Bu araştırma, beden eğitimi ve spor öğretmeni adaylarının çocuk katılım farkındalık düzeylerinin incelenmesi amacıyla gerçekleştirilmiştir. Bu bağlamda nicel bir araştırma olan bu çalışmada, amaç ile tutarlı olarak genel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, Bayburt Üniversitesi, Spor Bilimleri Fakültesi’nde beden eğitimi ve spor öğretmenliği bölümünde öğrenim gören 41’i kadın ve 68’i erkek olmak üzere toplam 109 beden eğitimi ve spor öğretmeni adayı oluşturmaktadır. Araştırma grubunun seçiminde olasılıklı olmayan örnekleme yaklaşımlarından birisi olan kolayda örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Veri toplama aracı olarak ise iki ayrı anket formu kullanılmıştır. Anket formunun ilk bölümünde “Kişisel Bilgi Formu”, ikinci bölümünde ise “Çocuk Katılımı Farkındalık Ölçeği” araştırma grubuna yöneltilmiştir. Verilerin analizi sürecinde ilk olarak veri toplama araçları ile elde edilen ham verilerin öncelikle veri türü göz önünde bulundurularak tanımlayıcı istatistikleri hesaplanmıştır. Daha sonra istatistiksel tekniklerden t-Testi, ANOVA ve Korelasyon testlerinden yararlanılmıştır. Araştırma sonucunda; beden eğitimi ve spor öğretmeni adaylarının cinsiyet, ikamet edilen
yerleşim yeri ve aktif spor yapma durumlarına bağlı istatistiki açıdan farklılığa ulaşılmazken, sınıf değişkenine bağlı katılımda zorlama alt boyutunda anlamlı farklılık tespit edilmiştir ve bu farklılık 2. sınıf öğrencilerinin ortalama puanlarının 4. sınıf öğrencilerine oranla daha yüksek olmasından kaynaklanmıştır. Korelasyon analizi sonuçlarına göre ise; katılımda dekorasyon alt boyutu ile yaş değişkeni arasında pozitif yönde ilişki olduğu tespit edilmiştir. Dahası kişisel gelir ve aile geliri değişkenleri ile “Katılımda Zorlama” alt boyutu arasında negatif yönde ilişki olduğu ve aylık ortalama kişisel gelir ile “Katılımda Çocuğun Görüşüne Saygı” alt boyutu arasında
pozitif yönde ilişki olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Son olarak, katılımcıların internet ortamında ve sosyal medyada geçirdikleri zaman dilimlerine ilişkin “Katılımda Zorlama” alt boyutu ile negatif yönde, sosyal medyada geçirilen zaman değişkenine bağlı “Katılımda Çocuğun Görüşüne Saygı” alt boyutu ile aralarında pozitif yönde ilişki olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Beden Eğitimi ve Oyun |
Bölüm | 2022 Cilt: 3 Sayı : 2 |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ağustos 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 3 Sayı: 2 |