Research Article
BibTex RIS Cite

Sekizinci Sınıf Öğrencilerinin Üslü Sayılar ile Köklü Sayılar Konularındaki Kavram Yanılgılarının Belirlenmesi

Year 2020, , 240 - 257, 30.12.2020
https://doi.org/10.47714/uebt.799116

Abstract

Bu araştırmanın amacı, sekizinci sınıf öğrencilerinin üslü sayılar ile köklü sayılar konularındaki kavram yanılgılarını incelemektir. Yapılan araştırma nitel bir araştırma olup genel tarama modeline dayalı betimsel çalışma niteliğindedir. Araştırmaya yönelik konu ile ilgili kaynaklar taranıp bu yönde yapılan uygulamalar sonucunda öğrencilerdeki kavram yanılgıları tespit edilmiştir. Araştırmanın evrenini 2017/2018 eğitim öğretim yılında Elazığ ilinden rastgele seçilen bir ortaokuldaki 100 sekizinci sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Araştırmada nitel araştırma deseni kullanılmış ve öğrencilere teşhis testi biçiminde yarı yapılandırılmış mülakat formu uygulanmıştır. Araştırmanın sonucunda öğrencilerde matematik dersine karşı ön yargının, ezbere dayalı öğretim kullanılmasının, öğrencinin konuyu önceden bilmemesinin, öğrencinin arkadaşlarından yanlış bilgi edinmesinin, geleneksel öğretim tekniklerin kullanılmasının, yanlış internet sitelerinin takip edilmesinin, konuların daha çok soyut olmasının, öğrencilerin yeteri düzeyde çalışmamasının ve soru çözmemesinin, kimi öğrencinin yeterli kaynağının olmamasının, kullanılan kaynakların yanlış bilgi içermesinin, konuyla ilgili kuralların aşırı genelleyip uygulanmasının kavram yanılgılarına sebep olduğu görülmüştür.

Supporting Institution

Bu çalışma araştırmacının yüksek lisans tezinden türetilmiştir.

References

  • Altun, M. (2002). Sayı doğrusunun öğretiminde yeni bir yaklaşım. İlköğretim Online E-Dergisi,1(2). http://www.ilkogretimonline.org.tr/index.php/io/article/view/-2062/1898. Erişim tarihi: 10. 04. 2017.
  • Ardahan, A. (1990). "Matematik Öğretimi", Selçuk Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Sayı 4, 1990.
  • Aydın, İ. H. (2003). “Farabi’de Bilgi Teorisi”, Özener Matbaası, İstanbul, (2003).
  • Baki, A. ve Kartal, T. (2002). Lise Öğrencilerinin Cebir Bilgilerinin Kavramsal ve İşlemsel Bilgi Bağlamında Değerlendirilmesi, UFBMEK Bildiri Özetleri, s. 211, Ankara, 2002.
  • Baykul, Y. (2005). İlköğretimde Matematik Öğretimi 6-8. Sınıflar için. Ankara: Pegem A Yayıncılık, 2002.
  • Ben-Hur, M. (2006). Concept-Ric Mathematics Instructin: Building a Strong Foundation for Reasoning and Problem Solving. Alexandra, VA, USA: Association for Supervision & Curriculum Develepment.
  • Cornu, B. (1991). Limits. D. Tall (Ed.), Advanced mathematical thinking (pps. 153-166). Boston: Kluwer.
  • Çağırgan, Gn, D., İlgar, L., & Gülten İ. (2009). Lise 1. sınıf öğrencilerinin matematik konularının günlük yaşamda kullanımı konusundaki fikirleri üzerine bir araştırma. Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesi Dergisi, 11(2009-1), 51-62.
  • Erçerman, B. (2008). Kavramsal ve İşlemsel Bilgi Bağlamında Lise Öğrencilerinin Lineer Cebir Bilgilerinin Değerlendirilmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Van.
  • Gunes, B. (2005). Konu Alanı Ders Kitabı İnceleme Kılavuzu: Bilimsel Hatalar ve Kavram Yanılgıları, Gazi Kitabevi: Ankara. Karasar, N. (2002). Bilimsel Araştırma Yöntemi. Ankara: Nobel Yayınevi.
  • Milli Eğitim Bakanlığı Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı, 2005. Matematik dersi öğretim programı ve kılavuzu ( 9-12. sınıflar), Ankara.
  • Oktaç, A. (2009). İlköğretimde Karşılaşılan Matematiksel Zorluklar ve Çözüm Önerileri: Denklemler Konusunda Karşılaşılan Zorluklar. 9,241-262.
  • Özmantar, M. F. (2015). Sonsuzluk kavramı: Tarihsel gelişimi, öğrenci zorlukları ve çözüm önerileri. M.F. Özmantar, E. Bingölbali, & H. Akkoç (Eds.).Matematiksel kavram yanılgıları ve çözüm önerileri (s. 151-180). Ankara: Pegem Akademi.
  • Özmantar, M. F., Bingölbali, E., Akkoç, H. (2008). Matematiksel kavram yanılgıları ve çözüm önerileri. Pegem A Yayıncılık, 61-410 s. Ankara. Soylu, Y. ve Aydın, S. (2006). Matematik Derslerinde Kavramsal ve İşlemsel Öğrenmenin Dengelenmesinin Önemi Üzerine Bir Çalışma, Erzincan Eğitim Fakültesi Dergisi, 8(2), s. 83-94.
  • Soylu, Y. ve Soylu, C. (2005). İlköğretim Beşinci Sınıf Öğrencilerinin Kesirler Konusundaki Öğrenme Güçlükleri: Kesirlerde Sıralama, Toplama, Çıkarma, Çarpma ve Kesirlerle ilgili Problemler. Erzincan Eğitim Fakültesi Dergisi, sayı: 7(2), s. 101-117.
  • Tezcan, C. (2003). İlköğretim 8. Sınıf Öğrencilerinin Rasyonel Sayı Kavramını Algılamasında Karşılaştıkları Güçlüklerin Belirlenmesi ve Çözüm Önerileri Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. DEÜ. Eğitim Bilimleri Enstitüsü. İzmir.
Year 2020, , 240 - 257, 30.12.2020
https://doi.org/10.47714/uebt.799116

