Bu
araştırmanın amacı, lise öğrencilerinin yaşam doyumu düzeylerinin kendini açma
ve sosyal destek düzeylerine göre yordanmasıdır. Araştırmanın örneklem grubunu
İstanbul’da resmi liselerde öğrenimine devam eden seçkisiz olarak belirlenen
236 lise öğrencisi oluşturmaktadır. Araştırmada verileri toplamak için
Algılanan Sosyal Destek Ölçeği’nin Revizyonu, Kendini Açma Envanteri, Yaşam
Doyumu Ölçeği ve Kişisel Bilgi Formu kullanılmıştır. Çalışmada çoklu doğrusal
regresyon analizi uygulanmıştır. Araştırma bulguları, sosyal desteğin ile yaşam
doyumu ile pozitif yönde ilişkili olduğunu ortaya koymuştur. Ayrıca kendini
açma ile yaşam doyumu arasında da pozitif yönde ilişki olduğu bulunmuştur.
Ayrıca kendini açma ve sosyal destek yaşam doyumunun %76’sını açıklamaktadır
(R=0.87; R2=0.76). Araştırma sonucunda, lise öğrencilerinde sosyal
destek ve kendini açmanın yaşam doyumunun anlamlı bir yordayıcısı olduğu
görülmüştür. Lise öğrencilerinin sosyal destek ve kendini açma düzeylerinin
yükselmesinin yaşam doyum düzeylerini de arttıracağı düşünülmektedir. Bu
nedenle lise öğrencilerinin hem sosyal destek hem de kendini açma düzeylerinin
yükseltilmesine ilişkin yapılacak olan çalışmaların, yaşam doyum düzeylerine
katkı sağlayacağı söylenebilir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | April 20, 2018 |
Acceptance Date | April 20, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 2 Issue: 1 |