Review
BibTex RIS Cite

YABANCI DİL OLARAK RUSÇA ÖĞRETİMİNDE SÖZCÜK ÖĞRETİMİ VE SÖZCÜKSEL OYUNLAR

Year 2019, , 91 - 112, 31.12.2019
https://doi.org/10.37999/udekad.634232

Abstract

Yabancı
dil öğretiminde öğrenilen bilgilerin pekiştirilip kalıcı hale getirilmesi ve bu
bilgilerin uygulama yoluyla kullanılması önem arz etmektedir. Bu bağlamda
yabancı dil derslerinde sözcük öğretiminde oyun etkinlikleri kullanılarak
teorik bilgilerin uygulama aşamasında daha verimli ve etkin kullanılması
sağlanabilir. Bu çalışmada yabancı dil olarak Rusça öğretiminde etkili ve
verimli bir sözcük öğretimi gerçekleştirmek için nasıl bir yöntem izlenmesi
gerektiği açıklanmaktadır.  Bu bağlamda
yabancı dil olarak Rusça öğretiminde etkili ve verimli bir sözcük öğretimi
gerçekleştirmek için sözcüksel oyunlarla ilgili teorik bilgiler yer almaktadır.
Makalenin son bölümünde derslerde kullanılmak üzere açıklamalarıyla birlikte on
adet sözcüksel oyun örneği verilmiştir. 

References

  • Akişina, A. A. (2016). Russkiy yazık v igrah: Uçebnoe posobie metodiçeskoe opisanie, 3-e izd., Moskva: Russkiy Yazık, Kursı.
  • Baev, P. M. (1989). İgraem na urokah russkogo yazıka, Moskva: Russkiy yazık.
  • Başkan, Özcan (2006). Yabancı Dil Öğretimi-İlkeler ve Çözümler, İstanbul: Multilungual.
  • Birova, İ. L. (2017). İgra v obuçenii russkomu yazıku kak inostrannomu. issledovanie igrı kak obrazovatelnogo fenomena, Moskva: NİTS Evroşkola.
  • Bitehtina, N. B., Vayşnorene E. V. (2005). “İgrovıe zadaniya na zanyatiyah po russkomu yazıku kak inostrannomu”, Jivaya metodika: dlya prepodavatelya russkogo yazıka kak inostrannogo, Moskva: Russkiy Yazık-Kursı. 64-96.
  • Demirel, Özcan (2016). Yabancı Dil Öğretimi, 9. Baskı, Ankara: Pegem Akademi.
  • Milli Eğitim Bakanlığı, (2009). Diller için Avrupa ortak başvuru metni-öğrenme-öğretme-değerlendirme, Ankara: MEB Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı.
  • Arkadyeva E. V., Gorbenevskaya G. V. vd. (2005): “Leksika v praktiçeskom kurse russkogo yazıka”, Jivaya metodika:dlya prepodavatelya russkogo yazıka kak inostrannogo, Moskva: Russkiy yazık-kursı, 2005. 180-245.
  • Günay, V. Doğan (2007). Sözcükbilime giriş, İstanbul: Multilungual.
  • Hadfield, Jill (1998). Elementary Vocabulary Games, London: Longman.
  • İvanova T. A., Popova T. İ. vd. (1999): Gosudarstvennıy standart po russkomu yazıku kak inostrannomu-Tretiy uroven-Obşçee vladenie, Moskva-Peterburg: Zlatoust.
  • Kalyuta, Aleksandr (2011). Pratik Rus Kelime Bilgisi, İstanbul: Multilungual.
  • Kolesova, D., Haritonov F. (2011). İgra Slov: vo şto i kak igrat na uroke russkogo yazıka, Sankt- Peterburg: Zlatoust. Kostomarov, V. G., Mitrofanova, O. D. (1976). Metodiçeskoe rukovodstvo dlya prepodavateley russkovo yazıka inostrantsam, Moskva: Russkiy yazık.
  • Kryuçkova, L. S., Moşçinskaya, N. V. (2009). Praktiçeskaya metodika obuçeniya russkomu yazıku kak inostrannomu, 2-oe izd., Moskva: Flinta.
  • Lebedinski, S. İ., Gerbik, L. F. (2011). Metodika prepodavaniya russkogo yazıka kak inostrannogo, Minsk: BGU.
  • McCallum, George. P. (1980). 101 word games for students of English as a second or foreign language, NewYork: Oxford University Press.
  • Petranovskaya, L. (2000). İgrı na urokax russkogo yazıka: posobie dlya uçitelya, Moskva: Miros-Maik “Nauka/İnterperiodika”.
  • Polyakova, A. V. (2008). Prevraşçenie slov, Samara: Uçebnaya literatura.
  • Şçukin,A. N. (2003). Metodika prepodavaniya russkogo yazıka kak inostrannogo, Moskva: Vısşaya Şkola.
  • Şustikova, T. V, Rozanova, S. P. (2009). Leksiçeskie trudnosti pri izuçenii russkogo yazıka, Moskova: Flinta Nauka.
  • Thornbury, Scott (2002). How to teach vocabulary, Harlow: Longman.
  • Vladimirova, T. E., Nahabina, N. N. vd. (2001): Gosudarstvennıy standart po russkomu yazıku kak inostrannomu. Elementarnıy uroven-Obşçee vladenie, 2-oe izd. Moskova-Peterburg: Zlatoust.
  • Watcyn-Jones, Peter (2001). Vocabulary Games and Activities 1, Second imp., Edinburg Gate Harlow: Pearson Education Limited.
  • Watcyn-Jones, Peter, (2000). Fun Class Activities Book 2, Edinburg Gate Harlow: Pearson Education Limited.
  • Wright Andrew, Betteridge David vd. (2006). Games for Language Learning New York: Cambridge University Press.
Year 2019, , 91 - 112, 31.12.2019
https://doi.org/10.37999/udekad.634232

