İlkokul yıllarında millî ve kültürel kavram eğitiminin temellerinin ders kitaplarıyla atılması oldukça önemlidir. Çocukların eğitiminde önemli yere sahip olan kitaplar onların hayata hazırlanmasına da yardımcı olur. İlk öğrenim seviyesindeki kitaplarda yer alan temalar, temaların özellikleri ve bu temsil eden kahramanların yaptıkları meslekler çocukların ileride mesleklere karşı tutumlarını belirlemede etkili olmaktadır. Öğrenmeleri temellendiği ve desteklendiği dönemlerde çocuklarla buluşan kitaplar, onların örnek alabileceği modeller yaratarak toplumsallaşma sürecine katkı sağlamaktadır. Bu yüzden kahramanların üstlendikleri meslekler ve bu meslekleri ifade eden temaların nasıl dağıldığı son derece önemlidir. Bu bağlamda bu çalışmanın amacı ilkokullarda okutulan ders kitaplarının içinde yer alan spor temalı içerikler açısından incelenmesidir. Araştırmada ilkokul ders kitaplarında yer alan spor temalarını ortaya koymak amacıyla yapılmıştır. Bu kapsamda Türkiye Milli Eğitim Bakanlığı 2022-2023 Eğitim Öğretim yılında Bakanlığa Bağlı okullardaki 1., 2., 3. 4. sınıflarında okutulan ders kitaplar incelenmiştir. Araştırmanın örneklemini Türkiye Milli Eğitim Bakanlığı 2022- 2023 Eğitim Öğretim yılında Bakanlığa Bağlı ilkokullarda kullanılan MEB ilkokul 1, 2, 3, 4. sınıf ders kitapları oluşturmaktadır. Bu çalışmada, ders kitaplarındaki tema metinleri ve bunlara ait görseller incelenmiştir. Araştırmanın yöntemi nitel araştırma yöntemlerinden doküman incelemesi olarak belirlenmiştir. Verilerin analizinde frekans ve yüzde kullanılmıştır. Sonuç olarak, çocuklar için hazırlanan kitaplarda spor aktivitelerine yönelik çeşitlilik görülse de sportif aktivitelerini anlatan metinlere düşük düzeyde yer verildiği görülmüştür.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Physical Training and Sports Pedagogy |
Journal Section | 2024 Cilt: 5 Sayı : 1 |
Authors | |
Publication Date | April 30, 2024 |
Submission Date | January 16, 2024 |
Acceptance Date | April 11, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 Volume: 5 Issue: 1 |