This study examines the reflections of online videos on the speaking skills of teachers, students, and from different professions. A qualitative research method was adopted, and a phenomenological design was used. The semi-structured interview form, which served as the data collection tool, was applied to 47 professionals in Ankara, 25 teachers, and 13 students in Yüksekova, Hakkari. The sampling method used was non-random purposeful sampling, with "convenience sampling" applied for accessibility and maximum variation sampling for other stakeholders. The data were analyzed through content analysis. According to the findings, positive reflections of videos on speaking skills include improving diction, expanding vocabulary, learning a foreign language, speaking fluently, adopting the standard Istanbul dialect, using appropriate gestures and facial expressions, and modeling creative speech. On the other hand, negative impacts on children's speaking include careless or rude language, regression in language development, the use of slang, incorrect pronunciation, and adopting regional dialects..
Proje değildir.
Bu çalışmada öğretmen, öğrenci ve farklı meslek çalışanlarının görüşleri ile çevrim içi videoları izleyenlerin konuşma becerisi üzerine etkileri incelenmiştir. Araştırma türü olarak nitel araştırma yöntemi; araştırma deseni olarak da olgubilim tercih edilmiştir. Veri toplama aracı olarak kullanılan yarı yapılandırılmış görüşme formu, Ankara’da yaşayan 47 farklı meslek çalışanına ve Hakkari Yüksekova’da yaşayan 25 öğretmen, 13 öğrenciye uygulanmıştır. Katılımcıları belirlemede seçkisiz olmayan amaçlı örnekleme yöntemlerinden “kolay ulaşılabilir durum örneklemesi” ve diğer paydaşlar için ise meslekleri bakımından maksimum çeşitlilik yöntemi kullanılmıştır. Veriler içerik analizi ile çözümlenmiştir. Araştırma sonuçlarına göre; videoların diksiyonu düzeltme, kelime dağarcığını geliştirme, yabancı dil öğrenme, akıcı konuşma, İstanbul ağzını öğrenme, jest ve mimiklerde ölçülü olma, yaratıcı özgün konuşmaları model alma vb özellikler katılımcıların konuşma becerilerine yansıyan olumlu özelliklerdir. Katılımcılara göre videoların çocukların konuşmasına olumsuz yansıması ise; özensiz ve kaba konuşma, dil gelişiminde gerileme, küfürlü konuşma, argo sözcük öğrenme, yanlış telaffuz, yabancı sözcüklerle konuşma ve mahalli ağız ile konuşmadır.
Bu araştırma Gazi Üniversitesi Etik Kurul Komisyonu’nun 26.01.2021tarihli 133 sayılı kararı ile alınan izinle yürütülmüştür.
Proje değildir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Türkçe Eğitimi |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Proje Numarası | Proje değildir. |
Erken Görünüm Tarihi | 29 Nisan 2025 |
Yayımlanma Tarihi | 30 Nisan 2025 |
Gönderilme Tarihi | 1 Kasım 2024 |
Kabul Tarihi | 27 Mart 2025 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 9 Sayı: 1 |