Abstract

References

  • Akişina, A. A. (2016). Russkiy yazık v igrah: Uçebnoe posobie metodiçeskoe opisanie, 3-e izd., Moskva: Russkiy Yazık, Kursı.
  • Baev, P. M. (1989). İgraem na urokah russkogo yazıka, Moskva: Russkiy yazık.
  • Başkan, Özcan (2006). Yabancı Dil Öğretimi-İlkeler ve Çözümler, İstanbul: Multilungual.
  • Birova, İ. L. (2017). İgra v obuçenii russkomu yazıku kak inostrannomu. issledovanie igrı kak obrazovatelnogo fenomena, Moskva: NİTS Evroşkola.
  • Bitehtina, N. B., Vayşnorene E. V. (2005). “İgrovıe zadaniya na zanyatiyah po russkomu yazıku kak inostrannomu”, Jivaya metodika: dlya prepodavatelya russkogo yazıka kak inostrannogo, Moskva: Russkiy Yazık-Kursı. 64-96.
  • Demirel, Özcan (2016). Yabancı Dil Öğretimi, 9. Baskı, Ankara: Pegem Akademi.
  • Milli Eğitim Bakanlığı, (2009). Diller için Avrupa ortak başvuru metni-öğrenme-öğretme-değerlendirme, Ankara: MEB Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı.
  • Arkadyeva E. V., Gorbenevskaya G. V. vd. (2005): “Leksika v praktiçeskom kurse russkogo yazıka”, Jivaya metodika:dlya prepodavatelya russkogo yazıka kak inostrannogo, Moskva: Russkiy yazık-kursı, 2005. 180-245.
  • Günay, V. Doğan (2007). Sözcükbilime giriş, İstanbul: Multilungual.
  • Hadfield, Jill (1998). Elementary Vocabulary Games, London: Longman.
  • İvanova T. A., Popova T. İ. vd. (1999): Gosudarstvennıy standart po russkomu yazıku kak inostrannomu-Tretiy uroven-Obşçee vladenie, Moskva-Peterburg: Zlatoust.
  • Kalyuta, Aleksandr (2011). Pratik Rus Kelime Bilgisi, İstanbul: Multilungual.
  • Kolesova, D., Haritonov F. (2011). İgra Slov: vo şto i kak igrat na uroke russkogo yazıka, Sankt- Peterburg: Zlatoust. Kostomarov, V. G., Mitrofanova, O. D. (1976). Metodiçeskoe rukovodstvo dlya prepodavateley russkovo yazıka inostrantsam, Moskva: Russkiy yazık.
  • Kryuçkova, L. S., Moşçinskaya, N. V. (2009). Praktiçeskaya metodika obuçeniya russkomu yazıku kak inostrannomu, 2-oe izd., Moskva: Flinta.
  • Lebedinski, S. İ., Gerbik, L. F. (2011). Metodika prepodavaniya russkogo yazıka kak inostrannogo, Minsk: BGU.
  • McCallum, George. P. (1980). 101 word games for students of English as a second or foreign language, NewYork: Oxford University Press.
  • Petranovskaya, L. (2000). İgrı na urokax russkogo yazıka: posobie dlya uçitelya, Moskva: Miros-Maik “Nauka/İnterperiodika”.
  • Polyakova, A. V. (2008). Prevraşçenie slov, Samara: Uçebnaya literatura.
  • Şçukin,A. N. (2003). Metodika prepodavaniya russkogo yazıka kak inostrannogo, Moskva: Vısşaya Şkola.
  • Şustikova, T. V, Rozanova, S. P. (2009). Leksiçeskie trudnosti pri izuçenii russkogo yazıka, Moskova: Flinta Nauka.
  • Thornbury, Scott (2002). How to teach vocabulary, Harlow: Longman.
  • Vladimirova, T. E., Nahabina, N. N. vd. (2001): Gosudarstvennıy standart po russkomu yazıku kak inostrannomu. Elementarnıy uroven-Obşçee vladenie, 2-oe izd. Moskova-Peterburg: Zlatoust.
  • Watcyn-Jones, Peter (2001). Vocabulary Games and Activities 1, Second imp., Edinburg Gate Harlow: Pearson Education Limited.
  • Watcyn-Jones, Peter, (2000). Fun Class Activities Book 2, Edinburg Gate Harlow: Pearson Education Limited.
  • Wright Andrew, Betteridge David vd. (2006). Games for Language Learning New York: Cambridge University Press.
There are 25 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Language Studies
Journal Section Research Articles
Authors

Selçuk Durmuş 0000-0003-4365-7320

Publication Date December 31, 2019
Submission Date October 17, 2019
Acceptance Date December 3, 2019
Published in Issue Year 2019

Cite

APA Durmuş, S. (2019). YABANCI DİL OLARAK RUSÇA ÖĞRETİMİNDE SÖZCÜK ÖĞRETİMİ VE SÖZCÜKSEL OYUNLAR. Uluslararası Dil Edebiyat Ve Kültür Araştırmaları Dergisi, 2(2), 91-112. https://doi.org/10.37999/udekad.634232

* Hakemlerimizin uzmanlık alanlarını detaylı olarak girmesi süreçte hakem ataması açısından önem arz etmektedir. 

* Dergimize gönderilen makaleler sadece ön değerlendirme sürecinde gerekçe gösterilerek geri çekilebilir. Değerlendirme sürecine geçen makalelerin geri çekilmesi mümkün değildir. Anlayışınız için teşekkür eder iyi çalışmalar dileriz.