İlkokul birinci sınıf öğrencilerinin okul olgunluğu ile ilgili yapılan lisansüstü tezleri incelenmeyi amaçlayan bu çalışma kapsamında 45 yüksek lisans ve 6 doktora tezi incelenmiş olup verilerin toplanmasında doküman incelemesi, analizinde ise içerik analizi yöntemi kullanılmıştır. İncelenen çalışmalar yayımlandığı yıla, lisansüstü düzeye, kullanılan araştırma yöntemi ve modeline, çalışma grubuna, verilerin toplanmasında kullanılan veri toplama araçlarına ve konularına göre incelenmiş, bulgular frekans ve yüzde dağılımları verilerek sunulmuştur. Yapılan araştırma neticesinde birinci sınıf öğrencilerinin okul olgunluğu ile ilgili lisansüstü tezlerin çoğunlukla yüksek lisans düzeyinde yapıldığı görülmüştür. Çalışmalarda daha çok nicel araştırma yönteminin ve tarama modelinin kullanıldığı tespit edilmiştir. Çalışma gruplarının daha çok öğrenci ve öğretmenlerden oluştuğu görülmüştür. İncelenen tezlerde en sık kullanılan veri toplama aracının ise anket olduğu belirlenmiştir. İncelenen çalışmalar konularına göre dokuz kategoriye ayrılmıştır. Okul olgunluğu ile ilgili yapılan tezlerde en çok çalışılan konu “okul öncesi eğitim” olmuştur.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | April 26, 2021 |
Acceptance Date | April 21, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 |