Çalışmanın amacı spor bilimleri fakültelerinde yürütülen dans derslerinin, öğrencilerin dansa yönelik tutumları üzerinde etkisini incelemektir. Çalışmada, tek gruplu ön test ve son test tasarımını kullanan yarı deneysel bir tasarımdan yararlanılmıştır. Çalışma grubunun belirlenmesinde olasılık temelli olmayan örnekleme yaklaşımlarından amaçlı örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Araştırmaya Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Spor Bilimleri Fakültesinde öğrenim gören ve 2023 Bahar -2025 Güz eğitim-öğretim yılları arasında çeşitli dans dersleri (Temel Dans Eğitimi, Ritim Eğitimi ve Hareket Bilgisi, Ritim Eğitimi ve Dans, Modern Dans) alan 43 erkek 34 kadın toplam 77 öğrenci (x= 20.77±2.29) gönüllü olarak katılmıştır. Veriler demografik bilgi formu ve Durhan (2019) tarafından geliştirilen “Dans Tutum Ölçeği” kullanılarak toplanmıştır. Araştırma verileri IBM SPSS 26 programı ile analiz edilmiş ve analizlerde tanımlayıcı istatistik, bağımlı ve bağımsız gruplar t testleri kullanılmıştır. Bulgular incelendiğinde, katılımcıların dansa yönelik tutum ölçeğinin “farkındalık” ve “motivasyon” alt boyutlarında ön test ile son test arasında istatistiksel olarak anlamlı farklılık bulunmuştur. Ayrıca “kaçınma” alt boyutunda kadın ve erkek öğrenciler arasında ön test puan ortalamalarında istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık olduğu tespit edilirken (p<0.05), son test puan ortalamalarında bu farklılığın olmadığı dikkat çekmektedir.
MUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL VE BEŞERİ BİLİMLER ARAŞTIRMALARI ETİK KURULU-1 KARARI (PROTOKOL NO: 220192/KARAR NO: 169)
| Birincil Dil | Türkçe |
|---|---|
| Konular | Egzersiz ve Spor Psikolojisi |
| Bölüm | Makaleler |
| Yazarlar | |
| Yayımlanma Tarihi | 30 Ağustos 2025 |
| Gönderilme Tarihi | 5 Temmuz 2025 |
| Kabul Tarihi | 28 Ağustos 2025 |
| Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 6 Sayı: 2 |