Abstract

References

  • Altun, M. (2002). Sayı doğrusunun öğretiminde yeni bir yaklaşım. İlköğretim Online E-Dergisi,1(2). http://www.ilkogretimonline.org.tr/index.php/io/article/view/-2062/1898. Erişim tarihi: 10. 04. 2017.
  • Ardahan, A. (1990). "Matematik Öğretimi", Selçuk Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Sayı 4, 1990.
  • Aydın, İ. H. (2003). “Farabi’de Bilgi Teorisi”, Özener Matbaası, İstanbul, (2003).
  • Baki, A. ve Kartal, T. (2002). Lise Öğrencilerinin Cebir Bilgilerinin Kavramsal ve İşlemsel Bilgi Bağlamında Değerlendirilmesi, UFBMEK Bildiri Özetleri, s. 211, Ankara, 2002.
  • Baykul, Y. (2005). İlköğretimde Matematik Öğretimi 6-8. Sınıflar için. Ankara: Pegem A Yayıncılık, 2002.
  • Ben-Hur, M. (2006). Concept-Ric Mathematics Instructin: Building a Strong Foundation for Reasoning and Problem Solving. Alexandra, VA, USA: Association for Supervision & Curriculum Develepment.
  • Cornu, B. (1991). Limits. D. Tall (Ed.), Advanced mathematical thinking (pps. 153-166). Boston: Kluwer.
  • Çağırgan, Gn, D., İlgar, L., & Gülten İ. (2009). Lise 1. sınıf öğrencilerinin matematik konularının günlük yaşamda kullanımı konusundaki fikirleri üzerine bir araştırma. Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesi Dergisi, 11(2009-1), 51-62.
  • Erçerman, B. (2008). Kavramsal ve İşlemsel Bilgi Bağlamında Lise Öğrencilerinin Lineer Cebir Bilgilerinin Değerlendirilmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Van.
  • Gunes, B. (2005). Konu Alanı Ders Kitabı İnceleme Kılavuzu: Bilimsel Hatalar ve Kavram Yanılgıları, Gazi Kitabevi: Ankara. Karasar, N. (2002). Bilimsel Araştırma Yöntemi. Ankara: Nobel Yayınevi.
  • Milli Eğitim Bakanlığı Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı, 2005. Matematik dersi öğretim programı ve kılavuzu ( 9-12. sınıflar), Ankara.
  • Oktaç, A. (2009). İlköğretimde Karşılaşılan Matematiksel Zorluklar ve Çözüm Önerileri: Denklemler Konusunda Karşılaşılan Zorluklar. 9,241-262.
  • Özmantar, M. F. (2015). Sonsuzluk kavramı: Tarihsel gelişimi, öğrenci zorlukları ve çözüm önerileri. M.F. Özmantar, E. Bingölbali, & H. Akkoç (Eds.).Matematiksel kavram yanılgıları ve çözüm önerileri (s. 151-180). Ankara: Pegem Akademi.
  • Özmantar, M. F., Bingölbali, E., Akkoç, H. (2008). Matematiksel kavram yanılgıları ve çözüm önerileri. Pegem A Yayıncılık, 61-410 s. Ankara. Soylu, Y. ve Aydın, S. (2006). Matematik Derslerinde Kavramsal ve İşlemsel Öğrenmenin Dengelenmesinin Önemi Üzerine Bir Çalışma, Erzincan Eğitim Fakültesi Dergisi, 8(2), s. 83-94.
  • Soylu, Y. ve Soylu, C. (2005). İlköğretim Beşinci Sınıf Öğrencilerinin Kesirler Konusundaki Öğrenme Güçlükleri: Kesirlerde Sıralama, Toplama, Çıkarma, Çarpma ve Kesirlerle ilgili Problemler. Erzincan Eğitim Fakültesi Dergisi, sayı: 7(2), s. 101-117.
  • Tezcan, C. (2003). İlköğretim 8. Sınıf Öğrencilerinin Rasyonel Sayı Kavramını Algılamasında Karşılaştıkları Güçlüklerin Belirlenmesi ve Çözüm Önerileri Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. DEÜ. Eğitim Bilimleri Enstitüsü. İzmir.
There are 16 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section MAKALELER
Authors

Mustafa Aydoğdu 0000-0002-1504-3674

Publication Date December 30, 2020
Acceptance Date November 25, 2020
Published in Issue Year 2020

Cite

APA Aydoğdu, M. (2020). Sekizinci Sınıf Öğrencilerinin Üslü Sayılar ile Köklü Sayılar Konularındaki Kavram Yanılgılarının Belirlenmesi. Uluslararası Eğitim Bilim Ve Teknoloji Dergisi, 6(3), 240-257. https://doi.org/10.47714/uebt.799116
e-ISSN: 2458-8628