Conference Paper
BibTex RIS Cite

Denizcilik Eğitimi Veren Önlisans Programlarına 3+1 Eğitim Modelinin Uygulanması

Year 2017, Volume: 1 Issue: 1, 8 - 18, 20.11.2017

Abstract

Meslek
yüksekokulları sektöre nitelikli işgücü yetiştirmesi açısından önemli eğitim
kurumlarıdır. Bu özelliği nedeniyle bu kurumlardan mezun olan öğrencilerin
mezun olduklarında teorik bilgilerin yanında pratik bilgiye de sahip olması hem
öğrenci açısından hem de işveren açısından önem arz etmektedir. Bu nedenle
Sakarya Üniversitesi’nde uygulanan 3 dönem okul ortamında ders 1 dönem
işletmelerde uygulama dersi sistemi 2016-2017 eğitim öğretim yılı itibariyle
Yalova Meslek Yüksekokulu’nda uygulanmaya başlamıştır. Diğer taraftan,
denizcilik eğitimi veren kurumların Uluslararası Denizcilik Örgütü (IMO)
tarafından yayınlanan, Gemi adamlarının Eğitimi, Belgelendirilmesi ve Vardiya
Standartları Hakkındaki Uluslararası Sözleşmesi (STCW) ve Eğitim Sınav
Yönergesinin gereklerini yerine getirmesi vermiş olduğu ehliyet açısından
zorunludur. Bu çalışmada SWOT analizi ile uygulamanın denizcilik programları
için yarattığı fırsat ve tehditler 
değerlendirilecektir.

References

  • Aktan, C. C. (1999). 2000'li Yıllarda Yeni Yönetim Teknikleri 2 (Stratejik Yönetim). Simge Ofis Matbaacılık.
  • Bayer, D., Demirel, E., Koray, M., Büyük, N. (2015). Meslek Yüksekokulları Denizcilik Eğitim Programlarının Kalitesinin Sağlanması Ve Gelecekteki İhtiyaçlarını Karşılayabilecek Şekilde Geliştirilmesi, 4th International Vocational Schools Symposium, Yalova.
  • Bernroider, E. (2002). Factors in SWOT Analysis Applied to Micro, Small-toMedium, and Large Software Enterprises: An Austrian Study. European Management Journal, 20(5), 562-573.
  • Cebecioğlu, C. (2006). SWOT Analizi ve Bir İşletme Üzerine Uygulama. Gebze: Gebze Yüksek Teknoloji Enstitüsü Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Deniz, B., Yorulmaz, M., Büyük,N. (2015). Uluslararası Denizcilik Mesleki Eğitimi ve Türkiye Uygulamalarının Değerlendirilmesi, 4th International Vocational Schools Symposium (UMYOS), Yalova.
  • Dinçer, Ö. (2004). Stratejik Yönetim ve İşletme Politikası. İstanbul: Alfa Yayınları.
  • Kurtilla, M.,Pesonen, M., Kangas, J., & Kajanus, M. (2000). “Utilizing The Analytic Hierarchy Process (AHP) in SWOT Analysis-A Hybrid Methodand Its Application to A Forest-Certification Case”. Forest Policy and Economics, 1, 41-52.
  • Sarıaltın, H., Erol, Z. (2015). Meslek Yüksekokulu (MYO) Sektör İşbirliği Bağlamında Bir Mesleki Yükseköğretim Modelinin Analizi (Sakarya Üniversitesi 3+1 Modeli), Elektronik Mesleki Gelişim Ve Araştırma Dergisi , Özel Sayı, Ağustos 2015.
  • Songür, Neşe (2004). Stratejik Planlama Bilgilendirme Ve Yönlendirme Seminer, Todaie, s.1-61.
  • Ülgen, H., Mirze, K. (2004). İşletmelerde Stratejik Yönetim. İstanbul: Literatür Yayınları.
  • Yalova Liman Başkanlığı 2016 Yılı Brifing Raporu (2017).
  • Yıldırgan, R., Taşçıoğlu Baysal, H., Zengin, B. (2016). 3+1 Eğitim Modeli Kapsamında İşletmelerde İstihdam Edilen Turizm Önlisans Öğrencilerinin Mesleğe İlişkin Tutumları: Sakarya Üniversitesi Örneği, Nişantaşı Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 4(1), Sf:101-116.
  • Yıldırım Pekşen, D., Alkan, G., Yıldız, M. (2015). Kalite Yönetim Sisteminin Denizcilik Eğitimi Veren Meslek Yüksekokulları İçin Analizi ve Örnek Model Çalışması, 4th International Vocational Schools Symposium (UMYOS), Yalova.
  • http://www.tdk.gov.tr
  • http://www.yok.gov.tr
Year 2017, Volume: 1 Issue: 1, 8 - 18, 20.11.2017

