental movement skills in children and adolescents. Sports Medicine, 40(12), 1019-1035.
  • Lupu, E. (2010). Motion activities and their importance in the physical and intellectual development of the institutionalized children. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 5, 2140-2145.
  • McNeill, J., Howard, S. J., Vella, S. A., Santos, R., ve Cliff, D. P. (2018). Physical activity and modified organized sport among preschool children: Associations with cognitive and psychosocial health. Mental Health and Physical Activity, 15, 45-52.
  • Nieman, D. C. (2011). Exercise testing and prescription. Boston; MA: McGraw-Hill.
  • Ozer, D. S. ve Ozer, M. K. (2004). Motor development in children. Ankara: Nobel Publication Distribution.
  • Pienaar, A. E., Van Rensburg, E., ve Smit, A. (2011). Effect of a Kinderkinetics programme on components of children's perceptual-motor and cognitive functioning. South African Journal for Research in Sport, Physical Education and Recreation, 33(3), 113-128.
  • Riethmuller, A. M., Jones, R. A., ve Okely, A. D. (2009). Efficacy of interventions to improve motor development in young children: a systematic review. Pediatrics, 124(4), e782- e792.
  • Roth, K., Mauer, S., Obinger, M., Ruf, K. C., Graf, C., Kriemler, S., Lenz D., Lehmacher W. ve Hebestreit, H. (2010). Prevention through activity in Kindergarten Trial (PAKT): a cluster randomised controlled trial to assess the effects of an activity intervention in preschool children. BMC Public Health, 10(1), 1-10.
  • Sevimay, D. (1986). Investigation of motor performance of preschool children, Science Specialization Thesis, Hacettepe Ü. S.B.E. Child Development and Education Program, Ankara
  • Smyth, M. M., ve Anderson, H. I. (2000). Coping with clumsiness in the school playground: Social and physical play in children with coordination impairments. British Journal of Developmental Psychology, 18(3), 389-413.
  • Timmons, M. (2012). Moral theory: An introduction. Rowman & Littlefield Publishers.
Toplam 23 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Fiziksel Aktivite ve Sağlık
Bölüm 2022 Cilt: 3 Sayı : 1
Yazarlar

Sadettin Erol Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 30 Nisan 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Cilt: 3 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Erol, S. (2022). 4 – 6 Yaş Çocuklarda Uygulanan Hareket Eğitimi Programının Motor Gelişimi Üzerine Etkisi The Effect of the Movement Training Program Applied in Children Aged 4-6 on Motor Development. Uluslararası Bozok Spor Bilimleri Dergisi, 3(1), 100-107.