Milli Eğitim Bakanlığı 2023 yılına kadar yapacaklarını “2023 Eğitim Vizyonu” adıyla bir belge haline getirerek kamuoyuyla paylaşmıştır. Yapılacaklar yıllar bazında bir takvime bağlanmıştır. Ancak Covid-19 pandemisi süreci ile özellikle dijital dönüşüm hedeflerine zorunlu olarak öncelik verilerek gerçekleştirilmeye çalışılmaktadır. 2023 Vizyon Belgesi’nin, dijital dönüşüm bağlamında incelendiği bu çalışma nitel özelliktedir. Yapılan döküman analizi sonuçlarına göre; vizyon belgesinde dijital dönüşüme yer verilmiştir. Eğitimde dijitalleşme ile ilgili anahtar kavramlardan en çok ekosistem, dönüşüm, platform ve etkileşimin tekrarlandığı görülmüştür. Dijital dönüşümün fiziksel donanım ve altyapı ile dijital eğitim süreçleri olmak üzere iki kategoride toplanmış olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
The Ministry of Education has made a document called “2023 education vision” that it will do until 2023 and shared it with the public. Things are linked to a calendar based on years. But with the Covid-19 pandemic process, in particular, digital transformation goals are tried to be achieved by giving priority to them. This study, which examines the 2023 Vision Document in the context of digital transformation, is qualitative. According to the results of the document analysis, digital transformation is included in the vision document. Of the key concepts related to digitalization in education, the ecosystem, transformation, platform and interaction have been repeated the most. It has been concluded that digital transformation is grouped into two categories: physical equipment and infrastructure and digital education processes.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | April 26, 2021 |
Acceptance Date | February 12, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 |