Abstract

References

  • Aktan, C. C. (1999). 2000'li Yıllarda Yeni Yönetim Teknikleri 2 (Stratejik Yönetim). Simge Ofis Matbaacılık.
  • Bayer, D., Demirel, E., Koray, M., Büyük, N. (2015). Meslek Yüksekokulları Denizcilik Eğitim Programlarının Kalitesinin Sağlanması Ve Gelecekteki İhtiyaçlarını Karşılayabilecek Şekilde Geliştirilmesi, 4th International Vocational Schools Symposium, Yalova.
  • Bernroider, E. (2002). Factors in SWOT Analysis Applied to Micro, Small-toMedium, and Large Software Enterprises: An Austrian Study. European Management Journal, 20(5), 562-573.
  • Cebecioğlu, C. (2006). SWOT Analizi ve Bir İşletme Üzerine Uygulama. Gebze: Gebze Yüksek Teknoloji Enstitüsü Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Deniz, B., Yorulmaz, M., Büyük,N. (2015). Uluslararası Denizcilik Mesleki Eğitimi ve Türkiye Uygulamalarının Değerlendirilmesi, 4th International Vocational Schools Symposium (UMYOS), Yalova.
  • Dinçer, Ö. (2004). Stratejik Yönetim ve İşletme Politikası. İstanbul: Alfa Yayınları.
  • Kurtilla, M.,Pesonen, M., Kangas, J., & Kajanus, M. (2000). “Utilizing The Analytic Hierarchy Process (AHP) in SWOT Analysis-A Hybrid Methodand Its Application to A Forest-Certification Case”. Forest Policy and Economics, 1, 41-52.
  • Sarıaltın, H., Erol, Z. (2015). Meslek Yüksekokulu (MYO) Sektör İşbirliği Bağlamında Bir Mesleki Yükseköğretim Modelinin Analizi (Sakarya Üniversitesi 3+1 Modeli), Elektronik Mesleki Gelişim Ve Araştırma Dergisi , Özel Sayı, Ağustos 2015.
  • Songür, Neşe (2004). Stratejik Planlama Bilgilendirme Ve Yönlendirme Seminer, Todaie, s.1-61.
  • Ülgen, H., Mirze, K. (2004). İşletmelerde Stratejik Yönetim. İstanbul: Literatür Yayınları.
  • Yalova Liman Başkanlığı 2016 Yılı Brifing Raporu (2017).
  • Yıldırgan, R., Taşçıoğlu Baysal, H., Zengin, B. (2016). 3+1 Eğitim Modeli Kapsamında İşletmelerde İstihdam Edilen Turizm Önlisans Öğrencilerinin Mesleğe İlişkin Tutumları: Sakarya Üniversitesi Örneği, Nişantaşı Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 4(1), Sf:101-116.
  • Yıldırım Pekşen, D., Alkan, G., Yıldız, M. (2015). Kalite Yönetim Sisteminin Denizcilik Eğitimi Veren Meslek Yüksekokulları İçin Analizi ve Örnek Model Çalışması, 4th International Vocational Schools Symposium (UMYOS), Yalova.
  • http://www.tdk.gov.tr
  • http://www.yok.gov.tr
There are 15 citations in total.

Details

Subjects Studies on Education
Journal Section Makaleler
Authors

DUYGU Yıldırım Peksen

Publication Date November 20, 2017
Acceptance Date November 19, 2017
Published in Issue Year 2017 Volume: 1 Issue: 1

Cite

APA Yıldırım Peksen, D. (2017). Denizcilik Eğitimi Veren Önlisans Programlarına 3+1 Eğitim Modelinin Uygulanması. Ulusal Eğitim Akademisi Dergisi, 1(1), 8-18.