Araştırmanın amacı Spor Bilimleri Fakültesinde öğrenim gören öğrencilerin sosyal medyayı kullanım amaçlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesidir. Araştırmanın katılımcıları, basit seçkisiz örnekleme yöntemi ile seçilen 238 (115 kadın, 123 erkek) öğrenciden oluşmaktadır. Veri toplama araçları olarak araştırmacılar tarafından oluşturulan ‘‘Demografik Bilgi Formu’’ ve Aras ve Peker (2021) tarafından geliştirilen “Üniversite Öğrencilerinin Sosyal Medyayı Kullanım Amaçlarını Belirleme Ölçeği” kullanılmıştır. Cinsiyet değişkenine yönelik gerçekleştirilen ilişkisiz örneklemler t-testi sonucuna göre alt boyutlarda anlamlı farklılık bulunmamıştır (p>,05). En sık kullanılan sosyal medya platformu değişkenine yönelik gerçekleştirilen ilişkisiz örneklemler t-testi sonucuna göre sosyal etkileşim (t=2,272, p<,05) alt boyutunda anlamlı farklılık bulunmuştur.
Bölüm ve yaş değişkenlerine yönelik gerçekleştirilen tek yönlü varyans analizi sonuçlarına göre alt boyutlarda anlamlı farklılık bulunmamıştır (p>,05). Sınıf değişkenine yönelik gerçekleştirilen tek yönlü varyans analizi sonuçlarına göre bilgi edinme, iletişim kurma ve sosyal etkileşim alt boyutlarında, anlamlı farklılık bulunmuştur (p<,05). Sosyal medya kullanım süresi değişkenine yönelik gerçekleştirilen tek yönlü varyans analizi sonuçlarına göre bilgi edinme ve eğlence ihtiyacı alt boyutlarında anlamlı farklılık bulunmuştur (p<,05). Sosyal medya kullanım amaçlarının; en sık kullanılan sosyal medya platformu, sosyal medya kullanım süresi ve sınıf
değişkenlerine göre farklılaştığı sonucuna ulaşılmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Beden Eğitimi ve Spor Pedagojisi |
Bölüm | 2024 Cilt: 5 Sayı : 3 |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 23 Aralık 2024 |
Gönderilme Tarihi | 21 Eylül 2024 |
Kabul Tarihi | 26 Kasım 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 5 Sayı: 3 |