Bu araştırmanın amacı, sekizinci sınıf öğrencilerinin üslü sayılar ile köklü sayılar konularındaki kavram yanılgılarını incelemektir. Yapılan araştırma nitel bir araştırma olup genel tarama modeline dayalı betimsel çalışma niteliğindedir. Araştırmaya yönelik konu ile ilgili kaynaklar taranıp bu yönde yapılan uygulamalar sonucunda öğrencilerdeki kavram yanılgıları tespit edilmiştir. Araştırmanın evrenini 2017/2018 eğitim öğretim yılında Elazığ ilinden rastgele seçilen bir ortaokuldaki 100 sekizinci sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Araştırmada nitel araştırma deseni kullanılmış ve öğrencilere teşhis testi biçiminde yarı yapılandırılmış mülakat formu uygulanmıştır. Araştırmanın sonucunda öğrencilerde matematik dersine karşı ön yargının, ezbere dayalı öğretim kullanılmasının, öğrencinin konuyu önceden bilmemesinin, öğrencinin arkadaşlarından yanlış bilgi edinmesinin, geleneksel öğretim tekniklerin kullanılmasının, yanlış internet sitelerinin takip edilmesinin, konuların daha çok soyut olmasının, öğrencilerin yeteri düzeyde çalışmamasının ve soru çözmemesinin, kimi öğrencinin yeterli kaynağının olmamasının, kullanılan kaynakların yanlış bilgi içermesinin, konuyla ilgili kuralların aşırı genelleyip uygulanmasının kavram yanılgılarına sebep olduğu görülmüştür.
Matematik, Matematik Öğrertimi, Üslü ve Köklü Sayılar, Kavram Yanılgıları
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sosyal |
Bölüm | MAKALELER |
Yazarlar | |
Destekleyen Kurum | Bu çalışma araştırmacının yüksek lisans tezinden türetilmiştir. |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2020 |
Yayınlandığı Sayı | Yıl 2020, Cilt 6, Sayı 3 |
Bibtex | @araştırma makalesi { uebt799116, journal = {Uluslararası Eğitim Bilim ve Teknoloji Dergisi}, eissn = {2458-8628}, address = {}, publisher = {Ahmet AKÇAY}, year = {2020}, volume = {6}, number = {3}, pages = {240 - 257}, doi = {10.47714/uebt.799116}, title = {Sekizinci Sınıf Öğrencilerinin Üslü Sayılar ile Köklü Sayılar Konularındaki Kavram Yanılgılarının Belirlenmesi}, key = {cite}, author = {Aydoğdu, Mustafa} } |
APA | Aydoğdu, M. (2020). Sekizinci Sınıf Öğrencilerinin Üslü Sayılar ile Köklü Sayılar Konularındaki Kavram Yanılgılarının Belirlenmesi . Uluslararası Eğitim Bilim ve Teknoloji Dergisi , 6 (3) , 240-257 . DOI: 10.47714/uebt.799116 |
MLA | Aydoğdu, M. "Sekizinci Sınıf Öğrencilerinin Üslü Sayılar ile Köklü Sayılar Konularındaki Kavram Yanılgılarının Belirlenmesi" . Uluslararası Eğitim Bilim ve Teknoloji Dergisi 6 (2020 ): 240-257 <https://dergipark.org.tr/tr/pub/uebt/issue/59048/799116> |
Chicago | Aydoğdu, M. "Sekizinci Sınıf Öğrencilerinin Üslü Sayılar ile Köklü Sayılar Konularındaki Kavram Yanılgılarının Belirlenmesi". Uluslararası Eğitim Bilim ve Teknoloji Dergisi 6 (2020 ): 240-257 |
RIS | TY - JOUR T1 - Sekizinci Sınıf Öğrencilerinin Üslü Sayılar ile Köklü Sayılar Konularındaki Kavram Yanılgılarının Belirlenmesi AU - Mustafa Aydoğdu Y1 - 2020 PY - 2020 N1 - doi: 10.47714/uebt.799116 DO - 10.47714/uebt.799116 T2 - Uluslararası Eğitim Bilim ve Teknoloji Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - 240 EP - 257 VL - 6 IS - 3 SN - -2458-8628 M3 - doi: 10.47714/uebt.799116 UR - https://doi.org/10.47714/uebt.799116 Y2 - 2020 ER - |
EndNote | %0 Uluslararası Eğitim Bilim ve Teknoloji Dergisi Sekizinci Sınıf Öğrencilerinin Üslü Sayılar ile Köklü Sayılar Konularındaki Kavram Yanılgılarının Belirlenmesi %A Mustafa Aydoğdu %T Sekizinci Sınıf Öğrencilerinin Üslü Sayılar ile Köklü Sayılar Konularındaki Kavram Yanılgılarının Belirlenmesi %D 2020 %J Uluslararası Eğitim Bilim ve Teknoloji Dergisi %P -2458-8628 %V 6 %N 3 %R doi: 10.47714/uebt.799116 %U 10.47714/uebt.799116 |
ISNAD | Aydoğdu, Mustafa . "Sekizinci Sınıf Öğrencilerinin Üslü Sayılar ile Köklü Sayılar Konularındaki Kavram Yanılgılarının Belirlenmesi". Uluslararası Eğitim Bilim ve Teknoloji Dergisi 6 / 3 (Aralık 2020): 240-257 . https://doi.org/10.47714/uebt.799116 |
AMA | Aydoğdu M. Sekizinci Sınıf Öğrencilerinin Üslü Sayılar ile Köklü Sayılar Konularındaki Kavram Yanılgılarının Belirlenmesi. Uluslararası Eğitim Bilim ve Teknoloji Dergisi. 2020; 6(3): 240-257. |
Vancouver | Aydoğdu M. Sekizinci Sınıf Öğrencilerinin Üslü Sayılar ile Köklü Sayılar Konularındaki Kavram Yanılgılarının Belirlenmesi. Uluslararası Eğitim Bilim ve Teknoloji Dergisi. 2020; 6(3): 240-257. |
IEEE | M. Aydoğdu , "Sekizinci Sınıf Öğrencilerinin Üslü Sayılar ile Köklü Sayılar Konularındaki Kavram Yanılgılarının Belirlenmesi", Uluslararası Eğitim Bilim ve Teknoloji Dergisi, c. 6, sayı. 3, ss. 240-257, Ara. 2020, doi:10.47714/uebt.799116 |